Yamaha Drag Star 650 Classic
Yamaha Drag Star 650 Classic
Er helt ny på forumet, og tenkte jeg skulle prøve meg på et lite spørsmål. Skal se evt. kjøpe meg en Yamaha Drag Star 650 Classic 99mod. til uka. Synes sykkelen ser bra ut, og den har gått lite. Er det noen som har erfaringer med denne type mc? Tar gjerne imot tips hva jeg bør sjekke når jeg skal se på den til uka. Dette er en 650 med 40 hk. Er dette i minste laget om man skal på langtur med to personer og bagasje?
Mvh. Mole
Mvh. Mole
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Jeg vil si ja...Mole wrote:Er dette i minste laget om man skal på langtur med to personer og bagasje?
Mvh. Mole
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Har ingen peiling på Dragstar 650, men jeg har en Deauville 650 med 56 hk...
Kjørt en del med 2 på, ikke så mye veldig turpakket. Men når den er turpakket, blir det litt vibrasjoner ved pådrag og må derfor gire ned av og til. Men det blir vel en vanesak.
Kjørt en del med 2 på, ikke så mye veldig turpakket. Men når den er turpakket, blir det litt vibrasjoner ved pådrag og må derfor gire ned av og til. Men det blir vel en vanesak.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
-
- Posts: 13
- Joined: 21 Nov 2008 18:42
- MC: Har passert 40-års krisa, så nå går seilbåten på billigsalg!
Og hva mangler i denne "Da Vinci" koden? "BE C1E C DE, 160"
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Kan ikke skryte av å ha greie på denne sykkelen. Men har ivertfall kjøpt en selv nå etter mang en time på Finn og andre forum for MC.
Og det som var viktigst for meg i valg av sykkel var følgende:
-DEn skule være god å sitte på for en som er tidvis stiv i ryggen
-Jeg skulle ha begge føttene plantet i bakken og god kontroll (174x85......)
-Den skulle være driftssikker
-Liker sykler med krom som ser ut som mottorsykler gjorde før i tiden
Da ble valget en Yamaha Drag Star Classic, og nå gleder jeg meg til å fa den levert i januar.......
God og Fredfull Jul til dere alle!

Og det som var viktigst for meg i valg av sykkel var følgende:
-DEn skule være god å sitte på for en som er tidvis stiv i ryggen
-Jeg skulle ha begge føttene plantet i bakken og god kontroll (174x85......)
-Den skulle være driftssikker
-Liker sykler med krom som ser ut som mottorsykler gjorde før i tiden
Da ble valget en Yamaha Drag Star Classic, og nå gleder jeg meg til å fa den levert i januar.......
God og Fredfull Jul til dere alle!






Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
GRATULERER!!!HotJohnsen wrote:Kan ikke skryte av å ha greie på denne sykkelen. Men har ivertfall kjøpt en selv nå etter mang en time på Finn og andre forum for MC.
Og det som var viktigst for meg i valg av sykkel var følgende:
-DEn skule være god å sitte på for en som er tidvis stiv i ryggen
-Jeg skulle ha begge føttene plantet i bakken og god kontroll (174x85......)
-Den skulle være driftssikker
-Liker sykler med krom som ser ut som mottorsykler gjorde før i tiden
Da ble valget en Yamaha Drag Star Classic, og nå gleder jeg meg til å fa den levert i januar.......
God og Fredfull Jul til dere alle!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Godt valg!
...Og...JA!...jeg liker også motorsykkel som ser ut som motorsykkel ,og jeg har også hatt en Dragstar:)
Romslig, driftsikker og stilig sykkel!
Ride safe!
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Hei.
Godt og sjå att det er nokon her som liker motorsyklar som ser ut so ein motorsykkel.
Drag Star er ei flott sykkel, og eg har sjøv ein 1100 Clasic. Nydeleg sykkel å køyre og med eksosannlegg som lagar lyd, nyt eg kvar mil. Det må vere det neraste ein kjem Harley.
Trur nok at 650 cc er litt lite med pasanger og bagasje. Er redd du fort vil begynde å sjå etter noko med meir guff i. Vurder ein 1100 cc med ein gong.
Godt og sjå att det er nokon her som liker motorsyklar som ser ut so ein motorsykkel.
Drag Star er ei flott sykkel, og eg har sjøv ein 1100 Clasic. Nydeleg sykkel å køyre og med eksosannlegg som lagar lyd, nyt eg kvar mil. Det må vere det neraste ein kjem Harley.
Trur nok at 650 cc er litt lite med pasanger og bagasje. Er redd du fort vil begynde å sjå etter noko med meir guff i. Vurder ein 1100 cc med ein gong.
Drag Star
- custom
- Posts: 89
- Joined: 04 Oct 2008 21:17
- MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750 - Location: Eidsberg
- Contact:
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Enig med Norjan her, bortsett fra at Harley er Harley, vurder større sykkel med en gang, 650 blir noe svak i denne sammenhengen.norjan wrote:Hei.
Godt og sjå att det er nokon her som liker motorsyklar som ser ut so ein motorsykkel.
Drag Star er ei flott sykkel, og eg har sjøv ein 1100 Clasic. Nydeleg sykkel å køyre og med eksosannlegg som lagar lyd, nyt eg kvar mil. Det må vere det neraste ein kjem Harley.
Trur nok at 650 cc er litt lite med pasanger og bagasje. Er redd du fort vil begynde å sjå etter noko med meir guff i. Vurder ein 1100 cc med ein gong.
lykke til i valg av custom sykkel


mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Hehe motorsykkel som ser ut som en motorsykkel??
Hva er definisjonen på en motorsykkel da? 
Bare terger litt


Bare terger litt

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- custom
- Posts: 89
- Joined: 04 Oct 2008 21:17
- MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750 - Location: Eidsberg
- Contact:
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
LordShaft wrote:Hehe motorsykkel som ser ut som en motorsykkel??Hva er definisjonen på en motorsykkel da?
Bare terger litt

Dette er mitt synspunkt hvordan en mc skal se ut.
mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Ja dette er synspunktene dine, men langt ifra definisjonen på en motorsykkel
Men det som er så deilig med nettopp sykkel, er at vi alle er forskjellig. Derfor det store mangfoldet. Noen liker mora, noen dattera også har vi jo selvfølgelig de som liker begge to + bestemora

Men det som er så deilig med nettopp sykkel, er at vi alle er forskjellig. Derfor det store mangfoldet. Noen liker mora, noen dattera også har vi jo selvfølgelig de som liker begge to + bestemora

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Alt er relativtcustom wrote:Enig med Norjan her, bortsett fra at Harley er Harley, vurder større sykkel med en gang, 650 blir noe svak i denne sammenhengen.norjan wrote:Hei.
Godt og sjå att det er nokon her som liker motorsyklar som ser ut so ein motorsykkel.
Drag Star er ei flott sykkel, og eg har sjøv ein 1100 Clasic. Nydeleg sykkel å køyre og med eksosannlegg som lagar lyd, nyt eg kvar mil. Det må vere det neraste ein kjem Harley.
Trur nok at 650 cc er litt lite med pasanger og bagasje. Er redd du fort vil begynde å sjå etter noko med meir guff i. Vurder ein 1100 cc med ein gong.
lykke til i valg av custom sykkel![]()

For ikke lenge siden var 500 cc stor sykkel og 650 veldig stor. Man kan lett og greit kjøre 2 på med den, bare gire litt mer enn en større sykkel. I Norge holder det lenge og man kan lett holde marsfart på 130-140 km på motorveier i utlandet.
Er man ute etter å kjøre fortere kjøper man seg en annen type sykkel

Hvis jeg husker rett så var han 175 / 85, dvs 25 kg lettere enn meg...bare det gjør ut for mange hk og cc

650 går fint

Alt er relativt

-
- Posts: 13
- Joined: 21 Nov 2008 18:42
- MC: Har passert 40-års krisa, så nå går seilbåten på billigsalg!
Og hva mangler i denne "Da Vinci" koden? "BE C1E C DE, 160"
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Ja ifølge både dattern og kona burde jeg både trimmet mer og spist mindre i jula hehehe....
Men som du sier så trekker nok 650 nok allikevel så lenge en har god tid og skal cruise
Og nå har vi sett Wild Hogs og det var en fornøyelse....
Men til en annen sak:
Sitter nå å lurer på hva skal en kjøpe av hjelm??
DEnne må jeg bare ha til varme sommerdager sammen med skinnjakke og solbriller!
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1470
Men hva skal en ha til alle de andre kalde og fuktige dager?? En slik:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1537
Eller en slik:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1557
Personlig liker jeg helst halvhjelmer, men forstår kanskje at dette ikke er av det praktiske, selv om det kanskje er best å ha på seg og kjøre med. Hva mener folket?
Mvh HotJohnsen
PS: Og til deg LordShaft, så er det som mange har nevnt her at smaken er som ba........ Og godt er det eller så hadde alle vært ute etter både sykkern og kona mi! hahahahah
Men som du sier så trekker nok 650 nok allikevel så lenge en har god tid og skal cruise
Og nå har vi sett Wild Hogs og det var en fornøyelse....
Men til en annen sak:
Sitter nå å lurer på hva skal en kjøpe av hjelm??
DEnne må jeg bare ha til varme sommerdager sammen med skinnjakke og solbriller!
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1470
Men hva skal en ha til alle de andre kalde og fuktige dager?? En slik:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1537
Eller en slik:
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1557
Personlig liker jeg helst halvhjelmer, men forstår kanskje at dette ikke er av det praktiske, selv om det kanskje er best å ha på seg og kjøre med. Hva mener folket?
Mvh HotJohnsen
PS: Og til deg LordShaft, så er det som mange har nevnt her at smaken er som ba........ Og godt er det eller så hadde alle vært ute etter både sykkern og kona mi! hahahahah
- custom
- Posts: 89
- Joined: 04 Oct 2008 21:17
- MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750 - Location: Eidsberg
- Contact:
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Jeg personlig foretrekker halv hjelm. bruker halvhjelm med visir nå til all slags vær. Har det åpent når det er varmt 

mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
-
- Posts: 13
- Joined: 21 Nov 2008 18:42
- MC: Har passert 40-års krisa, så nå går seilbåten på billigsalg!
Og hva mangler i denne "Da Vinci" koden? "BE C1E C DE, 160"
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
Hei Custom.
Har du Vindskjerm?
Og hvilke hjelm har du?
Har du Vindskjerm?
Og hvilke hjelm har du?
Re: Yamaha Drag Star 650 Classic
[quote][/quote]Alt er relativt
For ikke lenge siden var 500 cc stor sykkel og 650 veldig stor. Man kan lett og greit kjøre 2 på med den, bare gire litt mer enn en større sykkel. I Norge holder det lenge og man kan lett holde marsfart på 130-140 km på motorveier i utlandet.
Er man ute etter å kjøre fortere kjøper man seg en annen type sykkel
Det er no vel litt forskjel på ein sykkel på 650cc / 40hk og ein 600cc / 125hk?? Ein kan ikkje berre samanlikne cc.
Foresten har vi veldig mykje motbakker i dette landet
For ikke lenge siden var 500 cc stor sykkel og 650 veldig stor. Man kan lett og greit kjøre 2 på med den, bare gire litt mer enn en større sykkel. I Norge holder det lenge og man kan lett holde marsfart på 130-140 km på motorveier i utlandet.
Er man ute etter å kjøre fortere kjøper man seg en annen type sykkel
Det er no vel litt forskjel på ein sykkel på 650cc / 40hk og ein 600cc / 125hk?? Ein kan ikkje berre samanlikne cc.
Foresten har vi veldig mykje motbakker i dette landet

Drag Star