Trimming til Daelim Roadwin 125 Fi.

Prat om lett MC.
Robinm93
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.

Re: Trimming til Daelim Roadwin 125 Fi.

Post by Robinm93 »

Ja, men når eg tenker meg om så er eg ikke sikker på om Motor sykler skal EU-godkjennes, eg har ikke hørt om det ennå.
Men så er det kjedelig vis eg blir stoppet av purken då:S
carboy

Post by carboy »

Robinm93 wrote:Ja, men når eg tenker meg om så er eg ikke sikker på om Motor sykler skal EU-godkjennes, eg har ikke hørt om det ennå.
Men så er det kjedelig vis eg blir stoppet av purken då:S
Det må godkjennes ja :?
Trur ikke Politiet legger merke til og det sitter i en Daelim Roadwin R motor i roadwin'en din ;-)
-Carboy-
Robinm93
MC: Har en Dealim Roadwin. Fin sykkel god å kjøre og veldig behagelig å sitte på. Har ikke gått så mye når eg kjøpte den. Har ikke fått lappen ennå.

Post by Robinm93 »

HeHe...
Men den godkjenningen er eg veldig usikker på. Mamma og Pappa har hatt mc siden eg var 4 å eg kan ikke huske at den har vært på godkjenning en gang.
carboy

Post by carboy »

Robinm93 wrote:HeHe...
Men den godkjenningen er eg veldig usikker på. Mamma og Pappa har hatt mc siden eg var 4 å eg kan ikke huske at den har vært på godkjenning en gang.
Juritisk sett så må den vell godkjennes, men det er ingen vits i og godkjenne den når du skal putte inn en 125cc motor bare, mener nå jeg da.
-Carboy-
Robinm93

Post by Robinm93 »

Ja, vis du tenker sånn så er det jo rett, men den skal ikke inn son som bilen skal på EU-godkjenning tror eg.
carboy

Post by carboy »

Robinm93 wrote:Ja, vis du tenker sånn så er det jo rett, men den skal ikke inn son som bilen skal på EU-godkjenning tror eg.
Skulle tru det var like regler der egentlig, men er ikke 100% sikker på det, så det må nok noen andre svare deg på :roll:
Men De planene dine om og bytte motor trur jeg kan bli veldig bra, men det burde jo gjøres før sesongen starter da.
Sette inn en Daelim Roadwin R motor, dra på ett bra verksted og få de til og hjelpe deg med og ta ut plombene sånn at du får ca 20hk og sette på effektanlegg, liten kåpe foran, rimtape, nytt skiltoppheng, nye blinklys osv osv... Mener selv at Daelim Roadwin er en flott sykkel, og som jeg skrev i bloggen så var jeg imponert over kjøreegenskapene osv.
Lag en Blogg og ha tro på de planene du har, legg ut bilder av sykkelen også så blir det bra vettu ;-)
-Carboy-
mwrings

Post by mwrings »

kjøpe helt ny sylinder da vett!
RkM2
MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)

Post by RkM2 »

carboy wrote:
Robinm93 wrote:Ja, vis du tenker sånn så er det jo rett, men den skal ikke inn son som bilen skal på EU-godkjenning tror eg.
Skulle tru det var like regler der egentlig, men er ikke 100% sikker på det, så det må nok noen andre svare deg på :roll:
Men De planene dine om og bytte motor trur jeg kan bli veldig bra, men det burde jo gjøres før sesongen starter da.
Sette inn en Daelim Roadwin R motor, dra på ett bra verksted og få de til og hjelpe deg med og ta ut plombene sånn at du får ca 20hk og sette på effektanlegg, liten kåpe foran, rimtape, nytt skiltoppheng, nye blinklys osv osv... Mener selv at Daelim Roadwin er en flott sykkel, og som jeg skrev i bloggen så var jeg imponert over kjøreegenskapene osv.
Lag en Blogg og ha tro på de planene du har, legg ut bilder av sykkelen også så blir det bra vettu ;-)
Eg har sendt en mail inn te Bergen MC center som forhandler mc i bergen, venter på svar av de.
Men det med å sende mcen inn til verksted er ikke noe eg har tenk å betale for, eg har penger, men er ikke rett å gjøre det for at det koster så mye, også er jo pappa også motor mekaniker så eg får hjelp av han også. men eg har tenkt å gjøre litt med den.
http://www.crash.no/index.php?main_page ... 3fc787f0c2 den lykten. (vet ikke hvordan eg legger inn bilde)
også tenker eg å på se om eg kan bytte skiltfeste, også skal eg ha tank-pad også gjøre litt annet med sykkelen.

Eg har store planer for den, men desverre har eg ikke noe penger no. Også skyller eg foreldrene min nesten 3000. eg skal jobbe litt her og der. for å få penger men eg tenker å vente til sommeren. Låne fetteren min sin sachs mens han er på feire og bytte motor.
RkM2
09= 2930 - 15062

Post by RkM2 »

mwrings wrote:kjøpe helt ny sylinder da vett!
eg tenker litt på utsene, eg liker det at motoren er svart også vil eg selge den som 15hk:D byttet motor. Kansje eg bytter og registrerere den om til mellomklasse når eg e 18. derfor.
RkM2
09= 2930 - 15062

Post by RkM2 »

Foresten så er Robinm/RkM2 den samme personen. son at du ikke blir forvirret
carboy

Post by carboy »

RkM2 wrote:Foresten så er Robinm/RkM2 den samme personen. son at du ikke blir forvirret
Åja, begynte og lure litt
-Carboy-
RkM2
09= 2930 - 15062

Post by RkM2 »

HeHe. Okey, men du eg ser jo at du er på et annet innlegg også, har du bestemt deg?
carboy

Post by carboy »

RkM2 wrote:HeHe. Okey, men du eg ser jo at du er på et annet innlegg også, har du bestemt deg?
Annet innlegg sier du?

Vis det har noe med tråden "Gul Mito" så har jeg skrevet at den tanken er slått ut av hodet mitt, Det som står imellom er Honda Varadero, Daelim Roadwin R og Hyosung.
-Carboy-
RkM2
09= 2930 - 15062

Post by RkM2 »

carboy wrote:
RkM2 wrote:HeHe. Okey, men du eg ser jo at du er på et annet innlegg også, har du bestemt deg?
Annet innlegg sier du?

Vis det har noe med tråden "Gul Mito" så har jeg skrevet at den tanken er slått ut av hodet mitt, Det som står imellom er Honda Varadero, Daelim Roadwin R og Hyosung.
Det var jo det innlegget eg IKKE mente, men eg har sett den Gul mito også. =D>

Det er vel kun mitoen som er 2t?
Last edited by RkM2 on 06 Jan 2009 18:12, edited 1 time in total.
carboy

Post by carboy »

RkM2 wrote:
carboy wrote:
Annet innlegg sier du?

Det var jo det innlegget eg mente, men eg har sett den Gul mito også. =D>

Det er vel kun mitoen som er 2t?
Jeg har som sakt slått ifra meg den tanken, som det står i innlegget "Gul Mito" ;-)
Mito er Kun i 2-takt ja.
-Carboy-
Post Reply