Ryggskinne

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Bhrsrk

Re: Ryggskinne

Post by Bhrsrk »

FV wrote:Min skinne fra Hallvarson vant faktisk. Overraskende i mine øyne, da jeg synes den er litt bløt.
Har sett at mange har den oppfattelsen, men den har alltid kommet godt ut i tester. Antar at det blir litt som å vurdere kollisjonssikkerheten i bil ved å gi den et spark i grillen og se hva som skjer…
macintosh
MC: Yamaha YZF-R125 2008
-Evotech Tail Tidy

Post by macintosh »

Carlsberg wrote:Den der så ikke så dum ut.. der er det jo ikke "plast" hele veie ned.... Det er det vel på de fleste...

Feit ja, legger på seg med åra... kjøpte denne uka jakke og bukse str 50, kanskje jeg skulle kjøpt 52 i buksen da... sitter jo som støpt, men han på monsterbike sa det skulle sitte trangt, utvider seg litt.. håper det da...

Ojj :P Eg er nettopp fylt 16 og kjøpte ein heildress frå Yamaha i str 52. Er ca. 173 høg og veger 60 kg. Men synst ikkje den er så stor eg... Men den er jo ikkje trang rundt magen/ ryggen når eg står oppreist. Men ellers er den bra tight :P
Darth MToffy
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Post by Darth MToffy »

misterBee wrote:Jaja, nå er siste nummer av Bike i hus.
En ting er i hvertfall sikkert, det blir IKKE Biltema som blir butikken å handle ryggskinne i.
Fikk sisteplass (av totalt 12 testede ryggskinner). Klarerte ikke å oppfylle minste sikkerhetskravet i testen.
Ble disse "rustningene"(slike som også har beskyttelse til brystet) til f.eks Spidi og Dainese testet? Eller var det kun rene ryggskinner?

Tror forresten Bike har tatt ferie jeg. Bestilte abb derfra for en liten stund siden men har ikke fått noe blad ennå :roll:
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

Darth MToffy wrote: Ble disse "rustningene"(slike som også har beskyttelse til brystet) til f.eks Spidi og Dainese testet? Eller var det kun rene ryggskinner?
De testet kun ryggskinner, men ofte er det samme ryggskinnene i "rustningene", og da gjelder naturligvis resultatene for dem også.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

macintosh wrote:
Carlsberg wrote:Den der så ikke så dum ut.. der er det jo ikke "plast" hele veie ned.... Det er det vel på de fleste...

Feit ja, legger på seg med åra... kjøpte denne uka jakke og bukse str 50, kanskje jeg skulle kjøpt 52 i buksen da... sitter jo som støpt, men han på monsterbike sa det skulle sitte trangt, utvider seg litt.. håper det da...

Ojj :P Eg er nettopp fylt 16 og kjøpte ein heildress frå Yamaha i str 52. Er ca. 173 høg og veger 60 kg. Men synst ikkje den er så stor eg... Men den er jo ikkje trang rundt magen/ ryggen når eg står oppreist. Men ellers er den bra tight :P
Den blir trang på magen når du er over 30 slik som meg ;-) ;-), men det er en god grunn til å holde seg i form og få bort magen da...

Håper du da har ny dress når du passerer 30, for da er den du har nå retro :lol: :lol:
Image
kenna650
MC: Suzuki SV-650.

Post by kenna650 »

Hei

Er det noen som har en formening om størrelser? Er ca 180 og mannen i butikken mente jeg skulle ha xl. Denne presser i nakken når jeg sitter og det blir slitsomt å holde hode oppe.
Skal prøve å bytte denne i en str mindre.

/K
Suzuki SV650S

--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

LordShaft wrote:Ikke nødvendigvis! Hvis den ikke gjør jobben sin kan du like godt kjøre uten! Da knekker bare ryggen fortere!
Hva er det med ei dårlig skinne som gjør at ryggen knekker fortere?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

Jeg har ryggskinna Clover fra monsterbike og synes den er grei og ha på, får fint plasss under skinndressen og føler den sitter der den skal. Men denne er litt hard men jeg vet ikke hva som er best av hard/bløt.Er vel muligens ikke noe som er "best" men kommer kanskje litt ann på hva som skjer. Jeg valgte i alle fall 2-delt skinndress med glidelås fordi jeg må ha litt større overdel enn underdel. Bruker dress, hjelm, hansker, støvler og skinne omtrent alltid. Føler meg mye tryggere da hvis det skulle skje noe uventet som på den videoen der!
BMW S1000RR, Simply the best!
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Clover har en av de bedre skinnene når det kommer til passform. Hvertfall det jeg har erfart. Har bare hørt at dette skal være ei fantastisk bra skinne, men har ikke sett den i noen tester enda!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Har også kjøpt clover fra monsterbike. Sitter veldig bra og virker solid satt sammen osv. Men har heller ikke sett tester, så vet ikke hvordan den kommer ut. Egentlig helt sprøtt at det ikke er mer tester av slikt viktig sikkerhetsutstyr.

Her bruker mange rundt 1000 kr på en skinne også vet man ikke om den er sikker en gang. Hvor er forsikringsselskapene? De burde jo være aktive med å test ut mc bekledning og sikkerhetsutstyr. Det er jo de som må utbetale penger når skaden er skjedd. Og det er vel om å gjøre å begrense skaden når ulykken er ute.

Merkelig at de ikke tester mer utstyr og har forsikringspremie ut fra kvalitet på kjøreutstyr. Jeg følger meg litt tryggere med min skinne, men det kan faktisk være falsk trygghet siden jeg ikke vet noe om skinnen.. Det er jo utrolig mye utstyr på markedet, men bare få produkter som er med i de få testene som er...
Image
meitemark
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Post by meitemark »

Hadde en IBS jakke hvor jeg kræsja i 40 km/t og fikk et brudd i ryggen.

Nevrologene på mitt sykehus sa at jakka redda ryggen min, jeg har derfor etter og ha lest denne tråden tatt initativ til og kjøpe meg en ryggskinne selv om jeg kjører "kun" moped.

//Det er ikke du som utgjør skaden, men den som treffer deg.//

Kjør forsiktig og husk at det er ikke bare farten, men også hvordan du lander.
Petre
MC: HONDA CBR125R - 2008

Post by Petre »

Jeg har en billig og grei rysskinne fra MC-senteret av merket Bullfighter.
Det er svært rimelig, men god nok kvalitet

Kjøpte den her: http://www.mcsenteret.com/index.php/cPath/43
GRATIS FRAKT!!

Om du skulle være i tvil, så kan du med trygghet kjøpe den...
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Da var min nye ryggskinne/vest i boks :) Den føltes veldig fint å ha på seg og den bygde ikke så mye ut som jeg fryktet så jeg tror/håper den passer inn i skinndresen :)

Image
1.3.1.2
Simen H

Post by Simen H »

Ser bra ut=) hvor og hva kostet den?
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Simen H wrote:Ser bra ut=) hvor og hva kostet den?
Dette er vel samme...
Atle ZX9R wrote:Den her såg ikkje so dum ut... $100,- er vel ganske billig og... Spørs korleis kvaliteten er da...
Image
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply