Tenner ikke
- RidersNeverDies
- MC: R1 2000mod
Fzr 600cc 92Mod x2
Tzr 125cc (170cc) 96mod - Location: Stavanger/porsgrunn
Tenner ikke
Har en Yamaha fzr 600 her.
Jeg har hatt noe start problemer..
Jeg har kjøpt nytt batteri og ladet det med en ny innkjøpt ctek xs 3600.
Får ikke start på sykkelen selv om jeg løper og prøver alt mulig.
Jeg skrudde av den ene tennpluggen for å sjekke om det var gnist, men syntest den så litt svak ut. Gnisten var både gul å blå.
Jeg har 3andre tennplugger å sjekke men da jeg må av me radiatoren noe jeg har lite lyst til, synest det er rart at sykkelen ikke tenner på noen av tennpluggene.
Får man startet sykkelen selv om bare 1tennplugg tenner?
Jeg regner med di andre tennpluggene er som den jeg sjekka. altså har gnist.
Men jeg får ikke start på sykkelen, har det noe med bensin eller noe å gjøre?
Jeg har prøvd med choke og uten choke
har også hatt kondens fjerner i tanken.
Jeg prøvde å spraye startgass rett inn i luftfilteret men fortsatt ingen respons.
Synes dette er extremt frustrerende.
Sykkelen har stått ett år eller halvt år omtrent og har kun fått start på den 1gang!
Kjøpte den for 1uke siden.
Jeg har hatt noe start problemer..
Jeg har kjøpt nytt batteri og ladet det med en ny innkjøpt ctek xs 3600.
Får ikke start på sykkelen selv om jeg løper og prøver alt mulig.
Jeg skrudde av den ene tennpluggen for å sjekke om det var gnist, men syntest den så litt svak ut. Gnisten var både gul å blå.
Jeg har 3andre tennplugger å sjekke men da jeg må av me radiatoren noe jeg har lite lyst til, synest det er rart at sykkelen ikke tenner på noen av tennpluggene.
Får man startet sykkelen selv om bare 1tennplugg tenner?
Jeg regner med di andre tennpluggene er som den jeg sjekka. altså har gnist.
Men jeg får ikke start på sykkelen, har det noe med bensin eller noe å gjøre?
Jeg har prøvd med choke og uten choke
har også hatt kondens fjerner i tanken.
Jeg prøvde å spraye startgass rett inn i luftfilteret men fortsatt ingen respons.
Synes dette er extremt frustrerende.
Sykkelen har stått ett år eller halvt år omtrent og har kun fått start på den 1gang!
Kjøpte den for 1uke siden.
- RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Re: Tenner ikke
Er ikke helt sikker om den var fuktig av vann eller bensin for sykkelen har stått ute idag å det har samlet seg litt vann rundt der tennpluggen sitter.
Men kan lukte imorgen om jeg klarer.
men hva skal jeg gjøre om det er bensin?
Men kan lukte imorgen om jeg klarer.
men hva skal jeg gjøre om det er bensin?
Prøv i så fall med hjelpestrøm og nye plugger. Ikke la choke stå på ukritisk, kan være at den drukner. Sjekk også at choke går av. Sikker på du må av med radiator for å nå de 3 andre pluggene?
Pumpa skal gi deg ett eller flere klikk når du slår på tenninga etter at den har stått. Beste er å ta av slange inn på forgasser og putte den oppi en flaske. Slå så på tenning og det skal mate på for fullt (stopper av mottrykk i forgasserne).
Pumpa skal gi deg ett eller flere klikk når du slår på tenninga etter at den har stått. Beste er å ta av slange inn på forgasser og putte den oppi en flaske. Slå så på tenning og det skal mate på for fullt (stopper av mottrykk i forgasserne).
- RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Ok. da har jeg vært ute å tatt av di andre tennpluggene. Di ser tørre ut så tror ikke di får for mye bensin. Men di er svarte, men det var bare å skrape av. di ser ganske fine ut egentlig. Måtte av med radioatoren.
Jeg sjekka at det var gnist på alle og det var det. Men som sagt en veldig liten en. måtte se nøye for å se noe.
Jeg satte dem inn igjen og prøvde med startgass igjen. Først uten luftfilteret. og sprøyta rett inn i forgasserne.
Jeg hørte at startgassen tennet men ikke alle sylinderne kom samtidig, har vell noe med at jeg sprøyta inn startgass litt forskjellig kanskje?
Men sykkelen starter jo ikke. den tenner bare stargassen.
Jeg sjekka at det var gnist på alle og det var det. Men som sagt en veldig liten en. måtte se nøye for å se noe.
Jeg satte dem inn igjen og prøvde med startgass igjen. Først uten luftfilteret. og sprøyta rett inn i forgasserne.
Jeg hørte at startgassen tennet men ikke alle sylinderne kom samtidig, har vell noe med at jeg sprøyta inn startgass litt forskjellig kanskje?
Men sykkelen starter jo ikke. den tenner bare stargassen.
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Høres nesten ut som om den ikke får bensin da hvis den kun antenner startgassen, Men hvis pluggene er svart tyder det på for mye bensin, de skal helst være kaffebrune (og hvite er for lite bensin). Men den kan jo være før og at noe har skjedd med bensintilførselen nå. Ville tro den var feilen siden pluggne er helt tørre. Det er bensin på den? 

Last edited by MowZ on 22 Oct 2008 13:42, edited 1 time in total.
BMW S1000RR, Simply the best!
For meg høres det bare mer og mer ut som mangel på bensin... Har du sjekket pumpa?
- RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Ja det stemmer nok det. Får sjekke imorgen å se om jeg kan finne ut hvordan bensin pumpa ser ut.
For hvis jeg skal være ærlig så har jeg ingen anelse om hvordan den ser ut eller ligger.
Sykkelen er ny innkjøpt og har bare skrudd på 125cc før som ikke har bensin pumpe:)
Men jeg har 2 av samme sykkel så hvis jeg finner ut hvordan den ser ut, bytter jeg bare over fra den andre sykkelen og tester.
takk for hjelpen hittil.
For hvis jeg skal være ærlig så har jeg ingen anelse om hvordan den ser ut eller ligger.
Sykkelen er ny innkjøpt og har bare skrudd på 125cc før som ikke har bensin pumpe:)
Men jeg har 2 av samme sykkel så hvis jeg finner ut hvordan den ser ut, bytter jeg bare over fra den andre sykkelen og tester.
takk for hjelpen hittil.
- RidersNeverDies
Fzr 600cc 92Mod x2
Det stemte også! sjekka om det kom ut bensin fra bensinpumpa og det gjorde det ikke. så fikk bytta å da kom det. men fikk enda ikke start på den. så jeg skifta tennpluggene også. Men kom heller ikke da.så til slutt hellte jeg rett å slett bensin oppi forgasserne for å få igang maskinen.
Jeg hellte oppi og prøvde starte og da kom den som ei kule!:)
takk for hjelpen!
Jeg hellte oppi og prøvde starte og da kom den som ei kule!:)
takk for hjelpen!
Good!
Tar jeg ikke mye feil står det "Mitsubishi" på pumpa, og den koster en arm. På min FZR1000 satte jeg på en fra Biltema, se: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89458
Funket problemfritt i mange år, og gikk betydelig stillere. Husker dessverre ikke hvilken det var, men tror det var den på 0,10 bar.
Tar jeg ikke mye feil står det "Mitsubishi" på pumpa, og den koster en arm. På min FZR1000 satte jeg på en fra Biltema, se: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89458
Funket problemfritt i mange år, og gikk betydelig stillere. Husker dessverre ikke hvilken det var, men tror det var den på 0,10 bar.