Jeg har riktig nok bare en ducati 748S, men det er jo samme sykkel
Jeg er veldig fornøyd med sittestillingen, da jeg er 198 cm høy! Veldig behagelig å kjøre, men vet om folk rundt 180 som blir "for liten" pga armlengden. Jeg kan sitte oppreist på sykkelen å alikevell holde på styret. Jeg sitter mye mere behagelig på min ducati enn jeg gjorde på Vfr800'en jeg hadde.
Har den gått lite er det ett forholdsvis trygt kjøp! Viktig å sjekke om reimene er byttet regelmessig! Da disse SKAL byttes hvert 2 år eller før om du kjører 20.000 før 2 år er gått. Sliter en slik reim er du garantert store kostnader
Jeg kjenner en del som kjører ducati og har hatt det ett par år. Det krever litt mere vedlikehold, men det er lite problemer med de + at det er enkle sykler å skru på!
Kammene sies at må skiftes før eller siden og det koster litt! Men dette er ikke noe problem.
De bruker litt olje! Men jeg tror det kommer av at ventilpakningene lekker litt. Nå er jeg ikke noe mekaniker, men jeg har hørt mange som er det, har nevnt dette.
Du fyller olje hver 6000 og greit å sjekke regelmessig såpass du ikke kjører den tom, da dette også kan bli en kostbar afære
Vippearmene har jeg ikke hørt noe om, og har heller ikke noe greie på
Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med sykkel, kjørestilling, kjøreegenskaper og alt er bra! Har ikke noe negativt å komme med! Men nå er jo jeg glødene ducati entusiast;-)
Jeg har kjørt en del forskjellige sykler, og for min del er v-twin'en til ducati det råeste som er!
Men som sagt, du skulle fått prøvd deg en ducati å kjent selv. Fare for at du blir frelst
Mvh
-Shaft-