VFRlusa wrote:TageSK: har du lyst/mulighet for å lage en liten howto på lapping/plugging av dekk?
Problemet er at har du et sett som plugger som ser ut som en sopp, da har du ingen nytte av en HowTo som viser hvordan du bruker plugger som ser ut som en tråd. Og motsatt. Det er derfor jeg absolutt anbefaler å prøve den typen du har før du trenger det.
Jeg trengte mitt sett efter en punktering på bakhjulet (i 140 km/t i en slak høyresving; luften brukte bare noen sekunder på å lekke ut. Det er slikt som setter fart på hjertepumpa!), og jeg oppdaget at det der, det fikk jeg ikke til. Ikke bare var jeg så full av adneralin (hvordan det nå staves), men det krever faktisk litt trening og håndlag å dytte inn den pluggen full av lim, og så dra den "halvveis" ut igjen. Ble "tauet" til en dekkverksted som satte inn en plugg på femten sekunder. Noen minutter vulkanisering, fylte opp dekket med luft, og jeg var "on my way" på mindre enn ti minutter. Det er flere år siden, og eg har ikke hatt bruk for det efterpå.
Men jeg må nok skifte dekk før jeg kjører til Spania om noen uker. Om jeg har tilstrekkelig med plugger skal jeg sette inn en og ta bilder.
[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er
her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er
her.
Mer informasjon om MC i Toscana
her.