Trimming av Mopeder!
Re: Trimming av Mopeder!
Hei! jeg har en Kymco Super 9 50cc LC!
Jeg synes den går litt vell sakte oppover...
noen som har noen tips til hva som må til for at den skal holde samme fart opp som ned uten så mangen nye deler?
Vist dere kommer med tips som fjerne variator sperre osv, kan dere kansje komme med et bilde til hvordan man gjør det på en Kymco Super 9 hvist det er noen som vet det?:)
Takk:)
Jeg synes den går litt vell sakte oppover...
noen som har noen tips til hva som må til for at den skal holde samme fart opp som ned uten så mangen nye deler?
Vist dere kommer med tips som fjerne variator sperre osv, kan dere kansje komme med et bilde til hvordan man gjør det på en Kymco Super 9 hvist det er noen som vet det?:)
Takk:)
-
- Posts: 5
- Joined: 19 Aug 2007 14:02
- MC: Derbi X-Race 07
Leovinci V6 - Location: Drammen
Re: Trimming av Mopeder!
Hei, Jeg har endelig fått meg en Derbi X-race 07
Jeg har satt på Leovinci V6 effektanlegg..Men den går ikke fortere enn 65km't..
Jeg har skal sette inn 73 dyse..( er det lurt ?)
Jeg har lyst å bytte dreva mine og...Bakdrevet mitt er 72t...Synsykt svært...men bra akselasjon på den da
drev som 11t + 52t bra? Har lyst å kjøpe det og montere det

Jeg har satt på Leovinci V6 effektanlegg..Men den går ikke fortere enn 65km't..
Jeg har skal sette inn 73 dyse..( er det lurt ?)
Jeg har lyst å bytte dreva mine og...Bakdrevet mitt er 72t...Synsykt svært...men bra akselasjon på den da

drev som 11t + 52t bra? Har lyst å kjøpe det og montere det

Re: Trimming av Mopeder!
Litt seint å svare nå, men gjør det alikevel.Christoffersen wrote:Hei, Jeg har endelig fått meg en Derbi X-race 07![]()
Jeg har satt på Leovinci V6 effektanlegg..Men den går ikke fortere enn 65km't..
Jeg har skal sette inn 73 dyse..( er det lurt ?)
Jeg har lyst å bytte dreva mine og...Bakdrevet mitt er 72t...Synsykt svært...men bra akselasjon på den da![]()
drev som 11t + 52t bra? Har lyst å kjøpe det og montere det
Dreving tilsvarende 11-13-52 er greit om du har cross, 12-14-52 med sm. Dette avhenger av hvilket forhold mellom akslerasjon og fart du ønsker.
Ang dyse så finnes det ingen fasit-svar. Dyse til effektanlegg ligger normalt på rundt 75. Mitt råd er 72-80, alt etter om du har tatt luftfilterplombering og hvilket effektanlegg du har. Noen effektanlegg krever powerfilter for at motoren skal få nok luft, da må du gjerne opp i 80-85 dyse.
Av egne erfaringer og å ha sett på hva andre bruker av dyser til Derbiene vil jeg anbefale disse tipsene:
Effektanlegg:
Plombert luftfilter: 70-75
Uplombert luftfilter: 72-78
Powerfilter: 75-82
Uplombert
Plombert luftfilter: 68-72
Uplombert luftfilter: 70-75
Powerfilter: 72-78
Hei
- coldfuzion
- Posts: 4
- Joined: 09 Jul 2008 23:09
- MC: Rieju Rs2 Matrix Pro 06
- Location: Sømna
Re: Trimming av Mopeder!
Hei.
Jeg har en Rieju Rs2 Matrix Pro 06 som jeg vil trimme. Jeg er litt usikker på hva jeg burde kjøpe, gjøre, skruing, effekt osv..
Sykkelen gjør 80 på flata.
Det som er forandret på sykkelen:
- Halve plomberinga er fjernet
- Byttet drev, 11t + 52t
Det jeg lurer på er hva jeg burde kjøpe, gjøre og hvilken effekt det har.
Jeg har en Rieju Rs2 Matrix Pro 06 som jeg vil trimme. Jeg er litt usikker på hva jeg burde kjøpe, gjøre, skruing, effekt osv..
Sykkelen gjør 80 på flata.
Det som er forandret på sykkelen:
- Halve plomberinga er fjernet
- Byttet drev, 11t + 52t
Det jeg lurer på er hva jeg burde kjøpe, gjøre og hvilken effekt det har.

Re: Trimming av Mopeder!
Hei Folkens!
Jeg har en Sachs Madass 08 modell, og den skal trimmes.
problemet er at det er en 4-takter ( som dere sikkert vet) og er derfor litt vanskeligere å trimme, i tillegg er jeg fullstendig nybegynner på området.
derfor lurer jeg da på hva jeg kan gjøre for å trimme den? har hørt at det er en turtallsperre i CDI-en. hvordan fjerner jeg den?
evt. noen linker til forskjellige trimdeler eller sett jeg burde kjøpe!
PS: trenger ikke gå så jævlig fort, men en 70-80 hadde vært greit;)
Jeg har en Sachs Madass 08 modell, og den skal trimmes.
problemet er at det er en 4-takter ( som dere sikkert vet) og er derfor litt vanskeligere å trimme, i tillegg er jeg fullstendig nybegynner på området.
derfor lurer jeg da på hva jeg kan gjøre for å trimme den? har hørt at det er en turtallsperre i CDI-en. hvordan fjerner jeg den?
evt. noen linker til forskjellige trimdeler eller sett jeg burde kjøpe!
PS: trenger ikke gå så jævlig fort, men en 70-80 hadde vært greit;)
Motorhispania RYZ
Hei!
Har kjøpt effektanlegg til min RYZ, men lurer på om jeg må skifte dyse også da? Evt. noen som kan si hvordan?
Har kjøpt effektanlegg til min RYZ, men lurer på om jeg må skifte dyse også da? Evt. noen som kan si hvordan?
-
- Posts: 205
- Joined: 19 Feb 2008 15:19
- MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.
Re: Trimming av Mopeder!
Du må alltid skifte dyse når du øker ytelsen! Motoren trenger da mer bensin.
Dysa sitter i forgasseren. Aner ikke åssen sykkel du har, men som regel må du ta ut forgasseren, skru opp flotørkammeret og bytte hoveddysa der.
Enkelte forgassere har sånn skru rett av dyse, slik at man slepper å tukle med å få opp bunnen (flotørkammeret).
Kan hende du risikierer å måtte justere på tomgangsdysa og slikt. (?)
Håper dette hjalp!
Dysa sitter i forgasseren. Aner ikke åssen sykkel du har, men som regel må du ta ut forgasseren, skru opp flotørkammeret og bytte hoveddysa der.
Enkelte forgassere har sånn skru rett av dyse, slik at man slepper å tukle med å få opp bunnen (flotørkammeret).
Kan hende du risikierer å måtte justere på tomgangsdysa og slikt. (?)
Håper dette hjalp!

Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Jeg er tidligere "Hahaha"!
- crab
- Posts: 1224
- Joined: 25 Dec 2006 22:32
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
Re: Trimming av Mopeder!
Håhå, denne tråden er lenge siden jeg skrev gitt!
Aprilia RS50 Kundo Edition 
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?


Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Re: Trimming av Mopeder!
Hallo, jeg har en yamaha tzr 2008 mod.
jeg vil gjerne trimme denne, for det er jo utrolig kjedelig å kjøre rundt i 45km/t !
Tenkte å kjøpe meg effektanlegg, men det er jo bare én åpning til den. Altså, på potta mi så har jeg to rør i enden ved motoren, hvordan skal jeg da få et effektanlegg til å passe? Jeg kan ingenting om trimming, og sånne ting om mopeder, som dere sikkert skjønner. ;p
Jeg tar gladlig imot tips og hjelp! Og forresten, ang. CDI boksen, er det best å borre hull i den, eller kjøpe trim-CDI ?
Takk for svar
jeg vil gjerne trimme denne, for det er jo utrolig kjedelig å kjøre rundt i 45km/t !
Tenkte å kjøpe meg effektanlegg, men det er jo bare én åpning til den. Altså, på potta mi så har jeg to rør i enden ved motoren, hvordan skal jeg da få et effektanlegg til å passe? Jeg kan ingenting om trimming, og sånne ting om mopeder, som dere sikkert skjønner. ;p
Jeg tar gladlig imot tips og hjelp! Og forresten, ang. CDI boksen, er det best å borre hull i den, eller kjøpe trim-CDI ?
Takk for svar

Jeg kan godt være snill og hjelpsom.. Men jeg vil heller være full og slitsom! 

Re: Trimming av Mopeder!
Hei.
Jeg kjøpte nylig en Suzuki RMX med et metrakit effektanlegg, den drar godt, er kjempefornøyd med den
men jeg glemte selvfølgelig å spørre selgeren om han har bytta dyse. Hva skjer hvis jeg kjører med originaldysa over lengre tid?
Jeg kjøpte nylig en Suzuki RMX med et metrakit effektanlegg, den drar godt, er kjempefornøyd med den

-
- Posts: 205
- Joined: 19 Feb 2008 15:19
- MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.
Re: Trimming av Mopeder!
du kan risikere å varmeskjære sylinderen!
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Re: Trimming av Mopeder!
Hvor fort går motorhispania utrimmet? litt sent men 

-
- Posts: 2
- Joined: 26 Mar 2009 20:24
- MC: Skal kjøpe Tzr(:
Re: Trimming av Mopeder!
Heisann!
er litt noob med motor men ^^
Hjelper det og bare sette på en trim potte? Eller må jeg ha svanehals også?
er litt noob med motor men ^^
Hjelper det og bare sette på en trim potte? Eller må jeg ha svanehals også?
Re: Trimming av Mopeder!
du må ha svanehals for å merke forskjell. eksosen må først gjennom svanehalsen, så gjennom "potta"(aka lyddempern), så å bytte potta hjelper lite(eller ingenting).Helgeroa Racing wrote:Heisann!
er litt noob med motor men ^^
Hjelper det og bare sette på en trim potte? Eller må jeg ha svanehals også?
-
- Posts: 2
- Joined: 26 Mar 2009 20:24
- MC: Skal kjøpe Tzr(:
Re: Trimming av Mopeder!
Jaok=)
Men funker det om jeg bare bruker svanehalsen da?(:
Men funker det om jeg bare bruker svanehalsen da?(: