Nye moderatorer?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Re: Nye moderatorer?

Post by Gixxerman »

Falken216 wrote: Jeg tenkte jeg skulle holde meg unna denne tråden...men klarer ikke lenger...
Først...SoloTwin har utrolig mye rett i mye her...

Hvem har sagt at alt skal bli lagt til rette for alle og enhver...NN har startet dette forumet for å tjene penger...trodde du noe annet...og da...så lenge at det fins noen her inne så er det håp...

Tror du det...det gjør ikke jeg...
Adm/modder selv på et annet forum som dreier seg om sykkel...og det er ikke bare bare...man må være "på" for å si det slik...overalt...

Jeg vil berømme NN...MASSE (ja jeg vet store bokstaver)...han har laget et samlingspunkt...både på og av nett...hvor mange av dere har ikke møtt venner som dere vil ha for resten av livet...alt pga en WorldWideWeb side dere mer eller mindre tilfeldig logget dere på...Takk ham for det...

Så til "valget"...det er ikke noe valg...det er rett og slett en som bestemmer...som kankje rådfører seg med andre...

Om Ragnhild. eller alle andre for den saks skyld ikke er den han føler er den som kan bringe dette videre...så¨er det hans valg...respekter det"...og beundre det...rett og slett...

Når det er sagt...jeg applauderer heller ikke de som "trekker seg"...stå sammen i slag...og i fest...da kommer man stort sett lengst...
Greit nok at du ikke applauderer meg, men dette forumet var mitt "påfunn". Det var jeg som rev oss løs fra nmcf.net... Det var min idé, men såklart, uten NoName hadde det ikke blitt til. Bare så folk vet oppstandelsen.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Gixxerman wrote:
Falken216 wrote: Jeg tenkte jeg skulle holde meg unna denne tråden...men klarer ikke lenger...NN startet dette forumet for å tjene penger..
Mulig ge misforstod noe jevlig her om hva du prøver å si, men når sist spurte han deg om penger?????

Gixxeren har eg hold med i mange avgjørelser, og spesilt assosiasjonstråden, den irriterte meg noe sinnsykt.
Jevla spammere.
har ikkje sagt noe tidlegere men det gjør ikkje meg en dritt om visse folk forlater forumet.
Eg skrev for lenge siden, på fylla som no, at det var bedre før i tiden, og etter hvert no så tror eg flere vil støtte meg i denne utalelsen :)

Takk..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Josie

Post by Josie »

Speedy gonzales 2
Bare et spørsmål fra en Image.
Hva er forskjellen på denn assosiasjonstråden som Ragnhild dro opp, og den tallrekke-tråden som nå har dradd på seg 130 og noe sider? den padda som Baron von Waffel la ut bilde av der er jo en Citroèn og ikke en motorsykkel? skjønner ikke at den tråden har mer på et mc-forum å gjøre enn den andre som du etter eget sigende irriterte deg over?
Får tro at gutta boyz som bestemmer her inne skjønner forskjellen, for jeg gjør det ikke :smt102
Beetle
MC: 2007 BMW R1200GS

Post by Beetle »

Josie wrote:
Beetle wrote:Hold liv i forumet slik at vi har flere alternativ å kose oss med i vintermørket.
Blir vel ikke no liv uten at noen lager det? Eller er det slik at Alle regner med at Noen gjør det Enhver burde gjort?
Der har du helt rett , og for å lage liv trengs mange foumdeltagere ikke sant ;-)
Det blir forferdelig kjedelig hvis kun et par ivrige sjeler sitter og kokkelurer om alt og ingenting.
Ikke alle slenger rundt seg med tråder om alt mellom himmel og jord , noen tenker seg om før de starter en tråd.
Mener det bør være plass til begge personligheter i et stort forum.
Jo flere vi er , jo bedre bli forumet.
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
Falken216
MC: Buell Bastard

Post by Falken216 »

speedy gonzales 2 wrote:
Gixxerman wrote:
Falken216 wrote: Jeg tenkte jeg skulle holde meg unna denne tråden...men klarer ikke lenger...NN startet dette forumet for å tjene penger..
Mulig ge misforstod noe jevlig her om hva du prøver å si, men når sist spurte han deg om penger?????

Gixxeren har eg hold med i mange avgjørelser, og spesilt assosiasjonstråden, den irriterte meg noe sinnsykt.
Jevla spammere.
har ikkje sagt noe tidlegere men det gjør ikkje meg en dritt om visse folk forlater forumet.
Eg skrev for lenge siden, på fylla som no, at det var bedre før i tiden, og etter hvert no så tror eg flere vil støtte meg i denne utalelsen :)

Takk..
Heisann Speedy...
Om du gidder og lese hele det jeg skrev...så skjønner du at jeg heller ikke mener det...men bare for å understreke at dette er gjort på frivillig basis av driverne så skrev jeg det slik...
Dette er ikke jobben deres, ei heller en inntektskilde man kan leve av....og derfor så må man sette pris på at det er noen som faktisk gidder...for alle oss andre annet enn for knapper og glansbilder...
Kjør med innsiden...masse som kan ødelegge dagen for deg der ute
Falken216
MC: Buell Bastard

Post by Falken216 »

Gixxerman wrote:[Greit nok at du ikke applauderer meg, men dette forumet var mitt "påfunn". Det var jeg som rev oss løs fra nmcf.net... Det var min idé, men såklart, uten NoName hadde det ikke blitt til. Bare så folk vet oppstandelsen.
Det var jeg ikke klar over Gixxer...og da beklager jeg at du ikke ble nevnt...og selvsagt skal du ha kjempekreditt for det...
Kjør med innsiden...masse som kan ødelegge dagen for deg der ute
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

*moderert*

Fjernet litt tøv!
La oss holde oss noe lunde til temaet og spare oss for unødvendig sarkasme ;-)
Det var kanskje godt ment, men kan tolkes anerledes:)

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Beetle
MC: 2007 BMW R1200GS

Post by Beetle »

LordShaft wrote:*moderert*

Fjernet litt tøv!
La oss holde oss noe lunde til temaet og spare oss for unødvendig sarkasme ;-)
Det var kanskje godt ment, men kan tolkes anerledes:)

Mvh
-Shaft-
Det var flott :)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
Prookie
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...

Post by Prookie »

Jeg våger meg frampå her, uten å egentlig vite hvem som er valgt som moderator(er), hvordan det har foregått eller mene så veldig mye om akkurat den saken. :-) Men, Ragnhild har nevnt noe i en tråd, og det har jeg lyst til å ta litt tak i (ikke bit hodet av meg nå da).

Sakset fra et annet innlegg:
"Jeg har gått lei, grundig lei av et MC-forum uten struktur og klare tanker for hva forumet skal være og hva det skal inneholde. Nå er jo forumet et kosemose-hyggelig at jeg traff deg på Grava i går-forum. Og at det er bikere som er her ser jo mer ut som en tilfeldighet."

Klart, uten en slags "overordnet moderator", eller redaktør om man vil, som holder moderatorene bittelitt i tømmene og sørger for at de styrer i noenlunde samme retning, blir det lett mangel på struktur - selv med aktive moderatorer til stede. Forslag til løsning: Tydeligere signaler fra "øverstkommanderende" til moderatorene, om hvilke kriterier som skal til for å reagere slik og sånn, hvorfor tråder bør stenges eller få leve, litt veiledning vedrørende trygg navigasjon mht. opphavsrett på andres bilder/videoklipp m.m. (Jeg er moderator i et annet forum selv, og der har vi stadig tvilstilfeller. Da søker moderatorene veiledning hos hverandre, og når man bare ikke blir enige, plager man webredaktøren - som i akkurat det tilfellet er valgt på en generalforsamling, da forumet tilhører en forening.) Men når jeg nå har skrevet akkurat det, vet jeg at noen sikkert himler litt med øya: Kan det være SÅ innmari viktig, da? Er det et poeng i å gjøre det så vanskelig, så avansert? Er ikke av og til det enkleste det beste? Det gjelder kanskje å finne en gyllen middelvei, og følge den - la forumet spire og gro av seg selv, men av og til finne seg i å måtte luke vekk ugress så resten kan få trives. Da blir det imidlertid om å gjøre å kunne kjenne igjen ugresset. ;-)

Nå er jeg fortsatt ganske ny her inne, men jeg synes nå at denne "kosemose-faktoren" er akkurat passelig stor. Den vitner litt om en generelt åpen og inkluderende holdning, det skaper trivsel og det gjør det mulig å faktisk bli litt kjent med en og annen - finne turkamerater, finne noen å spørre om hjelp når det kniper, finne ideer for både fremtidige turer, riktig type sykkel, styling av den, stell av den, og mye mer. Men alt dette innholdet må jo formes av oss selv! Det kommer ikke fra andre steder. Noen er flinke til å "tømme seg" for alt sånt her inne, deler villig med alle som vil lese. Andre sitter helt sikkert inne med myyyye kunnskap som andre kunne ha lyst til å lære av, og noen av dem lærer gjerne bort. Men en og annen kan nok bli oppfattet som nokså "ovenfra og nedad", og det igjen kverker liksom lysten til å spørre seg frem. I mitt hode er altså "nedlatende" holdninger noe man kunne styre unna. Og de som gjerne lærer bort, vet ikke hva det er nye folk trenger å lære. Det kan faktisk være så banalt enkelt som "Okei, jeg har kjøpt meg sykkel. Hvordan VASKER jeg denne her egentlig??" :-)

MC-forumet inneholder mye kunnskap og ideer allerede, men det er plass til mye mer.
Utformingen av det, er helt og holdent opp til OSS - alle sammen. Selv håper jeg det fortsatt blir plass til litt "kosemosing" også, og tråder som handler om helt andre ting enn MC - rett og slett fordi vi da får muligheten til å utvikle vennskap som ikke bare har med MC å gjøre, men som kan ha MC som et fint fundament, og også baserer seg på en og annen ting ved siden av som noen av oss har til felles. Jeg aner ikke hvor mange brukere forumet her har, men at vi alle sammen skal kunne trives sammen sånn helt uten videre, bare fordi vi alle kjører MC, er faktisk litt utopisk. ;-)

Sånn .... *stiller seg i nærheten av skyttergrava en liten stund, for sikkerhets skyld*
- Rookie on pRrreciousss -
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Post by thomasgsxr »

godt innlegg :)
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Der var de, de ordene jeg hadde lyst til å si :D
Image
Vennlig hilsen Juliet
Josie

Post by Josie »

Prookie
må da være mulig å spørre om sånne tekniske ting som vi vet gutta boyz bare himler til med øya til, inne på Damenes?
nå er jeg vokst opp med to eldre brødre som skrudde i hjel alt de så, så jeg er vaksinert mot guttas nedlatenhet når det gjelder kvinns og mekking. men jeg vet det er mange som kvir seg for å spørre, fordi de vet at mannfolka da tar en holdning om kan være veldig ovenfra og ned.

det med kosemose, (hva nå det er slags ord) og pludring og sånne ting, så vet jeg at det er viktig for å beholde kundene. Stamgjestene mine bidrar til at baren virker sånn passe full, slik at mer tilfeldige gjester kommer inn og legger igjen mer penger enn jeg tjener på stamgjestene som sitter der i timesvis med rødvinsglasset eller Pernoden sin. Men stamgjstene er viktige ford de bidrar til stemningen i baren, og til at mer tilfeldige gjester syns det er trivelig å slå seg ned ei stund hos oss. tror det er like viktig på et nettforum, at det er stamgjester som holder aktiviteten oppe, slik at mer tilfeldige nettsurfere finne et aktivt forum som de kan utforske og ikke minst føle seg velkommen på. og da er det hyggelig at de faste brukerne kjenner sin besøkelsestid og sier velkommen til noobs som kommer. Slik dere gjorde med meg. Både Boxer Wolf og Ragnhild hilsa meg velkommen, slik at jeg følte at jeg ble tatt i mot og verdsatt, selv om jeg bare var en Image.
Samme inne på damenes når jeg kom inn dit, da var Ulvinnen der med en gang og hilste på meg :)

men litt mer sånn on topic. tror jeg har sgat det før, men det må jo bli slitsomt å ha så få moderatorer? håper inderlig at dere finner noen som kan avlaste LordShaft, ville vært synd hvis han skulle bli lei og gi seg fordi han har hele belastningen. og det er alltid godt å ha kolleger å diskutere vanskelige avgjørelser med. tror Prookie har beskrevet det ganske så godt over her.
Prookie
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...

Post by Prookie »

Glimrende parallell fra Josie. :-) Takk for fine tilbakemeldinger ellers også... *drister seg bort fra skyttergrava*

Og bare vent, jeg skal nok spørre, nå som jeg er varmere i trøya. Både i damenes forum og her ute blant alle sammen.
Jeg klarer nemlig å himle med øya over de som himler med øya over oss som veit så lite. \:D/

Så det dukker nok opp en og annen tråd etter hvert, kanskje om ting jeg har greid å finne ut av selv, men som newbies som kommer etter meg, kan synes er greit å lese... ;-)

Til antall moderatorer, kan jeg si at det stemmer - det ER kjekt å ha litt for mange moderatorer; bedre det enn for få. Riktignok kan man si "jo flere kokker jo mere søl", altså alt innenfor rimelighetens grenser - men det er kjekt å slippe å brenne ut de moderatorene man har. ;-)
- Rookie on pRrreciousss -
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Det er klart at det ha få moderatorer kan være en svakhet, men så har jo også NoName sagt at det vil kommer flere. At han velger å bruke litt tid i utvelgelsen får vi akseptere, og vel bare være glad for - det kan jo borge for kvalitet. Jeg vet det er kommet flere forslag på moderatorer, og regner med at NoName har gode kandidater å velge blandt.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Godt innlegg Prookie! Må trekke frem en del av det du skrev:
Prookie wrote:Selv håper jeg det fortsatt blir plass til litt "kosemosing" også, og tråder som handler om helt andre ting enn MC - rett og slett fordi vi da får muligheten til å utvikle vennskap som ikke bare har med MC å gjøre, men som kan ha MC som et fint fundament, og også baserer seg på en og annen ting ved siden av som noen av oss har til felles.
Jeg kunne ikke vært mer enig. Da jeg først fant dette forumet var det fordi jeg var helt ny innen mc-verdenen; ikke hadde jeg lappen, ikke hadde jeg motorsykkel, og jeg visste generelt lite om motorsykler. Etter å ha vært leser en stund registrerte jeg meg for et par år siden, og ettersom tiden gikk fant jeg meg godt til rette her på forumet. Bloggen min ble opprettet og vi ble etter hvert en fin gjeng rundt om Oslo-traktene som møttes første gang i juni i fjor. Siden den tid har jeg økt kontaktlista mi på mobilen betraktelig, og jeg har fått utrolig mange hyggelige venner og bekjentskaper gjennom forumet. Det er den felles mc-interessen som binder oss sammen, så uavhengig av kjønn, alder, yrke og ståsted i livet så kan vi hygge oss sammen - enten det er med eller uten motorsykler. Jeg hadde ikke trodd dette ville skje da jeg registrerte meg her, men jeg kunne ikke vært mer fornøyd over slik ting har blitt. Så tusen takk til alle dere jeg har fått god kontakt med hittil, de av dere jeg kanskje kommer til å møte kommende sesonger, og også til dere som kun forblir "bekjentskaper" via forumet :D
Post Reply