Har en kawasaki ZX6R som trenger ventiljustering. Nærmeste forhandler for meg er AMS Motorsykkelsenteret (Ålesund), men de gangene jeg har kontaktet de, virker det som det går i Harley. Clutchwire til kawasaki var bestillingsvare
Derfor lurer jeg på hvilke andre verksteder jeg kan kontakte? Skal demontere sykkelen, og kommer til å slenge motoren inn i bilen. Kan derfor kjøre et lite stykke om det trengs. Holder til i Volda, Sunnmøre.
Dersom du klarer å skru løs motoren ,så klarer du å justere ventilene også.
Kjøp deg ei verksted handbok.
For eksempel EBAY.com Item number: 180301146475
Kan også laste ned en manual fra nettet.
Ring å snakk med Åsmund på Solberg A/S i Ålesund (Honda) Han har god styring og kan helt sikkert hjelpe deg!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Alle verksteder utfører ventiljusteringer.
Å justere ventilene er ikke vanskelig i hele tatt. Men dersom det er shims må en ofte ha et spesialverktøy for å presse ned ventilene.
Men som Einar J Skog skriver kan det være lurt å skaffe seg en verkstedhåndbok dersom en utfører litt vedlikehold og enklere reparasjoner selv. Sparer du en halv verkstedtime har boka betalt seg selv.
Lar aldri noen der ta i min motor. Etter linken som har blitt postet her har jeg bestemt meg for å gjøre dette selv. Byttet toppakning på en BMW-sekser for et halvt år siden... Dette er ingenting i forhold
Hehe. Nei mulig de ikke har peiling. Var bare klar over at de hadde Kawa før.
Men en enkel sak å justere ventiler selv da.
Spesielt når motoren er ute, og ventilene lett tilgjengelig.
LordShaft wrote:Ring å snakk med Åsmund på Solberg A/S i Ålesund (Honda) Han har god styring og kan helt sikkert hjelpe deg!
Mvh
-Shaft-
Hallo alle sammen, jeg har nå sluttet hos Solberg. Jeg har startet Sætre Mc-service i Ålesund, holder til i Nedre strandgate 22, ring meg på 93411010 så ordner jeg motoren. Har lang erfaring med alle japser, og fagbrev som motorsykkelmekaniker. Sjekk http://www.smcs.no som skal bli oppdatert i januar.
Hei, jada dette blir saker. Jeg kommer til å drive verksted og salg av det de fleste trenger til sin motorsykkel. Hva fremtiden bringer det får vi se Siden jeg har meget lang erfaring med japser, så er det naturligt å starte med det som er spesialiteten min.
Jeg har hvertfall gode erfaringer med Åsmund! God service og aldri noe problem uansett hva fille sak som "feilet" sykkelen! Å nå som han har startet for seg selv og er avhengig for å bygge opp størst mulig kundekrets er nok dette ett meget bra alternativ!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Har snart nådd 50 000km nå og såvidt jeg vet har det ikke blitt tatt ventiljustering "i det siste". Er ikke fristet til å betale 4000,- (må man, så må man) og håper derfor noen kan si om dette er noe man kan gjøre selv? Er ikke superkyndig selv, men har en far som har skrudd veldig mye på biler og har veldig god innsikt på bil iallefall. Prøvde å finne guide på nett, men kan ikke si jeg fant noe...Har Haynes laget en CBR-bok?