Freding av veistrekker?!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Freding av veistrekker?!

Post by tshansen »

Hehe....jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!

Så nettopp på nyhetene at Riksantikvaren har fremmet forslag om å frede flere veistrekkninger i Norge, men ikke bare det....jaggu meg bomringer også!

Hva i svarte H skal dette være godt for!? De stakkarene som bor i utkantnorge og har en vei som eneste mulighet å komme seg til å fra...hva vil da skje når de blir fredet?! Jo det vil bli ett helvete å få veiene utbedret...det må ett sinnsykt byråkrati for i det hele tatt få gjøre noe som helst, på veier som burde vært utbedret flere ganger de siste 100 årene.

Hva er det som feiler enkelte personer i lille Norge?? [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Freding av veistrekker?!

Post by RH racing »

så dette selv.. vil frede veier langs hardangerfjorden som er i sinnsykt dårig forfatning.. men også frede lierbakkene?? why??
Atlanterhavs veien er jo en ting.. er jo et kulturelt punkt i norge.. men E18 opp lier/ned lier bakkene??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Hva faen er hensikten med å frede en bom stasjon i Rogaland da??? er så på tryne det er til å spy av :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Lierbakken skiller ofte klinten fra hveten, ved at alle med strikkmotor må legge seg i høyre felt med full gass oppover, mens alle med større motor kan ligge i venstre felt og kjøre forbi. Bakken skiller klinten fra hveten, men jeg vet ikke om veien er en slags institusjon som tilsier verneverdighet. Utrolig hva man verner nå om dagen. Å verne en bomstasjon høres ut som et flott triks for å sikre at den ikke noen gang vil bli avviklet... :P
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Kødder du?? Frede E18 i Lier? :-k Motorveien skjærer jo som et åpent sår gjennom Buskeruds kjøkkenhage [-( Dessuten er veien altfor bratt. Legg motorveien i tunnel fra Kjeldstad til Asker snarest mulig og gi kålbøndene jorda tilbake!!
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Dominator wrote:Kødder du?? Frede E18 i Lier? :-k Motorveien skjærer jo som et åpent sår gjennom Buskeruds kjøkkenhage [-( Dessuten er veien altfor bratt. Legg motorveien i tunnel fra Kjeldstad til Asker snarest mulig og gi kålbøndene jorda tilbake!!
veien er jo nybygd..er vel neppe no for riksantikvaren det..
det med å frede bomstasjonen er jo bare sykt!!! la oss bombe alle bomstasjoner i Norge..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
carboy

Post by carboy »

Kan noen forklare meg hva som menes med detta? jeg hørte bare litt på nyhetene i går når jeg var på kjøkkenet, tenkte jeg ikke noe over det før etterpå, men dette hørtes innteresant ut, og før jeg irriterer meg mer over de folka (som jeg gjør hele tia) som trur de eier norge så er det kanskje best og vite hva de mener med og frede lier bakken osv :-k
-Carboy-
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Vil kanskje gjette på at det er gamle lierbakkene det er snakk om, uten og vite noen ting om saken forøvrig...
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Nei, det er nok de "nye".
På godt eller vondt er de opptatt av å sikre underveis også, ikke bare velge mellom det som er tilbake etter mange år.
Tanken er nok å bevare noe typisk fra epoke.
At det kan være bra å bevare en motorveibit over jordene virker litt pussig.
Image
Image
Post Reply