Mc på vei med midtdeler, forbikjøring mulig?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Mc på vei med midtdeler, forbikjøling mulig?

Post by Lølle »

Som sagt i en nabotråd: Heltrukket linje betyr at det er forbudt å krysse den, du kan kjøre forbi til venstre så lenge du ikke krysser den.
Hvis det er et (vanlig) forbikjøring forbudt-skilt i tillegg, så betyr det at det er forbudt å kjøre forbi motoriserte kjøretøy med mer enn to hjul. dermed kan du ikke kjøre forbi langs den heltrukne linjen likevel - skilt går foran veimarkering.
Lane splitting er ikke ulovlig i Norge slik det er mange steder. Noen vil si at du bryter regelen om å ligge godt inne i eget felt, men regelen praktiseres ikke slik.
Hvis noen er bøtelagt for lanesplitting (og bare for det) ville det være interessant å høre om.
Kjøring på veiskuldra er akkurat så lurt som lovverket behandler det.
Image
Image
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Lølle wrote: Hvis det er et (vanlig) forbikjøring forbudt-skilt i tillegg, så betyr det at det er forbudt å kjøre forbi motoriserte kjøretøy med mer enn to hjul.
Image

Er det dette skiltet du mener??? Nå skal jo skiltene være selvforklarende, så din tolkning kan ikke være riktig. :-k
Dette skiltet betyr vel at rød bil ikke har lov til å kjøre forbi svart. :-k :-k :D
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Gixxerman

Re: Mc på vei med midtdeler, forbikjøring mulig?

Post by Gixxerman »

Eller at man skal passe opp for røde og svarte biler ved siden av hverandre :-k =D>
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

boxer wolf wrote:
Lølle wrote: Hvis det er et (vanlig) forbikjøring forbudt-skilt i tillegg, så betyr det at det er forbudt å kjøre forbi motoriserte kjøretøy med mer enn to hjul.
Image

Er det dette skiltet du mener??? Nå skal jo skiltene være selvforklarende, så din tolkning kan ikke være riktig. :-k
Dette skiltet betyr vel at rød bil ikke har lov til å kjøre forbi svart. :-k :-k :D
Nei, svart bil har ikke lov til å kjøre forbi rød bil på høyre side betyr det skiltet der.
Hvor vanskelig kan det være da??????

Eller, er det forbudt for svarte og røde biler (ved siden av hverandre)? Ja, jeg tror det er det.
_Adler_

Post by _Adler_ »

Ble mer interessant enn jeg trodde dette, med lanesplitting diskusjonen. Dette skal jeg jammen meg finne ut av, hvem bør jeg kontakte da? ATL (Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund) kanskje? Politiet?
Yamaha Aerox 2004

Image
Pollti

Post by Pollti »

Jeg spurte den lokale Sheriffen i går kveld som klødde seg litt i hodet. Forbikjøring av saktegående kjøretøy (traktor,moped,mc) ved heltrukken gul dobbel linje fikk jeg forståelsen av er OK. Forbikjøring av bil er litt mere tvilsomt. Ved midtdeler forstod jeg det slik at det ikke er særlig populært med forbikjøring av annet enn moped og traktor. Svarene hans var ikke entydige og klare med ja eller nei. Siden det ikke er midtdelere i distriktet hans tror jeg rett og slett ikke han har tenkt tanken om dette "problemet".
Fikk beskjed om at han måtte tenke og konferere med kollegaer og da kan det jo være at det blir et klarere svar noe senere.(?)
Moses
MC: Suzuki GSX-R

Post by Moses »

Denne tråden ble spennende :D
Image
Pollti

Post by Pollti »

Og viser vel at på enkelte områder er det forvirring ?
Post Reply