Registerinnstilling Suzuki (GSX) 1150 EF.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
TholoRacing
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Registerinnstilling Suzuki (GSX) 1150 EF.

Post by TholoRacing »

Heisann.

Driver og overhaler en mc-motor for en kamerat, og skal av med toppen for koking, bytting av tetninger osv. Han har ikke noen form for manual på sykkelen, og jeg har letet meg grønn på internett etter en haynes-manual.

Er det noen som har registerinnstillingen i hodet? Evt. på papiret.. :)

Han har også en ekkel ulyd i motoren, dette tror jeg kan være kjedestrammeren. Litt usikker på årsmodell - men mener det er et sted mellom 85-87.
Noen som har en slik sykkel, og som har hatt problem med kjedestrammeren? Såvidt jeg kan se, dreier det seg om en mekanisk strammer.
Kjedet er relativt slakt nå - ca. 1.5cm vandring. Noen som vet hvor mye vandring det skal være? Jeg regner med 1.5cm er for mye. Og jeg syns også at lyden minsker når jeg trykker ned kjedet for hånd, og dreier på motoren.

Takker for svar.

Mvh, Eirik
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Re: Registerinnstilling Suzuki (GSX) 1150 EF.

Post by Tvinitla »

Ser ut til at denne karen har manual til sykkelen. http://home1.stofanet.dk/ptheo/
Jeg har et par ganger lastet ned manualer fra denne siden. Jeg betalte noen kroner, husker ikke hvor mye, men det var ikke mye.
Fikk en link og et passord, kjappt og enkelt.

Har du ikke beskrivelse for innstilling av registeret kan du merke av med f.eks. kjørnermerker for du demonterer. Ta også masse digitale bilder.

Jeg er ikke sikker på hvilken modell dere har, men utfra en gammel delebok som jeg har til GSX 1100 ES 1983 ser jeg at denne sykkelen har en fjærbelastet kjedestrammer.
http://i68.photobucket.com/albums/i37/H ... _016TN.gif
Kan være at kjedestrammeren har satt seg fast med tiden. Kan da hende at det hjelper å demontere strammeren og smøre den opp. Pass på når dere monterer strammeren igjen, den må da være i sammenpresset posisjon slik at registerkjedet ikke blir for stramt når en fester kjedestrammeren.

Men jeg har mere tro på at det er registerkjedet som begynner å bli slitt og dermed lager lyd. Var ganske vanlig på disse GSX-ene fra denne tidsperioden.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Post Reply