Har kjøpt MK trimpotte , den drar dårlig fra 0-40 så beggyner den å dra kjempe bra er det noen som vett hvorfor ? eller hva jeg må gjør for å få acceleration i beggynelsen o ?
Uansett hva det måtte være, går du tilbake til forhandleren mens du kan, og forsikrer deg om at alt er i orden. Ikke begynt å skru på eller tukle med noe som er nytt mens du enda har garanti : ) Du som forbruker skal ikke ha noe annet å tenke på enn at det er olje på oljetanken om den har, og at det er frisk og fin bensin i tanken : )
bh94 wrote:Har ikke garanti når du har trimpotte vettu men ellers takk
Åh. Overså dette med trimpotte, hehe. Men, har du ikke den gamle potta liggende du kan prøve ut ? Eventuelt kan du jo montere denne og levere inn sykkelen om det skulle være noe galt.
Det er ingenting gale det er jeg sikker på , men jeg tror siden den motoren er bare kjørt 200 km så er den ikke vante me trimpotte . Men eg tror den kommer seg etterhvert da vist ikke så tar eg nok din ide
Har den alltid vært slik siden du monterte potta, eller har den blitt sånn over de siste 200 km ? Motoren er såpass ubrukt, så den er vel under innkjøring enda. Du får kjøre litt og se hvordan det utvikler seg. Nå er jeg ikke noe inn i trimming, men vet ikke om det er lurt å dyse om eller noe ? Kanskje potta fjerner noe motstand motoren normalt har nytte av på lavt turtall, som gjør at bunndraget forsvinner. Dette er bare høyttenkning og synsing, men det er sikkert noen andre her som har peiling. Lykke til i allefall. Håper det løser seg : )
Det er ikkje alltid at trimpåtte funka som ønsket noen er ment til trimcilinder og andre te originalen, prøv med en storre dyse, eg he nettopp trimt en aerox 2003 mod med en minarelli cilinder 70cc, yasuni potte og sett på en storre dyse originalt er 72 og den nye er 92, det funka godt selv om eg trur at med en 17,5 eller 19 forgasser hadde blitt mye bedre.