Kammer til GSXR

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Øyvind S
MC: 1989 Suzuki GSXR 750, 1999 Honda CR 250 (til salgs), og en illsint '86 FZ 50

Kammer til GSXR

Post by Øyvind S »

Heisann!
Tenkte jeg skulle ta meg sammen og bytte stempelringer på sykkelen min i vinter ('89 GSXR 750), og i samme slengen hadde det vært morsomt og fått på noen litt hissigere kammer.
Noen som vet om noen butikker/nettsider som selger slikt til en gammal Gixxer? Har funnet noen sider, men stort sett er det litt dårlig forklart, og det er noe dritt å kjøpe noe som ikke passer når man først skal svi av $450 (+-) En norsk fysisk butikk, med folk som har peiling hadde jo absolutt vært det beste da, men må jo tenke litt pris og ;-)
Babelfisken

Re: Kammer til GSXR

Post by Babelfisken »

Øyvind S wrote:Heisann!
Tenkte jeg skulle ta meg sammen og bytte stempelringer på sykkelen min i vinter ('89 GSXR 750), og i samme slengen hadde det vært morsomt og fått på noen litt hissigere kammer.
Noen som vet om noen butikker/nettsider som selger slikt til en gammal Gixxer? Har funnet noen sider, men stort sett er det litt dårlig forklart, og det er noe dritt å kjøpe noe som ikke passer når man først skal svi av $450 (+-) En norsk fysisk butikk, med folk som har peiling hadde jo absolutt vært det beste da, men må jo tenke litt pris og ;-)
Hestmann er definitivt mannen å snakke med. Finn ham i telefonkatalogen på firma med samme navn. Holder til i Oslo og er Suzuki tuning spesialist.
f2dog
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Re: Kammer til GSXR

Post by f2dog »

Øyvind S wrote:Heisann!
Har selv hatt en gixxer 750 -88 modell(solgte den for 2 år siden) ,og den passerte 90' km før jeg solgte den.
Skrudde egentlig lite på den ,men på slutten merket jeg at ting begynte å bli slitt.
Vet ikke hvor langt din er gått ,eller hvilken stand motoren er i , men disse syklene er laget for å kjøres hardt ,og det blir de som oftest også.
Før du tenker på stresse motoren med hvassere kammer ,bør du gå over alle lagre i motor, kikke nøye på rådelagre og annet knask.

Skifte av kammer er en enkel operasjon, men det er ikke store utvalget til så gamle sykler, så det spørs om du finner noe.
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
Post Reply