Noen som bruker IE 8 ?? [Tilleggsspørsmål om Firefox]

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
lgbekk

Noen som bruker IE 8 ?? [Tilleggsspørsmål om Firefox]

Post by lgbekk »

Jeg har hatt div opprydding på PC'en.
Det meste har gått fint, bortsett fra at det er helt umulig å installere IE 7 igjen.
Ut fra det jeg finner på nettet forstår jeg at mange andre har opplevd dette. (Hmm, gikk fint første gangen).
Ja - jeg vil helst ha IE. Jeg likte ikke Opera, og den og Firefox funker ikke sammen med ting jeg bruker.
IE 7 derimot har fungert prikkfritt for mitt vedkommende, men den klarer jeg altså ikke å installere igjen.
Jeg lurer derfor på om jeg skal hopper rett på nye IE 8 Beta 2 ??
Noen som bruker den, og kan gi råd eller fraråde?
Last edited by lgbekk on 12 Dec 2008 16:56, edited 2 times in total.
jgrlars

Re: Noen som bruker Internet Explorer 8 ??

Post by jgrlars »

Gå for firefox og installer pluginen som heter IE Tab. Med den så kan du velge hvilke sider som skal åpnes i internet explorer fane.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419
Yamaha XVS 650 A DragStar Classic
Image
Lars's logg
lgbekk

Re: Noen som bruker Internet Explorer 8 ??

Post by lgbekk »

jgrlars wrote:Gå for firefox og installer pluginen som heter IE Tab. Med den så kan du velge hvilke sider som skal åpnes i internet explorer fane.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419
Så enkelt kan det altså løses ved hjelp av et godt råd fra jgrlars.
Inn med Firefox 3.0.4 - inn med IE Tab - og har man sett!
Det jeg har plundret med tidligere funker nå perfekt i Firefox. (håper det fortsetter sånn).
Stort TAKK \:D/

Firefox henter også alt av favoritter (bokmerker) mm. fra IE. Bare å klikke i vei.
Det eneste jeg savner nå er utseendet på Favoritter i fra IE 7. D.v.s. at mapper åpnes i
samme boks og blir stående på der man åpnet sist.
Men man kan kanskje ikke få alt man ønsker heller.........(?)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Noen som bruker IE 8 ?? (Løst med Firefox + IE Tab)

Post by Lølle »

Hvis jeg husker riktig, kan du huke av i Opera for at den skal gjenkjennes som IE slik at den godtas a v sære micrsoftavehengige sider.
Fra nyttår skal vel alle offentlige sider være platformuavhengige, jaggu på tide. I skoleverket krever skoler at foreldre stiller med microsoft-pc for at ungene skal kunne gjøre lekser. Noen har vært flinke...
Image
Image
lgbekk

Post by lgbekk »

Ja, jeg innrømmer gjerne at jeg har vært svært Microsoftavhengig selv.
Ms sine produkter er ferdig installert - alle kjenner disse produktene - og de fungerer sammen med det meste.
Det har rett og slett vært enkelt. Har hatt lyst til å prøve andre, men det dukker som regel opp et eller annet
irriterende problem. Da blir enkleste løsning å gå tilbake til Ms.

Da jeg fikk problemer med å installere IE 7 (og gamle IE 6 føles håpløst gammel), så ble med ett Opera og
Firefox mere interessante. Jeg følte meg litt "lost" i Opera, men det hadde vel kanskje gått seg til. Verre er det
at man stadig hører om at Opera ikke fungere på f.eks. YouTube og ikke minst pålogging til nettbanker.
Firefox føltes mere riktig fra starten, men så var kom det litt problemer med enkelte sider, og det ble krøll
med noe programvare til min lille hjemmeside.

Google Chrome synes jeg ble 100% uaktuell da jeg hadde lest betingelsene. "sold to the devil" liksom....
Så var det at tanken om IE 8 dukket opp (Hmmm, tilbake til Ms igjen), men det er fortsatt en Beta-versjon,
og klagene er mange i flg. omtalene på nettet.

Etter tipset fra jgrlars om å installere IE Tag i Firefox falt liksom alle brikker på plass med en gang.
Har stor tro på at Firefox blir min faste nettleser i lang tid nå. Et første lite skritt vekk fra Ms-avhengigheten?
Tja, vi får se.... Kanskje jeg skal manne meg opp å prøve Thunderbird i stedet for gamle Outlook Express.....(?)
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Jeg kjører Opera på Mac, uten å bli plaget av kompitablitetsproblemer.
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Post by thomasgsxr »

Jeg bruker beta versjonen av 8 nå, tror ikke du skal gå for den altså.
er litt bugs med den
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
lgbekk

Post by lgbekk »

Det er bra :)
Flere av dere har kunnskaper på området som jeg ikke har, og på den måten kan nok
dere i langt større grad tilpasse forskjellige nettlesere slik at de fungerer optimalt for dere.
For meg var IE 7 helt grei på alle måter til mitt bruk.

Nå har jeg begynt å gjøre meg kjent med Firefox, og det går seg nok til etter hvert.
Jeg har også tatt i bruk e-postprogrammet Thunderbird nå. Det angrer jeg imidlertid på
i ettertid, men jeg skal gi det en fair sjanse noen uker, så får vi se.
Det jeg liker veldig dårlig er den tilhørende adresseboka, den er jammen tungrodd :?
lgbekk

Post by lgbekk »

Neste nye PC kommer nok til å få OpenOffice her også.
Har prøvd det litt på en eldre bærbar og det ser veldig bra ut.
Viktig å huske på å gjøre de rette innstillingene før pakka tas i bruk slik at alle
dokumenter man lagrer fra starten av kan åpnes også i Microsoft Office.
lgbekk

Re: Noen som bruker IE 8 ?? [Tilleggsspørsmål om Firefox]

Post by lgbekk »

Et nytt spm om Firefox.
Jeg bruker av og til Photobucket.
Hvis jeg kopierer IMG-linken i Photobucket og skal lime den inn i et forum jeg skriver i så virker ikke "lim inn"-funksjonen ved høyreklikk i Firefox-leseren. Men hvis jeg først limer inn IMG-linken i Notisblokka, for så å kopiere og lime den inn i forumet i Firefox-leseren, ja da fungerer det.
Unødig tungvindt..... noen som har en enkel løsning på dette?
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

har vart M$ bruker i alle år... Utforsket ALT av nettlesere men Firefox er overlegen! Har gått over til OS X verdnen nå men kun en ting jeg tok men meg fra PC-en og det var selvfølgelig Firefox :P

IE sluttet jeg å bruke for 6-7 år siden... Brukte den kun når jeg måtte åpne sider som man kun kunne se i IE...
1.3.1.2
lgbekk

Post by lgbekk »

Image
Nå fungerte det problemfritt!? Kopiert og limt inn, fra Photobucket og inn i forumet.
Kanskje det er forskjell fra forum til forum, eller så hadde jeg en midlertidig feil......?
Uansett, fungerer det i fortsettelsen så er jeg fornøyd jeg.

Firefox har kommet for å bli her. Sammen med Avast antivirus har jeg fått en helt
"ny" pc og mye raskere surfing på nettet. (Hadde som nevnt IE 7 og Norton Internet Security tidl.)
Thunderbird har jeg derimot gitt opp (mest pga adresseboka), og gått tilbake til gamle
Outlook Express med tilh. adressebok.

Takk for verdifulle tips og råd :)
Post Reply