Akkurat dét sparer du inn om du drikker en halvliter vann hver gang du er på by'n, melder deg inn i NMCU og får bensinrabatt, bytter bank som Jens har sagt osv. Men VFR koster mindre i innkjøp, gjelder å få oversikt over totalregnskapet her, kanskje dama heller vil bo på hotell enn i telt når dere er på tur? Kanskje hun ikke ville føle seg så snasen om det bare er budsjettert med kjøredress fra Biltema?sykihue wrote: Og et PS helt til slutt.. CBR1100XX koster rundt 10.000 i året på meg mens VFR800 koster rundt 8000... så er vel lite sjanse for at det blir førstnevnte. Fortsatt på utkikk..
Valg av touring sykkel
- quantumduck
- MC: Hayabusa
Re: Valg av touring sykkel
Kjøredress fra Biltema
Å grøss og gru

Å grøss og gru

Hehe ja det kan værequantumduck wrote:Akkurat dét sparer du inn om du drikker en halvliter vann hver gang du er på by'n, melder deg inn i NMCU og får bensinrabatt, bytter bank som Jens har sagt osv. Men VFR koster mindre i innkjøp, gjelder å få oversikt over totalregnskapet her, kanskje dama heller vil bo på hotell enn i telt når dere er på tur? Kanskje hun ikke ville føle seg så snasen om det bare er budsjettert med kjøredress fra Biltema?sykihue wrote: Og et PS helt til slutt.. CBR1100XX koster rundt 10.000 i året på meg mens VFR800 koster rundt 8000... så er vel lite sjanse for at det blir førstnevnte. Fortsatt på utkikk..

Men ikke er jeg ofte på byen, strekker seg til maks 10 ganger for året kanskje. Får bensinrabatt med HydroStatoil medlemskapet mitt, har en veldig billig sparebank i Meldal Sparebank. Den er ofte å se på topplistene.
Men alt er prioriteringer. Så har nok råd til 10.000 i forsikring om jeg vil.. men hvis jeg slipper unna med halve på en annen sykkel som også passer oss så velger jeg den istedet

Kjøredress fra Biltema får hun nok ikke da jeg er mer redd for henne enn som så

Men det er iallfall mange sykler ute på markedet så finner en, det gjør jeg helt sikkert

x 2000 Honda CBR 929 RR Fireblade
x 2001 Suzuki TL1000R
x 2001 Suzuki TL1000R
- quantumduck
Yup, it ain't pretty ...Josie wrote:Kjøredress fra Biltema [/img]
- quantumduck
Men da har du jo allerede god råd til det du har lyst påsykihue wrote: Men ikke er jeg ofte på byen, strekker seg til maks 10 ganger for året kanskje. Får bensinrabatt med HydroStatoil medlemskapet mitt, har en veldig billig sparebank i Meldal Sparebank. Den er ofte å se på topplistene.

Hehe ja joa.. Men å se tusenlappene flagre ut vinduet i forsikring det er ikke gøy da

x 2001 Suzuki TL1000R
x 2001 Suzuki TL1000R
Da ble det sykkel gitt, i GOD tid til våren får man si.
Men da er det iallfall i boks
Valget ble en Honda CBR 600F 2000mod, men førstegang reg i 2003 og kun 580 mil på tellern. Veldig fornøyd!
Da har jeg spørsmål, hvor selges det Givi koffert sett til slik sykkel? Eventuell nettbutikk. Regner med de skaffer på fleste
MC forhandlere men bedre å vite av flere steder og høre litt på pris.

Valget ble en Honda CBR 600F 2000mod, men førstegang reg i 2003 og kun 580 mil på tellern. Veldig fornøyd!
Da har jeg spørsmål, hvor selges det Givi koffert sett til slik sykkel? Eventuell nettbutikk. Regner med de skaffer på fleste
x 2001 Suzuki TL1000R
x 2001 Suzuki TL1000R
Gratulerer med ny sykkel, det er bare å glede seg til tørre fine veier.
Mange av dei litt større mc-forhandlerne forhandler GIVI.
Her er eit par som du gjerne kan prøve:
http://www.mc-spesialisten.no/main.php3?MG=1&SG=nil
http://www.mcdeler.net/
Selv fann jeg 2 GIVI sidebokser 36 liter og 1 toppboks 46 liter på FINN.no. Nesten ubrukt og uten en skrape, betalte 2000,-
Mange av dei litt større mc-forhandlerne forhandler GIVI.
Her er eit par som du gjerne kan prøve:
http://www.mc-spesialisten.no/main.php3?MG=1&SG=nil
http://www.mcdeler.net/
Selv fann jeg 2 GIVI sidebokser 36 liter og 1 toppboks 46 liter på FINN.no. Nesten ubrukt og uten en skrape, betalte 2000,-
Last edited by Tvinitla on 29 Dec 2008 21:39, edited 2 times in total.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Grattis med ny sykkel da.sykihue wrote:Da ble det sykkel gitt, i GOD tid til våren får man si.
Har du handlet også eller bare nesten?
Jeg har hatt en CBR 600 FII selv.
Den gangen hadde jeg b.l.a hatt en ZX10 før CBRen og kjørte endel med dama bakpå.
Nå har jeg en GS

Last edited by Beetle on 28 Dec 2008 15:14, edited 1 time in total.
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
Takk takk 
Ja sykkelen står trygt og godt i MC klubben der jeg er medlem til snøen kommer bort.
Kjøpte den usett og uprøvd hos en forhandler i Oslo området og fikk den fraktet i et stålbur på en lastebil til Trøndelag
Så har bare prøvd den de 5 metrene jeg kjørte i lokalet der den står..
Takk for tips angående Givi. Tur til trollstigen, Stryn, Geiranger til sommern er under planlegging å da må man vel få med seg litt bagasje

Ja sykkelen står trygt og godt i MC klubben der jeg er medlem til snøen kommer bort.
Kjøpte den usett og uprøvd hos en forhandler i Oslo området og fikk den fraktet i et stålbur på en lastebil til Trøndelag

Så har bare prøvd den de 5 metrene jeg kjørte i lokalet der den står..

Takk for tips angående Givi. Tur til trollstigen, Stryn, Geiranger til sommern er under planlegging å da må man vel få med seg litt bagasje

x 2001 Suzuki TL1000R
x 2001 Suzuki TL1000R