Hehe, smaken er som baken. Det er de to tingene der som tiltrekker meg, at jeg synes den er en av de få scooterne som er pene, og at variatorene som befinner seg på denne er den mest avanserte der ute. Den kan ikke sammenlignes med scooter-variator som du sikkert har prøvd, og den slurer nesten ikke i det hele tatt, så det kjennes direkte ut når den ligger inne. Den er mer som en tiptronic som man har på bil, men det er da de som sverger til manuell uansett. Jeg har en 125 cc også, som for tiden er stuepynt:
Den scooteren der har jeg "gjort" Norge med, og bedre tursykkel har jeg ikke vært borti, med unntak av den nyeste jeg har nå. Ellers har jeg alltid vært en bjelleku som person. Det er ikke artig å kjøre rundt med det samme som alle andre, og gjøre ting på samme måten. Men, scootere er ikke perfekte, det vil jeg si. Skal jeg trekke fram den STØRSTE irritasjonen med en scooter, er det at den sjelden har kickstart, og når starteren går fyken, bør man ha flaks så man slipper å dytte hjem. At man ikke kan rulle i gang en scooter, og at man ofte må trille hjem, har jeg erfart noen ganger.. En gang gikk starteren etter at jeg hadde kjørt noen til Gardermoen...

Måtte sette den lille i parkeringsgarasjen, og dra hjem med flytoget og opp neste dag for å fikse startmotor. Det gikk fint, og jeg fikk kjørt hjem. En annen gang måtte jeg dytte den hjem 4-5 kilometer. Akkurat da hadde jeg lyst til å sende scooteren på skraphaugen og se den brenne, men, heh. En slik startmotor koster ofte 5-10k, og det er derfor min lille er stuepynt nå. Jeg har reparert den startmotoren en del ganger, men etter 27000 km var det stopp. Men, jeg skal nok få den på veien igjen en dag

Jeg kan banne på at den kan rulle 100 000 km

Den store kan sikkert rulle 200 000, og det er flere som har gått 150 000 km uten problemer. Variatorreima er det her livstidsgaranti på, og er ment å vare "evig". Den lille har jeg ikke byttet variatorreim på, men den er helt fin, selv etter 27000 km. Motoren svirrer som ny.
Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE