suzuki dl 650 V Strom

Prat om tung MC.
quantumduck
MC: Hayabusa

Re: suzuki dl 650 V Strom

Post by quantumduck »

gbruaset wrote:Merker stor forskjell på V Stromen, kontra Sven som jeg hadde før, m h t stabilitet. Om det er våte veier, løvblad, grus, eller dårlig underlag, kjøre den over majestetisk uten antydning til å ville gli. ( Nå er jo dekkene nesten nye, så det har jo også sitt å si.) :-)
Kjører SV1000s og trodde den ville ha fordel på asfalt siden det er færre kompromisser inne i bildet. På grus og veldig dårlig underlag har sikkert DL overtak, men på vanlig men våt og glatt asfalt? Har ikke kjørt DL, så jeg har ingen aning her ...
gbruaset

Post by gbruaset »

V strom eiere:

Hvor har dere kjøpt tilleggsutstyr til sykkelen? gjennom forhandleren, eller finnes det bedre steder å kjøpe det?
Det jeg har lyst på , er:

Varmeholker/vindavvisere
Sentralstøtte
Feste for kofferter...I utgangspunktet til "daglig bruk", det holder kanskje med en 45 liters topkoffert? event forslag...

Annet bra utstyr?

Geir
:-)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Kjøpte min brukt. Det var med fullt Givi-veskesett. Og varmeholker var også montert. Hovedstøtte fikk jeg satt på hos merkeforhandler ifjor. Veltebøyler ble satt på samtidig. De er fra Givi. Har ikke kjøpt annet tilleggsutstyr.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
gbruaset

Post by gbruaset »

Ok, kanskje jeg selv også skulle gå for brukt. Hadde vært digg med fullt veskesett, men det veldig dyrt nytt. du kan se på http://www.suzuki.de/motorrad/zubehör
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Baron von Waffel

Det er veldig sjelden jeg har brukt mine sidevesker. Så hvis du ikke er sikker på at du trenger dem bør du kanskje vurdere å bare klare deg med en stor toppboks? Da trenger du ikke mer enn en festebrakett bak. Skal du ha en billig tankveske i tillegg har de en som er helt grei på Biltema. Men den er ikke verdt mer enn den koster.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
gbruaset

Post by gbruaset »

Ja, det er kanskje lurt. Den største tar vel 45 liter, det holder jo til to hjelmer, og event litt baggasje om en kjører alene. Så er den "ikke i veien", heller. :-)
Og om en skulle ønske sidevæsker senere, går det vel an å ettermontere det, skulle jeg tro.
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Baron von Waffel

De største tar to hjelmer ja. Eller du kan bruke hjelmholderen og få plass til enda mer.

Hvis du kjører alene og ikke skal ha med campingutstyr kan du etter min mening klare deg uten sidevesker, i hvert fall på helgeturer. Men det er klart det går ut over mengden reservetøy / skift.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
gbruaset

Post by gbruaset »

Da går jeg nok for den:-) på touratech sine sider, kler de opp sykkelen slik at den får en barsk offroad look:-)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
FemIce
MC: Lille-V, 2004 mod

Post by FemIce »

Hei,
Givi er den beste og peneste bæreren til stromen....
Du får flere størrelser av sidevesker fra Givi og de små med toppåpning er flotte, fordi sykkelen blir ikke så bred. Fortsatt smalere enn foran.
Den største toppboksen syntes jeg ble litt stor, så jeg har den som er et hakk mindre. På gubbens 1000 har vi den største...
De små veskene og en pakksekk og du har plenty pakkeplass for en solotur.

Varmeholker: Ikke kjøp utenpåliggende billigtype. Vi har den typen som brukes på snøscootere, en patron som ligger inne i styret. (kjøpt og montert hos Riseberg i Askim)
Hånd/vindavisere er et must i dette landet vi bor i.

Midt-støtte satte jeg på med en gang. Bestilt og montert av forhandleren, Riseberg.

Min Bellypan bestilt jeg via V-strom-forumet fra et firma i Hellas.

Vi kjøpte kåpeglasset med den ekstra vindaviseren på toppen og er godt fornøyd med den.

Lyspærer fra Piaa sørger for knallbra lys.

Du har en hel vinter å shoppe og skru på :D

Ønsker du noe spesielt er gjengen på v-strom-forumet hjelpsomheten selv. De sender deler verden rundt :)

Det var det jeg kom på i farta :)

-Irene-
Post Reply