Yamaha Drag Star 650 Classic

Prat om tung MC.
custom
MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750

Re: Yamaha Drag Star 650 Classic

Post by custom »

HotJohnsen wrote:Hei Custom.
Har du Vindskjerm?
Og hvilke hjelm har du?
Nei jeg har ikke vindskjerm, men jeg vurderer det.
en billig hjelm fra mek tror den heter Thx eller noe lignende, men fungerer greit.
Vindskjerm vurderer jeg pga tidlig start om morgenen når jeg skal på jobb 05-05;30 samt vurderer scala rider q2 for og ta tlf samtaler når jeg kjører, det blir en del vindstøy med halvhjelm.
ps har handlet noe fra mc-utstyr .no. er seriøs nettbutikk.
Håper vi møtes ut i sesongen, hyggelig med "gamle" gubber som har sansen for skikkelig mc.
mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
paamoen
MC: xvs 1100 custom

Post by paamoen »

Grattis med ny sykkel.Tror du helt sikkert får mange fine opplevelser med den .Har selv en 1100 og er kjempefornøyd.Er vel litt enig i at 650 kanskje ikke er den raskeste opp bakker med 2 på,men opp kommer du.
Hvilken hjelm? smaksak det der.Hva med en åpningshjelm av typen Carberg jusstisimo gt?Kjempesmart med intr solbrille .
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Mole wrote:Er helt ny på forumet, og tenkte jeg skulle prøve meg på et lite spørsmål. Skal se evt. kjøpe meg en Yamaha Drag Star 650 Classic 99mod. til uka. Synes sykkelen ser bra ut, og den har gått lite. Er det noen som har erfaringer med denne type mc? Tar gjerne imot tips hva jeg bør sjekke når jeg skal se på den til uka. Dette er en 650 med 40 hk. Er dette i minste laget om man skal på langtur med to personer og bagasje?

Mvh. Mole
Motormessig er det viktigste på en feriepakket sykkel dreiemomentet (som jeg tipper denne sykkelen har nok av, noe som er kjekt opp trollstigen og bratte bakker), snarere enn HK. Men, HK har du bruk for om du vil kjøre forbi treige bobiler og slikt hvor du helst skal ha litt skyv. Er du ferielastet, kan det bli litt tungt noen ganger. Jeg har også 56 hk, og slike sykler fungerer fint opp til rundt 130, og over det er det litt mye rusing og mas. Men, jeg har kjørt rundt i landet feriepakket med 12 hk jeg, og det er ikke noe problem om man tar høyde for det faktum at man ikke har så mye med HK. Manglende dreiemoment er mer irriterende om du kjører i "feriemodus", hvis du må gire ned mye i bakkene. Jeg kan ta heftige forbikjøringer forbi mye rart jeg på mine turer med min lille 125, om jeg benytter litt "drahjelp" fra bilen foran og starter selve forbikjøringen ved å gi full gass kanskje 5 sek før alle andre og bruker lenger avstand for å bygge opp fart. Når det er sagt, vil jeg si at du setter stor pris på ekstra HK når du hopper på en større sykkel, men du har en 650 tross alt. Det er lite å klage på her uten at jeg kjenner sykkelen din konkret da. Bottom line er at man får til omtrent det samme med begrenset HK-ressurser, men har du 200 HK kan du gjøre de villeste forbikjøringer og alt mulig uten å røre giret en gang. Men, jeg tror du vil kose deg på tur jeg : D
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
carboy

Post by carboy »

HotJohnsen wrote:Ja ifølge både dattern og kona burde jeg både trimmet mer og spist mindre i jula hehehe....
Men som du sier så trekker nok 650 nok allikevel så lenge en har god tid og skal cruise
Og nå har vi sett Wild Hogs og det var en fornøyelse....
Men til en annen sak:
Sitter nå å lurer på hva skal en kjøpe av hjelm??
DEnne må jeg bare ha til varme sommerdager sammen med skinnjakke og solbriller!

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1470

Men hva skal en ha til alle de andre kalde og fuktige dager?? En slik:

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1537

Eller en slik:

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1557

Personlig liker jeg helst halvhjelmer, men forstår kanskje at dette ikke er av det praktiske, selv om det kanskje er best å ha på seg og kjøre med. Hva mener folket?

Mvh HotJohnsen

PS: Og til deg LordShaft, så er det som mange har nevnt her at smaken er som ba........ Og godt er det eller så hadde alle vært ute etter både sykkern og kona mi! hahahahah
Jeg kjørte Custom i hele sommer, skal nå selge siden jeg skal ha ny, men over til saken, På varme dager og når jeg skulle cruse så hadde jeg på meg skinnboksa med "knuter" nedover beina og Halvhjelm med solbriller, det var utrolig godt om sommeren og når jeg skulle kjøre med litt stil 8) Men hadde også vanlig hjelm i tilegg som var utrolig fin og ha når det ikke var så varmt eller når jeg skulle lengere, Nå så har custom smaken falt litt tilbake (liker utrolig godt custom sykkler ennå) så nå liker jeg mer allroad og R sykkler.
Jeg synes du burde gå for den halvhjelmen og den åpningshjelmen (første og siste av valgte) skal selv ha en sånn åpningshjelm når jeg får ny sykkel.

Er utrolig glad for at alle ikke har lik smak, dritt kjedelig og komme på mc treff og alle kjører Suzuki intruder feks :)
En ting som er viktig er jo at folk ikke ødelegger andres mening om sykkel, som og si at R-sykkler er ikke motorsykkel, alle som liker det er dumme(sier IKKE at det er sånn her, for det er det ikke :D , det blir for dumt, alle er forskjellige og liker forskjellige sykkler og takk GUD for at det er sånn :D det gjør Mc hverdagen meget innteresant mener jeg da :)

Kjøp halvhjelm og åpningshjelm du :) Caberg er foresten bra hjelmer, mens halvhjelmer trur jeg er det samma hva du kjøper, tommy og kenny er ialefall bra halvhjelmer :roll:
-Carboy-
HotJohnsen
MC: Har passert 40-års krisa, så nå går seilbåten på billigsalg!
Og hva mangler i denne "Da Vinci" koden? "BE C1E C DE, 160"

Post by HotJohnsen »

Du har mange bra poeng carboy.
Og er helt enig med deg at alles meninger (sykler og damer :lol: ) er like gode og viktige....

Takker for tips og støtte når det gjelder valg av hjelm. Jeg har allerede etter flere av inleggene begynt å tenke i samme bane. Dvs en halvhjelm til varem sommerdager og en åpningshjelm til bruk ellers. Og kommer nok på sikt til å spekke sykkelen med stor vindskjerm, ekstralykter, fotbrett, skjermpynt (list), veseker og kanskje ryggsttøtte til førerplassen.....

Fant noen gromme støvler på nettet igår som jeg nok kommer til å kjøpe innen sommeren :-#
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1759

Takk for mange gode tilbekemeldinger, og Godt Nyttår til alle!
carboy

Post by carboy »

HotJohnsen wrote:Du har mange bra poeng carboy.
Og er helt enig med deg at alles meninger (sykler og damer :lol: ) er like gode og viktige....

Takker for tips og støtte når det gjelder valg av hjelm. Jeg har allerede etter flere av inleggene begynt å tenke i samme bane. Dvs en halvhjelm til varem sommerdager og en åpningshjelm til bruk ellers. Og kommer nok på sikt til å spekke sykkelen med stor vindskjerm, ekstralykter, fotbrett, skjermpynt (list), veseker og kanskje ryggsttøtte til førerplassen.....

Fant noen gromme støvler på nettet igår som jeg nok kommer til å kjøpe innen sommeren :-#
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1759

Takk for mange gode tilbekemeldinger, og Godt Nyttår til alle!
Jo takk for det HotJohnsen :)
Har selv en god del snadder på custom'en min,(Som nå gjøres klar til salgs :( For bilder av sykkelen så bare sjekk bloggen :roll: ) har veltebølje, ekstralykter, store fotbrett, skjermpynt, sidevæsker med neon :D osv...

Synes de støvlene så fine ut til custom/chopper stilen, ikke så utrolig dyrt heller :) Custom hjelm - solbriller - custom støvler - skinnbukse og custom sykkel, det blir bra vettu 8)
Hadde tenkt til og kjøpe meg en vindskjerm til sykkelen min, men ble ikke noe av når jeg skal selge den, men å kjøpe en vindskjerm trur jeg er en bra investering, Det setter prikken over I'en når det gjelder komfort og utseende :D

Ha en Riktig godt nytt år alle sammen \:D/ Blir kos med Fyrverkeri i kveld :twisted:

(PS: Bruk hodet i kveld sånn at alt går bra til sesongen begynner ;-) )

Ryggstøtte til fører ser ikke serlig pent ut, men må være utrolig bra på lengere turer kan jeg tenkte meg,
-Carboy-
carboy

Post by carboy »

Ble vist litt rotete i innlegge mitt over, noe kødd med forumet eller meg :?
-Carboy-
Post Reply