Dreving når du har trimma??

Prat om moped & scooter.
Post Reply
stevling
Posts: 14
Joined: 04 Sep 2008 19:07
MC: Suzuki tsx 97 mod.

Dreving når du har trimma??

Post by stevling »

eg har sett på ein 47mm sylindar, nokon sa at eg må dreva om..
Eit anna tips va og at eg må ha oljeblanding i bensinen i tillegg til separat oljetank.
Stemme dette??
megvell
Posts: 2
Joined: 18 Oct 2008 18:14
MC: honda mtx sh årsmodelll kommer senere
partner invalidemoped

Re: Dreving når du har trimma??

Post by megvell »

når du kjører inn mopeden kan du godt ha olje i bensinen tilleg til oljetanken ha i ca 2 % olje blandingsforhold 1 liter olje till 50 liter bensin og kjør ca 2 tanka på de so kan du bruke vanlig bensin igjenn du treng ikkje dreve omm mopeden så lenge du ikkje vil ha den till å gå 45 kmt
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Dreving når du har trimma??

Post by Capa »

Drevingen kan man også endre på hvis man vil ha enten mer toppfart eller aks.
Drever du opp nede ved motorblokka og/eller tilsvarende ned på bakdrevet, vil du få mer toppfart, men en aks som suger!
(hvis jeg husker riktig)
motsatt skal ved ta gi bedre aks!

Men en Tsx med trimsylinder skal vel gå ganske greit fra før av den :P
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Dreving når du har trimma??

Post by MowZ »

Letteste er og dreve foran, drev opp = større toppfart men lavere aks (motoren vil gå færre ganger rundt pr. gang bakhjulet går rundt med større drev foran, så da vil bakhjulet gå lengere pr. omdreining med større drev. Som er lik mere fart. Ja jeg er dårlig til å forklare :D ) , og ned = bedre aks men lavere toppfart. Med trim er greit å dreve til ca 90 i toppfart.
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply