Aprilia Rs250,erfaringer o.l
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
Aprilia Rs250,erfaringer o.l
planen er nok ikke å kjøpe sykkel før til vinteren da prisene er noe bedre ,så jeg blir klar til neste sesong.
men vet jo aldri om jeg skulle komme over noe,så derfor tenkte jeg å høre med folket...
har jo kjørt en del rs125 da, og etter mine øyne så er ikke 250'n noe særlig om den i d heletatt er større? og kjøreegenskepene på 125'n var ihvertfall gode, noe lett på rattet syns jeg, kanskje noe for lett, er/blir vel en vanesak etter hva man har kjørt før o.l
d jeg egentlig lurte på, skal ha den som fulleffekt såklart, og hvordan effekten på en 250 2takter blir sammenligna med ,ja må vel nesten sammenlignes med 600'ene siden d vel er disse som dominerer denne klassen.... evnt noen som har testa med 330cc kitet (polini ? )
i mine øyne er rs'n den fineste og beste(?) i den prisklassen, tenker da 96-00 da jeg sist vinter hadde ute annonse om ø.k og gikk tilbud om sikkert 10 stk mellom 20 og 30 000kr. står liksom mellom rs, r6,gsx men prisklassen på de andre er nå en del høyere...
men vet jo aldri om jeg skulle komme over noe,så derfor tenkte jeg å høre med folket...
har jo kjørt en del rs125 da, og etter mine øyne så er ikke 250'n noe særlig om den i d heletatt er større? og kjøreegenskepene på 125'n var ihvertfall gode, noe lett på rattet syns jeg, kanskje noe for lett, er/blir vel en vanesak etter hva man har kjørt før o.l
d jeg egentlig lurte på, skal ha den som fulleffekt såklart, og hvordan effekten på en 250 2takter blir sammenligna med ,ja må vel nesten sammenlignes med 600'ene siden d vel er disse som dominerer denne klassen.... evnt noen som har testa med 330cc kitet (polini ? )
i mine øyne er rs'n den fineste og beste(?) i den prisklassen, tenker da 96-00 da jeg sist vinter hadde ute annonse om ø.k og gikk tilbud om sikkert 10 stk mellom 20 og 30 000kr. står liksom mellom rs, r6,gsx men prisklassen på de andre er nå en del høyere...
Kawasaki Zx750r Ninja.
Re: Aprilia Rs250,erfaringer o.l
sammenligne Fulleffekts Rs250 med 600cc? PØH! Har selv kjørt mot Rs250 fulleffekt, ZXR400 og RS250 er identiske, utenom at 250'en bruker mye mer bensin, har slurete clutch og har moppelyd.Wright wrote:
d jeg egentlig lurte på, skal ha den som fulleffekt såklart, og hvordan effekten på en 250 2takter blir sammenligna med ,ja må vel nesten sammenlignes med 600'ene siden d vel er disse som dominerer denne klassen....
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
Re: Aprilia Rs250,erfaringer o.l
jeg mente hvordan de er effektmessig i forhold til hverandre, forbruk osv osv, siden d er rs'n eller en 600 d står på hos meg... 2t vs 4t forbruk/pleie osv...Furre wrote:sammenligne Fulleffekts Rs250 med 600cc? PØH! Har selv kjørt mot Rs250 fulleffekt, ZXR400 og RS250 er identiske, utenom at 250'en bruker mye mer bensin, har slurete clutch og har moppelyd.Wright wrote:
d jeg egentlig lurte på, skal ha den som fulleffekt såklart, og hvordan effekten på en 250 2takter blir sammenligna med ,ja må vel nesten sammenlignes med 600'ene siden d vel er disse som dominerer denne klassen....
Kawasaki Zx750r Ninja.
åja, heh, my bad der ass, sorry :oops: Jeg ville gått for 600, rs har høy bensin forbruk, slurer på clutchen og ikke fullt så gromm lyd. er jo en del vedlikehold også, men hvis man liker det så er jo det greit. eneste sperra på rs250 er at den blir nedplombert i gass vaieren, så er bare å bytte vaier, simpelt og greit
men du som bestemmer deg for sykkel 


-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
jaja jeg som bestemmer meg, men jeg kunne godt tenkt meg begge 2 jeg, derfor lurte jeg litt på effekten i en 250 i forhold til 600, har kjørt yamaha r6, eneste sykkelen faktisk, og tenkte på folks meninger, rs250 er billig, mn mer forbruk osv så vil d gå opp i opp i løpet av en sesong og 2 i forhold til en 4 takter.... og ang vedlikehold på 2takt i forhold til 4 takt, lyd og effekt er bedre på 4t såklart men så koster de en del mer, er egentlig d d går i her....... skulle gjerna ha prøvekjørt en sykkel først å sånt, men får ta d noe senere... så om innkjøpsprisen egentlig svarer seg i forhold til bruksprisen over en sesong og 2.....
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig

Kawasaki Zx750r Ninja.
Skjønner, vel, skal ha ny sykkel selv etter sommeren, bare å ta kontakt hvis du skulle vært interessert i en meget god og vedlikeholdt sykkelWright wrote:jaja jeg som bestemmer meg, men jeg kunne godt tenkt meg begge 2 jeg, derfor lurte jeg litt på effekten i en 250 i forhold til 600, har kjørt yamaha r6, eneste sykkelen faktisk, og tenkte på folks meninger, rs250 er billig, mn mer forbruk osv så vil d gå opp i opp i løpet av en sesong og 2 i forhold til en 4 takter.... og ang vedlikehold på 2takt i forhold til 4 takt, lyd og effekt er bedre på 4t såklart men så koster de en del mer, er egentlig d d går i her....... skulle gjerna ha prøvekjørt en sykkel først å sånt, men får ta d noe senere... så om innkjøpsprisen egentlig svarer seg i forhold til bruksprisen over en sesong og 2.....
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig

Will do!!!Furre wrote:Skjønner, vel, skal ha ny sykkel selv etter sommeren, bare å ta kontakt hvis du skulle vært interessert i en meget god og vedlikeholdt sykkelWright wrote:jaja jeg som bestemmer meg, men jeg kunne godt tenkt meg begge 2 jeg, derfor lurte jeg litt på effekten i en 250 i forhold til 600, har kjørt yamaha r6, eneste sykkelen faktisk, og tenkte på folks meninger, rs250 er billig, mn mer forbruk osv så vil d gå opp i opp i løpet av en sesong og 2 i forhold til en 4 takter.... og ang vedlikehold på 2takt i forhold til 4 takt, lyd og effekt er bedre på 4t såklart men så koster de en del mer, er egentlig d d går i her....... skulle gjerna ha prøvekjørt en sykkel først å sånt, men får ta d noe senere... så om innkjøpsprisen egentlig svarer seg i forhold til bruksprisen over en sesong og 2.....
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig

2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Velger du totakter så må du regne med en del vedlikehold som å bytte stempel/sylindre etc. hvis du kjører langt, og et høyere bensinforbruk (+ olje i tillegg da selvf.)Wright wrote:jaja jeg som bestemmer meg, men jeg kunne godt tenkt meg begge 2 jeg, derfor lurte jeg litt på effekten i en 250 i forhold til 600, har kjørt yamaha r6, eneste sykkelen faktisk, og tenkte på folks meninger, rs250 er billig, mn mer forbruk osv så vil d gå opp i opp i løpet av en sesong og 2 i forhold til en 4 takter.... og ang vedlikehold på 2takt i forhold til 4 takt, lyd og effekt er bedre på 4t såklart men så koster de en del mer, er egentlig d d går i her....... skulle gjerna ha prøvekjørt en sykkel først å sånt, men får ta d noe senere... så om innkjøpsprisen egentlig svarer seg i forhold til bruksprisen over en sesong og 2.....
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig
Men så er det dette deilige kicket, og den hissige lyden som får håra til å reise seg nedover ryggen ^^, og den digge følelsen av å kjøre en sprek totakter og ha i tankene at alt flyt rundt i i 15 16k rpm med full power

brom broom!
Ja, der sa du det gitt!!Mægnalf wrote:Velger du totakter så må du regne med en del vedlikehold som å bytte stempel/sylindre etc. hvis du kjører langt, og et høyere bensinforbruk (+ olje i tillegg da selvf.)Wright wrote:jaja jeg som bestemmer meg, men jeg kunne godt tenkt meg begge 2 jeg, derfor lurte jeg litt på effekten i en 250 i forhold til 600, har kjørt yamaha r6, eneste sykkelen faktisk, og tenkte på folks meninger, rs250 er billig, mn mer forbruk osv så vil d gå opp i opp i løpet av en sesong og 2 i forhold til en 4 takter.... og ang vedlikehold på 2takt i forhold til 4 takt, lyd og effekt er bedre på 4t såklart men så koster de en del mer, er egentlig d d går i her....... skulle gjerna ha prøvekjørt en sykkel først å sånt, men får ta d noe senere... så om innkjøpsprisen egentlig svarer seg i forhold til bruksprisen over en sesong og 2.....
er sent nå så kan skrive noe rotete og uforståelig, ikke den beste til å formulere meg skriftlig
Men så er det dette deilige kicket, og den hissige lyden som får håra til å reise seg nedover ryggen ^^, og den digge følelsen av å kjøre en sprek totakter og ha i tankene at alt flyt rundt i i 15 16k rpm med full powerFor detta går framover skal jeg si deg!

2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en slik en i 03'mod jeg, men lurer på om noen vet hvor mye bensin den bruker på mila? Synes dette høres ut som fin mellomklasse sykkel med tanke på at jeg bare skall ha den i 2 år max
hvor mang hk har den max? og er det noen som er spessielt dårlig med denne sykkeln? og det STORE spørsmålet, hvorfor er det 2 potter???!!! kunne de ikke bare ha laget en litt større samlet, så den ikke har hatt to lett potter? og hvordan er lyden??

Hvorfor to potter?Trulso wrote:Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en slik en i 03'mod jeg, men lurer på om noen vet hvor mye bensin den bruker på mila? Synes dette høres ut som fin mellomklasse sykkel med tanke på at jeg bare skall ha den i 2 år maxhvor mang hk har den max? og er det noen som er spessielt dårlig med denne sykkeln? og det STORE spørsmålet, hvorfor er det 2 potter???!!! kunne de ikke bare ha laget en litt større samlet, så den ikke har hatt to lett potter? og hvordan er lyden??

Den har 72hk fulleffekt, men du kan jo få trimsylindere til da.
Den bruker nok ca 1L på mila.
Lyden er av type hissig moped.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!
1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!!

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw