Waffelrøra

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: Waffelrøra

Post by tshansen »

Ser sesongen begynner å gi seg for de fleste. Er ett par travere som ikke gir seg her i byen før det er speil is på veien, noe som kan gå langt ut i januar før vi får her på vestlandet.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Ja. Jeg håper jo at det kan bli noen flere turer med paragrafen. Men det blir vel lite muligheter etter hvert når dagslyset går med til jobb og aktiviteter i hus og hage.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Baron von Waffel

Nå begynner det å bli kjølig. -2 i morges. Men det passet greit å kjøre til jobb i dag kombinert med at junior trengte å kjøres til skolen. Greit at veien er kald så lenge den er tørr og bar. Og de siste års erfaring tilsier at det kommer nye midlværsperioder. Så jeg venter nok med stallingen til det begynner å bli mye salt på veiene.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Baron von Waffel

I mangel av vanntett garasje, og dessuten at garasjen er for liten, er nå Paragrafen levert hos Hjelpis for kjærlig pleie og dvale med resten av flokken. Tanken er å ta den ut rundt påsketider igjen. Men det er vansklig å spå om været så mange måneder frem i tiden. Og hvis skiføret holder seg blir det nok ingen hast med å starte sykkelkjøringen igjen.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
TageSK
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.

Post by TageSK »

Baron von Waffel wrote: Og hvis skiføret holder seg blir det nok ingen hast med å starte sykkelkjøringen igjen.
Trikset, if I may, er å ha skiføre i Alpene slik at dersom man får suget (skjer aldri, men OM!) da kan man kjøre dit å gå på ski.
Sne på fjelltopper sett fra setet på Bamsefar er mye penere enn sne sett fra den tunge enden av en snespade. Mener nå jeg.

Det er meldt 18 grader og sol til helgen. Bare så ingen tror vi kan ligge på strenden og sole oss.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
carboy

Post by carboy »

hei
Har nå lest bloggen og må si at det har vært innteresant, og fikk en innteresant mail av deg også ang Veslederoen din :D Ville gjerne sett noen flere bilder av Veslederoen med den nye vindskjermen feks, og av din nydelige paragraf? :D

Lidenskap = MC (blir syk av og lete etter ny sykkel) :?

Carboy :twisted:
-Carboy-
Baron von Waffel

Bilder er nok min dårlige samvittighet. Får se om jeg må ha et nyttårsforsett.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
RuneS
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000

Post by RuneS »

God jul og godt nytt år

Image
Suzuki GSX-R 1000 K5
carboy

Post by carboy »

God jul waffel :smt114
-Carboy-
Baron von Waffel

Tusen takk Rune og Carboy.

Her har det vært stille en stund. Og det skyldes flere ting. MC-kjøring har jeg ikke drevet mye med siden jeg ikke liker å utsette sykler for salt. Forumaktivitet har jeg trappet ned siden jeg for noen uker siden ble inspirert og skaffet meg et strikketøy. Nå skal junior få hettejakke i Marius-mønster. Og det tar tid siden mine strikkekunster er rustne. Uansett er jeg nå kommet langt opp på bolen og har felt av for hals. Så jeg må strikke en del mønster frem og tilbake. Det betyr å strikke mønster med vrange masker. Og det er skikkelig VRANGT. Og siden junior er minst 1,94, så blir ikke dette noen barnestørrelse.

Jula er feiret på sedvanlig vis med familieselskap både julaften, 1. dag og 3. dag. Så nå er jeg ferdig med å gå rundt juletreet og synge julesanger for en god stund. Men det har vært hyggelig å komme sammen med slekta i rolige former.

Vi dro på hytta 5. juledag og kom hjem i går. Flott skiføre i Rauland. Deilig å gå litt på ski og stoppe det kroppslige forfallet.

I morgen er det tilbake til hverdager og jobb igjen. Og ledige stunder vil nok gå med til en del strikking videre fremover også. Men jeg vil ønske mine lesere et riktig godt nytt år, og takk for det gamle.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Godt nytt år, Waffel!
carboy

Post by carboy »

Godt nytt år ja :D

Strikke genser til junior?
Junior var ikke akkurat så liten heller da :roll: Og kult at du strikker genser til han, skulle gjerne sett fatter gjøre sånt :lol: Han "strikker" kun bil og motorsykkel han.
Men hvor gammel er denne junior da, og er det han som skal ta over varaderoen eller?

-Carboy-
-Carboy-
Baron von Waffel

Junior er en "liten" slamp på 17 som er litt treg med å få tatt lappen. Hvis han ikke skynder seg blir det vel lillesøster på 15 som tar den først. Men han får nok tatt den tidlig til våren.

Uansett så blir det sånn at de av mine barn som tar lappen blr de som må bli enige om hvem som skal disponere Veslederoen. Men vesla blir ikke 16 før i desember, så hun må nok vente et år til. Har i hvert fall fått inn i hodet deres at moped er uaktuelt i mitt hus. Og siden jeg betaler MC-lappen så begynner de nok ikke å ta mopedlappen på egen regning.

Håper Vesla begynner på trafikalt grunnkurs snart, så vi kan få øvelseskjørt litt før Junior beslaglegger sykkelen med lappen i hånd.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
carboy

Post by carboy »

Baron von Waffel wrote:Junior er en "liten" slamp på 17 som er litt treg med å få tatt lappen. Hvis han ikke skynder seg blir det vel lillesøster på 15 som tar den først. Men han får nok tatt den tidlig til våren.

Uansett så blir det sånn at de av mine barn som tar lappen blr de som må bli enige om hvem som skal disponere Veslederoen. Men vesla blir ikke 16 før i desember, så hun må nok vente et år til. Har i hvert fall fått inn i hodet deres at moped er uaktuelt i mitt hus. Og siden jeg betaler MC-lappen så begynner de nok ikke å ta mopedlappen på egen regning.

Håper Vesla begynner på trafikalt grunnkurs snart, så vi kan få øvelseskjørt litt før Junior beslaglegger sykkelen med lappen i hånd.
Du store :shock: Her har sønnen din en far som er såå glad i mc og til og med serverer lappen og sykkel også er han så treg, merkelig :roll: Lillesøster må vell ha en CBR mens "junior" må ha litt sikkelig mannesykkel (varadero). Det er vell du som maser på guttungen om lappen da og ikke motsatt? Jeg selv var så "gal" etter lappen at fatter ringte og ordna meg først i lista hos kjøreskolen, og han selv har lidenskap for mc, men alikevell så ble han nesten lei alt mc pratet mitt, at vær gang jeg maste om det måtte vi ta en tur så jeg fikk øvelseskjøre på min egensykkel (sparte masse timer på det).
Moped fikke heller ikke jeg lov og ta, men det spurte jeg da heller aldri om, var ikke tema når pappa sa at han skulle betale lappen.
Men saken er at junior har vist det like godt som meg, en far som har lidenskap for mc og spanderer lappen samt sykkel (utstyr), også er han så treg som han er :-k du må nok fortelle han hvor heldig han egentlig er ;-) Fattern hadde fått sjokk hadde jeg vært så treg, noe som aldri skjer da 8)
-Carboy-
Baron von Waffel

Tror nok ikke Vesla vil ha noe mindre enn Veslederoen. På skoleballet nektet hun å bruke høye hæler. Og med 1,84 ved siste måling er det vel ikke så rart.

Ungene har nok lyst til å ha Veslederoen tilgjengelig, men de klarer ikke å prioritere å sette av tid til teorilesning.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Post Reply