Nye moderatorer?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Josie

Re: Nye moderatorer?

Post by Josie »

BanditBiker og Boxer Wolf
ble sittende og tenke på spørsmålet deres og da ble det bare flere spørsmål. før jeg i det hele tatt kan begynne å tenke på hva jeg vil svare på et tilbud om å delta i moderatorteamet, må jeg nesten vite hva jeg som moderator skal gjøre?
er det meningen at jeg skal rusle rundt på forumet med sur mine og vifte med pekefingern? eller kan jeg delta i forumlivet slik jeg har gjort hittil? for det er mye triveligere, å sette seg ved gjestenes bord og småprate litt, hygge litt for dem sånn at de trives og forhåpentligvis kommer igjen. og så er det sikkert en masse tekniske greier (forresten takk :) til Waffelbaronen som sa det med å klikke på profilen for å se når h*n var pålogga sist, ikke det at jeg trenger den informasjonen, står jo online på de som er pålogga, og det er mer enn nok for meg) som jeg ikke skjønner bæra av likevel, og må sikkert rope på admin for det minste :-#
av det Prookie sier ser det jo ut som at det er en del ansvar og innsikt i forumet som kreves og samarbeid mellom moderatorene.
nei, jeg syns dere kan fortelle mer om hva en moderator er og hva som forventes av en med den statusen på forumet. men for all del jeg har ikke sagt nei, jeg vil bare vite hva som forventes av meg
Halle
MC: Sykkelløs for tiden

Post by Halle »

Galilee wrote:Gratulerer til Jeanette.

....lurer på hvor mye tid hun får til å 'moderere' så mye som hun kjører. :D
Hun får rett og slett bare moderere seg litt da :-k
Halle
Scotty

Post by Scotty »

Jeanette wrote:Nå i vinter blir det hvert fall ikke noe kjøring, så da får jeg passe på dere i stedet :)
Samme her. Må legge til at jeg holder ekstra nøye med moped/lett mc seksjonen.
Falken216
MC: Buell Bastard

Post by Falken216 »

Josie wrote:BanditBiker og Boxer Wolf
ble sittende og tenke på spørsmålet deres og da ble det bare flere spørsmål. før jeg i det hele tatt kan begynne å tenke på hva jeg vil svare på et tilbud om å delta i moderatorteamet, må jeg nesten vite hva jeg som moderator skal gjøre?
er det meningen at jeg skal rusle rundt på forumet med sur mine og vifte med pekefingern? eller kan jeg delta i forumlivet slik jeg har gjort hittil? for det er mye triveligere, å sette seg ved gjestenes bord og småprate litt, hygge litt for dem sånn at de trives og forhåpentligvis kommer igjen. og så er det sikkert en masse tekniske greier (forresten takk :) til Waffelbaronen som sa det med å klikke på profilen for å se når h*n var pålogga sist, ikke det at jeg trenger den informasjonen, står jo online på de som er pålogga, og det er mer enn nok for meg) som jeg ikke skjønner bæra av likevel, og må sikkert rope på admin for det minste :-#
av det Prookie sier ser det jo ut som at det er en del ansvar og innsikt i forumet som kreves og samarbeid mellom moderatorene.
nei, jeg syns dere kan fortelle mer om hva en moderator er og hva som forventes av en med den statusen på forumet. men for all del jeg har ikke sagt nei, jeg vil bare vite hva som forventes av meg
Jeg tror ikke du skal tenke så mye på det jeg Josie, om NN og de andre moderatorene mener du er den rette til å være moderator så hører du nok fra dem og da kan du helt sikkert få svar på de spørsmålene du har.

Jeg gjør meg ikke opp noen mening rundt deg og om du passer som moderator, for det er det ikke jeg som avgjør.
Kjør med innsiden...masse som kan ødelegge dagen for deg der ute
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Scotty wrote:
Jeanette wrote:Nå i vinter blir det hvert fall ikke noe kjøring, så da får jeg passe på dere i stedet :)
Samme her. Må legge til at jeg holder ekstra nøye med moped/lett mc seksjonen.
Enda en moderator?

Da kan jeg bare gratulere deg også, og ønske deg lykke til!
Nicket ditt er nytt for meg, men du har kanskje holdt deg mest i lettsykkel delen?
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Scotty wrote:Samme her. Må legge til at jeg holder ekstra nøye med moped/lett mc seksjonen.
Supert at du tar litt ansvar der :)
Scotty

Post by Scotty »

Ulvinnen wrote: Enda en moderator?

Da kan jeg bare gratulere deg også, og ønske deg lykke til!
Nicket ditt er nytt for meg, men du har kanskje holdt deg mest i lettsykkel delen?
Jo, takk. :) Kommer til å gjøre en ordentlig jobb. Skulle det være noen tilbakemeldinger på modereringen min så er det bare å sende PM. Har bare en fjerdedel i lettsykkel delen, resten er spredt rundt på forumet. Har bl.a. skrevet i bloggen din tidligere og du har svart på innlegget.
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Scotty wrote: Har bl.a. skrevet i bloggen din tidligere og du har svart på innlegget.
Da må jeg beklage at jeg ikke husket deg. :oops:
Men det betyr også at du ikke har utmerket deg på en negativ måte.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Halle wrote:Hun får rett og slett bare moderere seg litt da :-k
Hehe, du mener det ja? ;-)
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Gratulerer til Scotty =D>
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Gratulerer Jeanette ;-) Dette blir jo bare bedre og bedre :-) Godt å få en omgjengelig, karismatisk, og bokstavlig talt milslukende figur som deg i moderator-standen :P

Scotty har jeg ikke akkurat hørt om, men en moderator måles etter hva vedkommende gjør, snarere enn hvor vedkommende har sin bakgrunn fra. Så, lykke til også til deg ;-)

3 korte og intense militære klapp for disse to :D
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

tHaWuLf wrote:Gratulerer Jeanette ;-) Dette blir jo bare bedre og bedre :-) Godt å få en omgjengelig, karismatisk, og bokstavlig talt milslukende figur som deg i moderator-standen :P
Det var da voldsomt :oops: Takketakk!
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Josie wrote:BanditBiker og Boxer Wolf
Da har du vel ihvertfall gitt meg en klar forståelse av at du ønsker å være moderator, og det setter jo tingene litt i perspektiv.

Jeg gikk jo ut mot Ragnhild, og mente at hun ikke burde være moderator, og fikk jo litt pepper for å ha et standpunkt. Du sier her at du ikke vet helt hva som kreves av en moderator, og at det er nødvendig for deg å vite dette før du kan påta deg den rollen.

Det som forundrer meg er at du ikke stilte de spørsmålene når du lanserte deg selv som moderator under ditt andre nick, Ragnhild.

Men nå ble det jo tydelig for mange at som Ragnhild ville du ikke bli moderator, så da forsøker du å oppnå det samme under et annet flagg. Om det er de egenskapene som kreves av en moderator kan man kanskje stille spørsmålstegn ved, jeg synes ihvertfall det virker litt feil.

Jeg har ikke forstått hva som er så gjevt med å være moderator at man vil gå så langt for å oppnå det, men at det er så gjevt at man forsøker å komme seg til posisjonen ved å føre et helt forum med over 3700 medlemmer bak lyset finner jeg komplett uforståelig.

Jeg ønsker ikke at dette skal oppfattes som kritikk, jeg er bare svært interessert i å høre mer om dine grunner for dette, og er lutter øre.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Josie wrote: jeg syns dere kan fortelle mer om hva en moderator er og hva som forventes av en med den statusen på forumet.
tHaWuLf wrote: Det er mulig jeg tilhører den leiren med minst toleranse for "barnehage-tilstander":

1) Uhyggelig språkbruk, uhyggelig tone og krasse utspill (mangel på folkeskikk, samt skikk og bruk) mot andre personer her på forumet, som siden fører til at de forlater av en eller annen grunn.
2) Store "slag" vist i "jeg er sint-trådene", som får det hele til å ligne på "hotel MC-forumet".
3) Useriøse tråder/innlegg, i vid forstand, annet enn på egnede plasser.
4) Tråder bør holdes "On topic", med mindre det er tull og tøys - tråder.

Ellers bør ikke forumet være nitrist, grått og kjedelig, men at det hever seg opp på internasjonalt nivå og ikke ligner på debattspaltene på hegnar.no :)
Ikke helt vanlig for min del å sitere meg selv, men får nå gjøre det :P Min tanke om hva en moderator bør være og gjøre, går mye på det som står over her. Jeg tenker ikke på en moderator som en tørrpinne som vifter med pekefingeren som det blir spurt om, men mest av alt en moderator som er inkluderende, og ikke får seg til å henge ut folk og opptre som en bølle selv. En moderator bør være en som har sans for kardemommebyloven, men som kanskje også bidrar med å lage nyttige tråder og være en slags positiv kraft på forumet. LordShaft synes jeg lever opp til mine forventninger hittil (etter det jeg kan se. Han virker ut til å være et rivjern på lett mc-avdelingen i allefall), og det er jeg sikker på at Jeanette vil gjøre også :) Slår man opp i ordboken (ordbok.no), har vi en definisjon av hva det vil si å moderere her:

"moderere (gj fr fra lat., av modus) gjøre moderat (1), dempe, mildne m- påstandene sine / m- seg holde måte". Det er dette en moderator gjør.

Det som forumet trenger nå, er moderasjon. Vi sliter enda litt med noen kranglefanter.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

BW, Touchè
Var klar over før jeg ble oppfordra til å søke som moderator at jeg ikke ville bli moderator, men spurte likevel. Det var hyggelig å bli tiltrodd så mye å bli spurt. Òg det kunne jo være at magefølelsen min tok feil.
Men jeg har også hele høsten vært veldig ambivalent på om jeg ville fortsette aktiviteten på MC-forumet eller ikke. Og når du BW var så klar på at du ikke ville ha meg som moderator, fant jeg at det var like greit å sule opp. Med en såpass aktiv mann i mot, ville det bli en større utfordring å være moderator enn jeg likte. Men jeg fikk da dratt i gang en diskusjon om moderatorer, og det var jo noe. Og når de nye moderatorene lærer seg å holde pekefingeren i bukselomma, blir de sikkert respektert også.
Josie er en karakter/person jeg skapte til en studentrevy, men som aldri ble brukt. Da var a sykehjemsbestyrerinne og drev med import av aisatisk pleiepersonell i containere, som etterpå ble gjenbrukt som sykehjemsrom. Og så var det en eller annen som oppi alt kavet mente at det kunne være lurt å skille moderatorrollen og medlemsrollen. Så hu har lagt litt på lur, og når jeg endelig bestemte meg for å gi meg, tenkte jeg skitt au. Litt show må det gå an å få ut av dette, alt skal da ikke være så gravalvorlig. Og når så flere begynte å disse Josie, ble det jo en utfordring å se hvor langt det gikk før hu ble avslørt.
Kall det gjerne barnslig om du vil, men jeg har for lengst lært at jeg stikker nesa mi alt for langt fram, og når den blir skjært av, stikker jeg fram resten for å være sikker på at alt blir borte.
Noen vil kanskje si at jeg har ”spist meg ut” med forumet. Dem om det. Jeg ville ha litt show før jeg slutta og det har jeg fått.
For de som lurer blir det Metzeler Karoo med husmorpigg på ørkendyret i vinter.

PS, Jada, hadde jo vært surt hvis jeg en gang i framtida får vite at jeg kunne blitt moderator, hvis jeg ikke hadde showa og tulla så mye som jeg har gjort de siste fjorten dagene. Men det får nå så være. Man skal høre på den lille stemmen var det ei som sa en gang, og min sa: ”At mod’ på MC-forumet dèt blir du ikke”

PS2. Nå blir både Josie og jeg borte, så nå kan dere diskutere oss, og vise så mye avsky for den h……. innbilske h…f…a som dere vil. Jeg blir ikke å følge med på den diskusjonen, langt mindre kommentere eventuelle spark på skinnleggen

Kos dere. Jeg vet jeg kommer til kose meg med mine ting.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply