Har du sett en GoldWing gjøre dette?
- Galilee
- Posts: 939
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Det disse videoene forteller er at det i stor grad er den som sitter oppå sykkelen som har noe å si for hvor fort det går.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- mekkern
- Posts: 5302
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Å?... trodde det var bredden på bakhjulet og de fancy klistremerkene jeg... 

- Galilee
- Posts: 939
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Nei det øker effekten, rimtape f.eks. gir ca 15hk, men det er fremdeles føreren som bestemmer hvor fort det skal gå.mekkern wrote:Å?... trodde det var bredden på bakhjulet og de fancy klistremerkene jeg...
Bredden på bakhjulet indikerer hvor kul MC'isten er. Så hvis man bare har bredt nok bakdekk, så BEHØVER man ikke å kjøre fort for å være kul. Da holder det med å parkere på Karl Johan.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
-
- Posts: 51
- Joined: 02 Oct 2008 19:56
- MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Hehehe, artig. Og det som er enda artigere - en som VIRKELIG kan kjøre GW, kjører hekken av 98% her inne. Du har ikke sjangs, med mindre du er fan av kneskrap, SÅ hardt må du presse en racingsykkel for og holde en GW når det virkelig går unna.
Here`s why - en GW har en sekssylindret motor, det er vel strengt tatt noe alle vet. Det færre vet, er at dette er en bokser-motor, som er plassert så lavt som overhodet mulig. Og når stemplene slår ut til siden, istedenfor rett opp og ned, gjør det sitt til at tyngdepunktet blir enda lavere.
Ingen motorer er i tillegg så godt balanserte som en boksermotor, med unntak av V8.
Dette gjør sykkelen meget lettkjørt.
Glem de ekstreme dekslene, de massive koffertene, og en sal som er større en godstolen min - nedleggsvinkelen er ekstrem, og motoren sterk som en bjørn.
Eirik
Here`s why - en GW har en sekssylindret motor, det er vel strengt tatt noe alle vet. Det færre vet, er at dette er en bokser-motor, som er plassert så lavt som overhodet mulig. Og når stemplene slår ut til siden, istedenfor rett opp og ned, gjør det sitt til at tyngdepunktet blir enda lavere.
Ingen motorer er i tillegg så godt balanserte som en boksermotor, med unntak av V8.
Dette gjør sykkelen meget lettkjørt.
Glem de ekstreme dekslene, de massive koffertene, og en sal som er større en godstolen min - nedleggsvinkelen er ekstrem, og motoren sterk som en bjørn.
Eirik
- Galilee
- Posts: 939
- Joined: 16 Oct 2006 21:24
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
- Location: Horten
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
118hk som skal fløtte 400 kg.
Jeg GJETTER på at et par andre sykler aksellererer littegrann fortere enn en GW.
De som VIRKELIG kan kjøre, kjører hekken av 98% av brukerne her inne uansett hva de kjører.
Jeg GJETTER på at et par andre sykler aksellererer littegrann fortere enn en GW.
De som VIRKELIG kan kjøre, kjører hekken av 98% av brukerne her inne uansett hva de kjører.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
-
- Posts: 51
- Joined: 02 Oct 2008 19:56
- MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
galilee : Klart det er mange sykler som akselerer fortere enn en GW - men du må huske på at dess mer du akser ut av en sving, dess mer må du bremse før neste sving.
Og ja, for alt jeg vet er det hundrevis av folk her inne som kjører på bane 3 dager i uka - men jeg tviler.
Kan en kjøre sykkel, spiller det liten rolle hva en kjører, fort går det uansett.
Eirik
Og ja, for alt jeg vet er det hundrevis av folk her inne som kjører på bane 3 dager i uka - men jeg tviler.
Kan en kjøre sykkel, spiller det liten rolle hva en kjører, fort går det uansett.
Eirik
- PerTore
- Posts: 592
- Joined: 07 May 2008 21:26
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Og de som virkelig kan kjøre R kjører hekken av 100% av de som virkelig kan kjøre GW.TholoRacing wrote:Hehehe, artig. Og det som er enda artigere - en som VIRKELIG kan kjøre GW, kjører hekken av 98% her inne.
Eirik

TholoRacing wrote:galilee : Klart det er mange sykler som akselerer fortere enn en GW - men du må huske på at dess mer du akser ut av en sving, dess mer må du bremse før neste sving.
Eirik
Fikk ikke helt tak i hva du mente med dette?

Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Og poenget med GW-kjøring er vel kanskje å holde en bekvem fart hele tiden med jevne fartsendringer så alt glir smidig. Samtidig som du skal peise på en del for å holde følge.
Jeg lå bak en GW et stykke i sommer over Brokke-Suleskar. Han var ingen sinke. Og det fikk min kjøring til å gli mykere. Så for min del har jeg nok mer å lære av GW-førere enn av ihuga R-førere. (Er jeg avslørt som GW-wannabe nå?
)
Jeg lå bak en GW et stykke i sommer over Brokke-Suleskar. Han var ingen sinke. Og det fikk min kjøring til å gli mykere. Så for min del har jeg nok mer å lære av GW-førere enn av ihuga R-førere. (Er jeg avslørt som GW-wannabe nå?

På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Ja, det tror jeg. 


-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
For å kjøre fort med slike store beist må føreren være god på sporvalg, og da blir jo kjøringen myk og rask. Det er både behagelig og lærerikt å ligge etter noen som kan velge spor.Baron von Waffel wrote:Jeg lå bak en GW et stykke i sommer over Brokke-Suleskar. Han var ingen sinke. Og det fikk min kjøring til å gli mykere.
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Faktisk tror jeg godt sporvalg gir god komfort uansett hvor stort beistet er. Men størrelsen gir nok større problemer om man mister rytmen.
(Ved kjøring på 125 opplever jeg sporvalget faktisk som avgjørende for å klare å holde farten oppe. I hvert fall i svingete motbakker.) Men det blir jo ikke mye 125-kjøring.
(Ved kjøring på 125 opplever jeg sporvalget faktisk som avgjørende for å klare å holde farten oppe. I hvert fall i svingete motbakker.) Men det blir jo ikke mye 125-kjøring.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- quantumduck
- Posts: 247
- Joined: 25 Aug 2006 13:20
- MC: Hayabusa
- Location: Nesodden
Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?
Hehe, dette minner om den derre filmen med Kenau Reeves og Sandra Bullock ... Speed ... 
