KTM 990 SMT & KTM 990 Adventure

Prat om tung MC.
Post Reply
carboy

KTM 990 SMT & KTM 990 Adventure

Post by carboy »

Lurte på åssen disse to ktm'ene er?

Var og så litt på dissa, bare at de hadde masse ekstra utstyr på, drit kule og deilige sykkler, etter min vurdering, vil gjerne høre deres også, sikker en god del formeninger, fant ikke noe spesielle tråder om disse :roll:

Bare og spørre om fakta ang sykkel, men vet bare det som jeg har fått forklart og sånt, har ikke akkurat kjørt sånn, så vet ikke no ang åssen den er sånn, men kan meddele (etter jeg satt ett kvarter på de) at de er godkjent av meg ;-)

KTM 990 SMT:' (minner meg litt om DL 650 V-storm)
ImageImage

KTM 990 Adventure: (fint med orange og svart og med masse ekstra utsyr)
ImageImage

:twisted: Carboy :twisted:
-Carboy-
Beetle
MC: 2007 BMW R1200GS

Re: KTM 990 SMT & KTM 990 Adventure

Post by Beetle »

Dette skal være svært bra saker og de er kanskje lettere å hanskes med enn de største GS modellene til BMW i terrenget.
De tenger oftere service enn BMW men har hørt rykte om at de har forlenget serviceintervallene på de siste modellene.
Ellers har de bra med effekt og du kan få vanvittig mye utstyr både orginalt og hos f.eks http://www.touratech.se
Nå skal man jo ikke råde forumdeltakerne her å kikke på andre forum , men på http://www.bike.no forumet under offroad så vet jeg der finnes mange som har disse syklene.
Der er også en "klubb" der du kan finne folk som har disse syklene. :)
Sittestilling , komfort og brukervennlig er virkelig noe jeg setter pris på med slike sykler og man blir overrasket ove hvor fort man kan kjøre disse maskinene på svingete vei , mange R-førere blir også forbauset over hvor vanskelig det er å riste dem av seg 8)
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
carboy

Post by carboy »

ja, dette virker som utrolige gode sykkler, er vell ikke så tunge som en av BMW store sykkler heller.
Trur du virkelig at disse holde følge med R-sykkler? Har sykt lyst til og prøve en av disse sykklene :roll:
-Carboy-
Beetle

Post by Beetle »

carboy wrote:ja, dette virker som utrolige gode sykkler, er vell ikke så tunge som en av BMW store sykkler heller.
Trur du virkelig at disse holde følge med R-sykkler? Har sykt lyst til og prøve en av disse sykklene :roll:
De er litt lettere enn BMW sine store GSer ,men det er vel snakk om noen få kilo og jeg har slanket vekk 10 kg fra 85kg til 75kg på ett år nå så da har jeg allerede spart inn de kiloene :lol:
Når det gjelder å holde følge med de R-syklene så er det som kjent føreren det kommer an på , og da vil jeg påstå for min egen skyld at jeg kjører mye mer med min GS enn jeg gjorde med min siste "R" sykkel siden disse all-roaderene er så morsomme.
På grunn av det blir jeg en bedre sjåfør på min all-roader , flere km = bedre sjåfør. 8)
BMW R1200GS 2007
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
carboy

Post by carboy »

De virket ikke så veeeldig tunge når jeg prøvesatt dem, en god del tyngere en lett sykkler så klart :smt017 Men siden alle sier at de BMW sykklene veier så sykt mye så trudde jeg kanskje at de var en god del lettere, vis du skjønner :)
Så klart har det mye og si på sjaføren, så en film at en R-sykkel nesten ikke klarte og holde følge med en Goldwing 1800cc på sikkelig svingete veier :o
Gleder meg til jeg får kjøpt meg varadero, en sikkelig Allroad sykkel det :)
-Carboy-
Beetle

Post by Beetle »

carboy wrote:De virket ikke så veeeldig tunge når jeg prøvesatt dem, en god del tyngere en lett sykkler så klart :smt017 Men siden alle sier at de BMW sykklene veier så sykt mye så trudde jeg kanskje at de var en god del lettere, vis du skjønner :)
Så klart har det mye og si på sjaføren, så en film at en R-sykkel nesten ikke klarte og holde følge med en Goldwing 1800cc på sikkelig svingete veier :o
Gleder meg til jeg får kjøpt meg varadero, en sikkelig Allroad sykkel det :)
I følge Bike Katalogen 2009 så veier:
BMW R1200GS 199kg , tank 20l
BMW R1200GSA 223kg , tank 33l
Honda XL 1000 Varradeo 269kg , tank 25l
KTM 990 Adv 207kg , tank 19,5l
KTM 990 SMT 196kg , tank 19l
Honda CBR1000RR 199kg, tank 18l

Hva de ligger til grunn for disse vektene vet jeg ikke ,kanskje noen vekter er tørr og noen "våt", men en høy adventuresykkel kan virke tyngre på grunn av sin høyde.
På den andre siden så synes jeg de virker lette å kjøre.
Om du tenker på en 1000 Varradeo så synes jeg den er virkelig tung og den er nok den minst all-road vennlige av disse syklene , men en flott touringsykkel.
Med dette er da bare min mening da :-k
BMW R1200GS 2007
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
carboy

Post by carboy »

Ja har faktisk den Bike katalogen et sted jeg også, Men jeg kjører intruder 125 og skal ha Honda Varadero 125cc vis du trudde jeg hadde tung lappen liksom :roll: Innterisere meg bare og snakke om sykkler som er akt om noen få år vis du skjønner :D Ja faktisk så synes jeg varaderoen blir for stor tung imotsetning til bmw GS, transalp, ktm adventur osv...
Er nok litt for stor til allroad sykkel og være mener jeg, varadero 1000 altså, synes de andre også er store men virker på en eller annen måte litt lettere og håndere :roll:
-Carboy-
Beetle

Post by Beetle »

carboy wrote:Ja har faktisk den Bike katalogen et sted jeg også, Men jeg kjører intruder 125 og skal ha Honda Varadero 125cc vis du trudde jeg hadde tung lappen liksom :roll: Innterisere meg bare og snakke om sykkler som er akt om noen få år vis du skjønner :D Ja faktisk så synes jeg varaderoen blir for stor tung imotsetning til bmw GS, transalp, ktm adventur osv...
Er nok litt for stor til allroad sykkel og være mener jeg, varadero 1000 altså, synes de andre også er store men virker på en eller annen måte litt lettere og håndere :roll:
Jaja , du skal jo en gang ha tung sykkel så hvorfor ikke starte å dømme med en gang ;-)
Noe av det morsomste er jo og gå å sikle og prøvesitte.
BMW R1200GS 2007
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
carboy

Post by carboy »

Beetle wrote:
carboy wrote:Ja har faktisk den Bike katalogen et sted jeg også, Men jeg kjører intruder 125 og skal ha Honda Varadero 125cc vis du trudde jeg hadde tung lappen liksom :roll: Innterisere meg bare og snakke om sykkler som er akt om noen få år vis du skjønner :D Ja faktisk så synes jeg varaderoen blir for stor tung imotsetning til bmw GS, transalp, ktm adventur osv...
Jaja , du skal jo en gang ha tung sykkel så hvorfor ikke starte å dømme med en gang ;-)
Jepp :D akkurat det jeg driver med, dømmer og prøvesitter, og har faktisk hatt litt flaks så har fått prøvd noen større sykkler på privat område (har brukt huet) Planlegger allerede åssen mellom tung som passer meg, og har begynt som du ser og planlegge åssen tungsykkel jeg skal ha/liker
har jo solgt intruderen og skal gå til innkjøp av en varadero 125, men dette er helt sikkert og alt det er klart :) vis du skjønner, men mellom og tung er ikke klart, så liker veldig godt og pusle litt smått med åssen sykkler jeg skal ha osv, liker også veldig godt og prate med folk om sånt, folk som innteriserer seg og har peiling og som er koslig og prate om sånt med :D
Så synes det er fint og prate om mellom tung sykkler og tung sykkler (planlegging)

Kan godt hende at det er rotete forklart og litt stave feil, men er så utrolig trøtt at jeg sovner om 4 min :roll:

carboy
-Carboy-
Beetle

Post by Beetle »

carboy wrote:
Beetle wrote:
Jepp :D akkurat det jeg driver med, dømmer og prøvesitter, og har faktisk hatt litt flaks så har fått prøvd noen større sykkler på privat område (har brukt huet) Planlegger allerede åssen mellom tung som passer meg, og har begynt som du ser og planlegge åssen tungsykkel jeg skal ha/liker
har jo solgt intruderen og skal gå til innkjøp av en varadero 125, men dette er helt sikkert og alt det er klart :) vis du skjønner, men mellom og tung er ikke klart, så liker veldig godt og pusle litt smått med åssen sykkler jeg skal ha osv, liker også veldig godt og prate med folk om sånt, folk som innteriserer seg og har peiling og som er koslig og prate om sånt med :D
Så synes det er fint og prate om mellom tung sykkler og tung sykkler (planlegging)

Kan godt hende at det er rotete forklart og litt stave feil, men er så utrolig trøtt at jeg sovner om 4 min :roll:

carboy
Jeg husker selv godt den tiden , jeg tror jeg kjøpte alt av mc-blader og var stadig inne i butikkene og pøvesatt sykler.
På den måten får man gjort ferdig en grundig undersøkelse før den tiden kommer da man endelig skal handle.
Du er jo heldig som har dagens internett med de mulighetene det gir for undersøkelse og kontakt med andre mc-folk , den muligheten fantes ikke for 20 å siden [-(
På den andre siden så slapp jeg jo mellomklasse den gangen.
Uansett lykke til med planleggingen.
BMW R1200GS 2007
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
carboy

Post by carboy »

Jo takk for det, kommer nok til og planlegge videre :)
Veldig heldig med at jeg lever i 2008/2009 er så utrolig mye hjelpemidleer og folk som her på forumet feks som kan hjelpe deg med valg, noe som er bra :)
-Carboy-
MC_Mc
MC: KTM990 SMT

Post by MC_Mc »

Fin maskin,høres bra ut :)
Blir mange turer med SMTen denne sesongen :D
[youtube]lJYXmhOaxJQ[/youtube]
Post Reply