Juliet wrote:Takker og bukkerRelax wrote: Congrats med sete og lader
Det er ikke så mange centimeterens som skal til så hjelper det
Hvis laderen du har kjøpt er de "vanlige" vedlikeholdslader" så er det jo bare "plug & play" Dvs du kobler den på og den passer seg selv og vil aldri overlade batteriet
( Det minner meg på at mitt batteri er 7 år !!!...lurer på om jeg skulle invistere i nytt for sikkerhets skyld. Ergelog å stå langt ut i "huttiheita" og ikke då start .. )
Ja det skal være en slik vedlikeholdslader. Jeg tok jo av batteriet og tenkte å ha det i kjelleren i vinter, men nå lurer jeg plutselig på om det egentlig har noe å si, hvis den kan stå og lade jevnt...? Sykkelen står altså i en ikke-isolert garasje.... Nå er batteriet tatt ut, men hva hvis det plutselig kommer en sommerstorm som ønsker å sende meg ut på tur igjen før tiden
He,he,he ,,jeg ser absolutt problematikken...glimrende kjørevær og du må innstallere batteriet først:)
Batterier har jo faktisk godt av å står kjørlig, MEN ikke fryse. Et oppladet batteri tåler mye kulde, et utladet batteri har nesten bare vann i cellene og fryser meget lett.
SÅ, om batterier er vedlikehold og vedlikeholdtladet , så skulle det kunne stå på sykkelen:)