bandit wrote:
Jeg kjører også Rv555 hver dag, men jeg kan ikke huske å ha sett deg. Du må ha andre arbeidstider enn meg (7 til 15)..?

Om du kjører den sykkelen du har i siggen, så har jeg ikke lagt merke til deg heller. Men så kjører jeg omvendt av deg, skulle jeg tro, og litt senere (8-15:30). Jobber i Loddefjord, så kjører først 07:20 fra Skogsvåg, og starter returen en gang mellom 15:30 og 16:30.
Ganske effektivt å psykle på det strekket, men det er jæ... mye rar kjøring blant to-hjulingene (bilistene og, men det er jo bare slik det "skal" være), og bare enkelte er flink nok til å pelle seg inn til siden om jeg vil kjøre fortere. Litt dumt innimellom, men ikke noe jeg gidder å trekke opp pulsen for.
Men hin dagen kom det en i samme retning som meg, bilene gikk i 60 i 70-sonen, så jeg holdt min plass i køen, litt til venstre for å være klar til å passere når anledningen bød seg. Denne kom bakfra så fort jeg ikke registrerte den før den passerte meg og køen, over dobbel gul linje og rett før midtrabatten ved Sartor, med biler og busser imot (det er temmeligt trangt i det området). Der og da kvapp jeg så mye at jeg skalv, det var liksom det aller siste stedet jeg skulle bli forbikjørt, og han var ekstremt nær meg. Like etter, i glidelåsen ut fra Sartor, la han seg helt til høyre for begge glidelås-filene, og freste innimellom biler ut mot autovernet, før den skvatt ut i midten igjen, nok en gang over dobbel gul linje. F¤#% ikke rart at noen bilister "hater" oss, når det kjøres slikt.
Men jeg prøver å sette meg inn i Gixxer sin situasjon. Nå opplevde jeg det jeg vil kategorisere som en idiot, men om jeg hadde lagt merke til idioten tidligere, ville det vært min "rett" og hindre idioten? Selvfølgelig ikke. Skulle gjerne hatt fatt i føreren, og gitt denne noen verbale ballespark, men å
hindre? Nææ... Ikke meg imot at jeg er en bedre sjåfør enn denne