Bensinpumpe - Versys 07 modell

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
bambadoo
MC: Kawasaki Versys

Bensinpumpe - Versys 07 modell

Post by bambadoo »

Hei, har en 07 modell Kawa versys der jeg hører bensispumpa går hele tiden.
Slik var det ikke når jeg fikk den, men har blitt sånn over tid.
Spurte forhandler om det (garanti sak) men de mente det kunne være helt normalt.
Spesielt hvis det var lite bensin i tanken kunne jeg høre dette.

Vel slo meg til ro med det, og kjørte videre. Litt senere på dagen var jeg på handletur. Parkerte og skrudde av tenningen. Når hjelmen var på vei av så startet jaggu bensinpumpa igjen (holdt øret inntil tanken). Var ikke helt sånn jevn "relativt" høyfrekvent lyd, men hørtes ut som om noen var i ferd med å ryke. (Har dere hørt vifter på pcer som er dårlige? )

Skal ta dette opp med forhandler, men det virker ikke som om de er så interessert i å høre....

Hadde også tidligere en bakbrems som "låste" seg bare 1 mnd. etter at den var på 1000km service. Var selve fotpedalen som hang seg opp på et vis. Bremsene ble veldig varme og skiva bak har til og med skiftet farge. Det er ikke noe kast iden.

Trodde kanskje det også var en garanti sak. Men det var det ikke nei. "Det er slik som skjer - og har ikke noe å si". Sikkert rett det, men kunne likevel tenke meg at det ble sjekket ut.

Har dere erfaring med bensinpumper som høres hele tiden?
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Bensinpumpe - Versys 07 modell

Post by tshansen »

Bensinpumpen sin funksjon er vel bare å få drivstoff "fram" til det som trenger det ved oppstart! Det skal vel ikke være normalt at denne går hele tiden.

:-k
Nå er jeg langt ifra noe mekaniker, men dette hørtes merksnodig ut.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
sveiva
MC: NÅ: Honda cb1000r-09
Tidligere: Kawasaki ER6F-06 wrf 450-04,Fj 1200-97, transalp-87,kh 100-84
Sønner 7og 3 år: TTR 50 -07

Post by sveiva »

kjører Er6 det er jo samme motor. Der starter pumpen når tenning slås på og går ca 5-10 sekunder for så å stoppe .( går selvfølgelig når motor går.)
Men har aldri fått med meg at pumpa går etter at motor er stanset. dette må jo være feil.. :shock:
Hadde gått til forhandler (verksted), og bedt de se på dette, for de burde vite at det ikke skal være slik.
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Post by Tvinitla »

bambadoo wrote: Hadde også tidligere en bakbrems som "låste" seg bare 1 mnd. etter at den var på 1000km service. Var selve fotpedalen som hang seg opp på et vis. Bremsene ble veldig varme og skiva bak har til og med skiftet farge. Det er ikke noe kast iden.

Trodde kanskje det også var en garanti sak. Men det var det ikke nei. "Det er slik som skjer - og har ikke noe å si". Sikkert rett det, men kunne likevel tenke meg at det ble sjekket ut.
Bremser som henger seg etter ca 1000 km er i alle fall en garantisak etter min mening. Og si at "det har ikke noe å si" at bremsene henger seg er bare tull. I verste fall kan bremsevæsken koke og en mister bremsene med de konsekvenser det kan få. Sjansen for å ødelegge bremseskiver etc. er også stor og medfører store kostnader.

Bensinpumpa skal heller ikke gå når tenning er slått av, hvordan skal en da få stoppet pumpa ved eventuell lekkasje. Dette må forhandler ordne opp i.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Eysteino
MC: Kawasaki Versys , pocketbike :P

Post by Eysteino »

Er ikke bare vifta som starta då ? Første (og eneste , takk til det norske klimaet for den \:D/ ) gangen det skjedde med meg trodde jeg og noe slikt men etter litt undersøking fant jeg ut at det var vifta bak radiatoren , som går når du tar ut tenningen, den samler dessuten en rimelig mengde sand hvis du kjører i regn , og det resulter i go'lyder når ting beveger seg . lykke til versys broder
Post Reply