Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Prat om tung MC.
User avatar
Galilee
Posts: 939
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by Galilee »

Det disse videoene forteller er at det i stor grad er den som sitter oppå sykkelen som har noe å si for hvor fort det går.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
mekkern
Posts: 5302
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by mekkern »

Å?... trodde det var bredden på bakhjulet og de fancy klistremerkene jeg... :smt082
User avatar
Galilee
Posts: 939
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by Galilee »

mekkern wrote:Å?... trodde det var bredden på bakhjulet og de fancy klistremerkene jeg... :smt082
Nei det øker effekten, rimtape f.eks. gir ca 15hk, men det er fremdeles føreren som bestemmer hvor fort det skal gå.

Bredden på bakhjulet indikerer hvor kul MC'isten er. Så hvis man bare har bredt nok bakdekk, så BEHØVER man ikke å kjøre fort for å være kul. Da holder det med å parkere på Karl Johan.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
TholoRacing
Posts: 51
Joined: 02 Oct 2008 19:56
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by TholoRacing »

Hehehe, artig. Og det som er enda artigere - en som VIRKELIG kan kjøre GW, kjører hekken av 98% her inne. Du har ikke sjangs, med mindre du er fan av kneskrap, SÅ hardt må du presse en racingsykkel for og holde en GW når det virkelig går unna.

Here`s why - en GW har en sekssylindret motor, det er vel strengt tatt noe alle vet. Det færre vet, er at dette er en bokser-motor, som er plassert så lavt som overhodet mulig. Og når stemplene slår ut til siden, istedenfor rett opp og ned, gjør det sitt til at tyngdepunktet blir enda lavere.
Ingen motorer er i tillegg så godt balanserte som en boksermotor, med unntak av V8.
Dette gjør sykkelen meget lettkjørt.

Glem de ekstreme dekslene, de massive koffertene, og en sal som er større en godstolen min - nedleggsvinkelen er ekstrem, og motoren sterk som en bjørn.

Eirik
User avatar
Galilee
Posts: 939
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by Galilee »

118hk som skal fløtte 400 kg.

Jeg GJETTER på at et par andre sykler aksellererer littegrann fortere enn en GW.

De som VIRKELIG kan kjøre, kjører hekken av 98% av brukerne her inne uansett hva de kjører.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
TholoRacing
Posts: 51
Joined: 02 Oct 2008 19:56
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by TholoRacing »

galilee : Klart det er mange sykler som akselerer fortere enn en GW - men du må huske på at dess mer du akser ut av en sving, dess mer må du bremse før neste sving.

Og ja, for alt jeg vet er det hundrevis av folk her inne som kjører på bane 3 dager i uka - men jeg tviler.

Kan en kjøre sykkel, spiller det liten rolle hva en kjører, fort går det uansett.


Eirik
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by PerTore »

TholoRacing wrote:Hehehe, artig. Og det som er enda artigere - en som VIRKELIG kan kjøre GW, kjører hekken av 98% her inne.

Eirik
Og de som virkelig kan kjøre R kjører hekken av 100% av de som virkelig kan kjøre GW. :lol:
TholoRacing wrote:galilee : Klart det er mange sykler som akselerer fortere enn en GW - men du må huske på at dess mer du akser ut av en sving, dess mer må du bremse før neste sving.
Eirik

Fikk ikke helt tak i hva du mente med dette? :-k Det er vel akkurat det som er poenget med og kjøre "fletta" av andre? bremse sent, akselerere tidlig, og høyest hastighet før du må bremse igjen???
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by Baron von Waffel »

Og poenget med GW-kjøring er vel kanskje å holde en bekvem fart hele tiden med jevne fartsendringer så alt glir smidig. Samtidig som du skal peise på en del for å holde følge.

Jeg lå bak en GW et stykke i sommer over Brokke-Suleskar. Han var ingen sinke. Og det fikk min kjøring til å gli mykere. Så for min del har jeg nok mer å lære av GW-førere enn av ihuga R-førere. (Er jeg avslørt som GW-wannabe nå? :shock: )
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by SoloTwin »

Ja, det tror jeg. :lol:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
pelsen
Posts: 1201
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by pelsen »

Baron von Waffel wrote:Jeg lå bak en GW et stykke i sommer over Brokke-Suleskar. Han var ingen sinke. Og det fikk min kjøring til å gli mykere.
For å kjøre fort med slike store beist må føreren være god på sporvalg, og da blir jo kjøringen myk og rask. Det er både behagelig og lærerikt å ligge etter noen som kan velge spor.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by Baron von Waffel »

Faktisk tror jeg godt sporvalg gir god komfort uansett hvor stort beistet er. Men størrelsen gir nok større problemer om man mister rytmen.

(Ved kjøring på 125 opplever jeg sporvalget faktisk som avgjørende for å klare å holde farten oppe. I hvert fall i svingete motbakker.) Men det blir jo ikke mye 125-kjøring.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Har du sett en GoldWing gjøre dette?

Post by quantumduck »

Hehe, dette minner om den derre filmen med Kenau Reeves og Sandra Bullock ... Speed ... :lol:
Post Reply