lyd isolering

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Re: lyd isolering

Post by erazar »

Nå skal det nevnes at platestudioer veldig sjelden bare har "eggekartong skumgummi" som er tatt opp her. Lordshaft har gitt tipset når det gjelder isolering, nemlig mellomrom mellom fast materiale og isolasjon. Setter du opp tynn skumgummi utenpå veggen tror jeg du blir ganske skuffet over isloeringsevnen til rommet ved siden av, den vinklede overflaten på skumgummien brukes for å drepe akustikk og "flytende lyd" inne i det aktuelle rommet. Opptaket ditt blir kanskje bedre, men minstemann sover akkuratt like dårlig.

Vegg - rockwool - vegg - mellomrom - vegg - akustikkvegg er enkelt forklart oppskriften jeg ser om og om igjen i alle lydstudioene jeg har vært med på. Men en smule drøyt for ett lite musikkrom kanskje. Rev ned ett hjemmesnekret lydrom som hadde brukt støyisolasjonsmatter fra biltema direkte på lettvegg, i tillegg til dette hadde de hengt opp tepper for å bryte lydbølgene noen cm fra mattene, dette fungerte overaskende bra på støyisolering, men ga ikke så veldig bra lyd inne i opptaksrommet. Så kanskje det blir mitt "hjemmetips"?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Rockwool er noe bedre på støyisolasjon enn Glava. Har selv erfaring med det, ettersom jeg pusset opp badet i fjor vinter. rev ut Glavaen, og brukte Rockwool isteden. Tydelig bedre støydemping fra badet
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Rockwool er bedre når det kommer til alt!!
Glava ligger ett lysår bak på både brann, lyd, varme osv!!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply