"Grommere" lyd i Honda Shadow vt 125
"Grommere" lyd i Honda Shadow vt 125
Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan man får finere lyd i Honda Shadow? Jeg har hørt noe om å borre hull i noen plater i eksosen, kan noen forklare dette nermere? Hvordan dette utføres mm.
er det noe som heter lydannlegg.. er det det samme som en vanlig org.potte bare bedrelyd.. assa jeg tenker på at det ikke blir det samme som effektannlegg.. finnes det noe sånn til r-sykler også??
hvavilledugjortomnoenskreventeksttildegutenmellomrommellomordene,ognårduendeligvarferdigmedogtydeteksten,fanteduutatdetikkehaddeetpoeng..
ssswopp: får sjelden mer effekt bare ved og bytte muffler i alle fall ikke merkbart. Derfor kaller jeg det "lydanlegg" i stede for effektanlegg som er litt misvisende.
Kjetil: Jeg vil anbefale deg og ikke begynne og borre i originalpotta hvis du ikke ønsker og spandere på deg ”lydanlegg”.
Hvis du ønsker og gjøre det så tenk over disse punktene her:
Du kan få ”feil” lyd i sykkelen
Du ødelegger potta hvis du driter deg ut.
Det kan bli vanskeligere og få solgt sykkelen.
Jeg hadde aldri kjøpt en lett av en på 16 – 17 år som har borra og styra på en slik sykkel.
Nei, har du først brukt så mye penger på en så pen lett sykkel så burde du koste på deg noen ordentlig. Og tru meg. Det blir PEN lyd i stede for den fiselyden du har nå
Kjetil: Jeg vil anbefale deg og ikke begynne og borre i originalpotta hvis du ikke ønsker og spandere på deg ”lydanlegg”.
Hvis du ønsker og gjøre det så tenk over disse punktene her:
Du kan få ”feil” lyd i sykkelen
Du ødelegger potta hvis du driter deg ut.
Det kan bli vanskeligere og få solgt sykkelen.
Jeg hadde aldri kjøpt en lett av en på 16 – 17 år som har borra og styra på en slik sykkel.
Nei, har du først brukt så mye penger på en så pen lett sykkel så burde du koste på deg noen ordentlig. Og tru meg. Det blir PEN lyd i stede for den fiselyden du har nå

- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
jeg hvar ute etter det samme, så jeg bynte å borre ett par ca. 1cm store hull bak inni påtta der det stikker ut ett "sugerør". Bårra vell en ca 10hull, bårr ett parr og se når du synes det er nokk. men jeg synes 10hull på 1cm funker fett. OG husk og bårr i sirkler rundt "sugerøret" så du får de spredt.
det er fårøvrig 1 vegg til ca 10cm inni påtta som kan funke fett og nå igjenom:) du kan også bruke luft kompressor på luftfilteret ditt hvis du har hatt sykkelen en stund.
Resultatet ble ivertfall kanon oss meg, ifårhold til orginalt
Lykke til. husk hastverk er ikke bra
(greide og knekke det ene båret så det havna inni påtta...
)
det er fårøvrig 1 vegg til ca 10cm inni påtta som kan funke fett og nå igjenom:) du kan også bruke luft kompressor på luftfilteret ditt hvis du har hatt sykkelen en stund.
Resultatet ble ivertfall kanon oss meg, ifårhold til orginalt

Lykke til. husk hastverk er ikke bra

(greide og knekke det ene båret så det havna inni påtta...

Turbo Dream<3
- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
sant det, blir vell lyd anlegg som er lurest da..
her selger de custom lydanleg som har godkjent lydnivå, man kan også kjøpe "tails" som gjør lyden grommere, men da er den ikke godkjent lenger
http://www.deltamotor.no/mc/honda-2/vt1 ... _jc29.html
Edit: Jeg har selv handlet av dem, og de er veldigt raske ved bestilling.
her selger de custom lydanleg som har godkjent lydnivå, man kan også kjøpe "tails" som gjør lyden grommere, men da er den ikke godkjent lenger

http://www.deltamotor.no/mc/honda-2/vt1 ... _jc29.html
Edit: Jeg har selv handlet av dem, og de er veldigt raske ved bestilling.
Turbo Dream<3