Trenger litt hjelp og erfaringer om SM på hvite skilt. Så innlegget om valg av SM, og har brukt søkefunksjonen, men fant ingen tråder som ga meg svar på mine spørsmål. Hvis moderatorne er uenig så ikke nøl med å flette inn denne tråden i den andre
Jeg er en relativt fersk sjåfør. Fyller 20 i april. Har A1 siden jeg var 16, som jeg oppgraderte til A tvert jeg fylte 18 (bil-lappen kom til vinteren når sykkeln havna i garasjen

Siden jeg har hatt racing til nå, så tenkte jeg at jeg skulle prøve noe nytt. Siden jeg fortsatt har et behov for å "herje fra meg", så tenkte jeg en SM sykkel hadde passet meg utmerket. Er altfor redd for å tippe med en kåpesykkel. Så en sykkel som er leken og tåler en smell faller godt i smak.
Sykkelen kommer kun til å bli brukt på vei. Aldri på bane
Så noen som har lyst til å dele sine erfaringer med SM sykkel på vei? Kostnader på vedlikehold, mulighet for lengre turer, driftskostnader, eventuelt en pekepinn til hvilken sykkel? Andre ting jeg bør tenke over før jeg bestemmer meg for SM?
Jeg er klar over at det varierer fra modell til modell, men er en generell pekepinn mulig?
Dette er ikke en tråd om hvilken sykkel jeg skal ha, heller OM jeg skal ha SM, men info om hva som er aktuelt er vel en fordel.
Tenker vel et sted mellom 20 - 40.000 er mulig, men er en fattiglus, så jo lavere jo bedre. Eldre sykkel er absolutt ikke utelukket.
Husqvarna TE610 Husky så meget interresant ut. Kom også over Suzuki DRZ, men Husqvarnaen falt mer i smak.
Tjolahopp.
EDIT: en annen fordel er at som MC-entusiast så er vinterkjøring meget lokkende