Ut ifra et miljøstandpunkt synes jeg det er snodig å høre en SV'er som er opptatt av miljøvern oppfordre til å øke konsumet (og dermed utslippene). SV har jo snakket som om at klima må komme foran økonomi, og at naturen skal gå foran menneskeheten (jfr. Tråden min om The New World Order og Agenda 2012). Derfor var det en 180 grader å si at nå skal folk shoppe for å holde økonomien i gang, og nå skal klima komme i siste rekke ? Men, egentlig er det egentlig ikke oppsiktsvekkende. Klima har fått dukket opp siden alle har hatt god økonomi de siste årene og få bekymringer, men når det er trangere tider som nå, får kanskje Bill Clinton rett: "It's the economy, stupid [that matters]".Dominator wrote:Vår kjære finansminister er ute på'n igjen. Denne gang oppfordres vi til å shoppe mer enn vi ellers ville gjort:
http://e24.no/spesial/finanskrisen/article2784707.ece
Ganske utrolig. Hun minner meg om den franske dronning Marie Antoinette som skjønte ikke hva det utsultede, franske folket klaget over. "Hvis de ikke har brød, hvorfor spiser de ikke kake?"
Så oppskriften på å holde hjulene i gang er å shoppe mer. Vurdert å avskaffe dokumentavgiften, fru Halvorsen? Årsavgiften på bil? Omregistreringsavgiften? Arveavgiften? Avgiften på truser? Kanskje folk fikk noe til overs å handle for.
Kanskje jeg følger oppfordringen. Eller kanskje ikke. Hvordan skal jeg frakte de ekstra varene hjem? I trillebår? Har jeg et ærend på andre siden av byen koster det meg 75,- i bompenger. I Sande må du betale bompenger. I Vestby/Moss må du betale bompenger. Get my point? Først gjør regjeringen alt de kan for å holde oss hjemme for nær sagt enhver pris. Og så oppfordrer de oss til å shoppe mer.
Partipolitikk! Hva er din mening om de politiske partiene?
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Re: Partipolitikk! Hva er din mening om de politiske partiene?
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Kristin må nå ta ansvar. Og da vises det hvor mye hun tror på eget program. Og hvorfor jeg aldri kommer til å stemme på SV.
Attpåtil er Kristin en av de moderate i SV. Noen av de andre lever på en annen klode.
Attpåtil er Kristin en av de moderate i SV. Noen av de andre lever på en annen klode.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Regjeringsnissene slutter aldri å forundre meg:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... tid=555311
Der jeg jobber er det slik at når en beslutning først er tatt, støtter alle opp om den selv om man i utgangspunktet var uenig. Slik er det tydeligvis ikke i SV. Makan til smålighet skal man lete lenge etter. Hvorfor kan de ikke gå ut av regjeringen først som sist? De vil gjerne bestemme, men ansvar vil de tydeligvis ikke ta...
Der jeg jobber er det slik at når en beslutning først er tatt, støtter alle opp om den selv om man i utgangspunktet var uenig. Slik er det tydeligvis ikke i SV. Makan til smålighet skal man lete lenge etter. Hvorfor kan de ikke gå ut av regjeringen først som sist? De vil gjerne bestemme, men ansvar vil de tydeligvis ikke ta...

- Baron von Waffel
I utgangspunktet er jeg tilhenger av Gandhis linje. Men siden vi ikke følger den i Norge må vi i hvert fall følge alternativet fullt ut. Så det er klart for meg at disse skal dekoreres. Så lenge vi har et militærvesen i Norge må dette tas alvorlig. Og de som er del av dette skal ha den anerkjennelse de fortjener.Dominator wrote:Regjeringsnissene slutter aldri å forundre meg:
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Enig med deg i den Herr Baron 
Er også litt spekulativt at SV renvasker seg selv i nominasjonsstriden.
SV får aldri min stemme. Er litt enig med Speedy Gonzales at det hadde vært gøy å se FRP i regjering for å se om de kunne gjort det bedre, men har alikevel aldri stemt på dem. Synes det rett og slett er vanskelig å finne et parti som stemmer for meg, så får vel sette meg litt bedre inn i saker og ting før valget kommer for å finne partiet jeg er mest enig med.
Bonus: Han her leder landet

Er også litt spekulativt at SV renvasker seg selv i nominasjonsstriden.
SV får aldri min stemme. Er litt enig med Speedy Gonzales at det hadde vært gøy å se FRP i regjering for å se om de kunne gjort det bedre, men har alikevel aldri stemt på dem. Synes det rett og slett er vanskelig å finne et parti som stemmer for meg, så får vel sette meg litt bedre inn i saker og ting før valget kommer for å finne partiet jeg er mest enig med.
Bonus: Han her leder landet

- Baron von Waffel
Det er klart SV må renvaske seg selv. For det er jo ingen andre som kan SV bedre enn SV. Og SVfolk er jo idealister. Så det er klart at om noe er feil så skyldes det ikke vond vilje. Og med sitt politiske ståsted må SV ikke kunne mistenkes for å drive amerikansk valgkamp.
Jeg vil i hvert fall ikke ha noen fra SV til å jobbe i en etterretningstjenste.
Jeg vil i hvert fall ikke ha noen fra SV til å jobbe i en etterretningstjenste.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Du glemte å ta med argumentene dine, men temaet er spennende. Svensken Jan Guillou har skrevet en del bøker om venstrefolk i militær etteretning, jeg anbefaler deg å sjekke de ut. Coq Rogue/Hamilton-serien.Baron von Waffel wrote:Jeg vil i hvert fall ikke ha noen fra SV til å jobbe i en etterretningstjenste.
il4
- Baron von Waffel
Argumentene mine er at SV med sine manglende avdekkinger av feil i innmeldingssaken har vist at de ikke kan etterforske. Og at de er utrolig naive.
Synes det blir feil å sammenligne eller identifisere Hamilton og øvrig svensk action med norsk SV.
Tror nok Hamilton ville slitt litt for mye med svart/hvitt-tenkningen i SV.
Synes det blir feil å sammenligne eller identifisere Hamilton og øvrig svensk action med norsk SV.
Tror nok Hamilton ville slitt litt for mye med svart/hvitt-tenkningen i SV.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk