Er på utkikk etter en depot støtte som jeg kan bruke til å holde sykkelen mens jeg jekker den opp. På en utenlandsk site ble "Bike Grab" anbefalt til dette formålet. Noen som vet om denne føres i norge slik at man slipper dyr frakt og toll? Eller om det finnes noe lignende alternativ å få tak i?
Jeg har allerede en standard depot støtte (slik man jekker opp bakstussen med) men problemet med den er at den ikke kan opereres på egen hånd. Man må ha en til å holde sykkelen mens den andre setter støtten på svingarmen og jekker sykkelen opp. Samme elendigheten er det når den skal ned igjen
Man må ikke være to for og jekke opp sykkelen, det kreves bare litt teknikk for og gjøre det. Så lenge du får støtta under svingarmen så står den jo støtt.
Er det ikke mulig å skru inn "trådsneller" på din sykkel?
Det er hull i svingarmen som tilsier at det er mulig å montere trådsneller på den. Depot støtten jeg har har kan derimot ikke benyttes sammen med slike uten å bytte noen deler.
Kan hende man kan jekke opp sykkelen på egenhånd med en trådsnelle løsning, men den saken som jeg har stoler jeg ikke nok på til å forsøke. I steden for de "klørne" som holder trådsnellen, har den bare to gummiklosser som går under hver side av svingarmen. Utformingen av svingarmen på MT'en gjør at ikke hele gummiklossen kan skyves under og det gjen gjør at sykkelen ikke står støtt.
For å hjelpe litt til, så kan du legge noe under sidestøtta så sykkelen står nesten vertikalt når du gjør dette alene. Neste gang du prøver, la medhjelperen din stå klar og prøv alene, det er lettere enn du tror.
Hvis du likevel synes det ikke funker med den du har, så vet jeg om mange som sverger til 'abba superbike stand'.
Denne festes i svingarmfestet bak istedetfor hjulopphenget (det finnes adapter for DIN sykkel). http://www.youtube.com/watch?v=giE5YJ-u_bU
Så enkelt at selv jenter kan klare det.
*edit* hrmf. funker ikke med youtube linker, så her er url'ene.
For å hjelpe litt til, så kan du legge noe under sidestøtta så sykkelen står nesten vertikalt når du gjør dette alene. Neste gang du prøver, la medhjelperen din stå klar og prøv alene, det er lettere enn du tror.
Dette så da forskrekkelig enkelt ut. Men det vil ikke fungere med støtten min. Tror kanskje at jeg skal prøve å investere i en ny depot støtte som støtter trådsneller.
Galilee wrote:
Hvis du likevel synes det ikke funker med den du har, så vet jeg om mange som sverger til 'abba superbike stand'.
Denne festes i svingarmfestet bak istedetfor hjulopphenget (det finnes adapter for DIN sykkel). http://www.youtube.com/watch?v=giE5YJ-u_bU
Så enkelt at selv jenter kan klare det.
*edit* hrmf. funker ikke med youtube linker, så her er url'ene.