siden de fleste bedrifter permiterer og sier opp folk etter ansinitet så stemmer ikke det helt. skal mye til for at ansinitet ikke skal ha betydning på en arbeidsplass. så fort en arb.giver sier opp/permiterer uten å se på ansinitet vil det bli bråk på arbeidsplassen. Og dette er noe arb.giver tar med i betreaktningen før de tar slike viktige avgjørelser.xadox wrote:Det styrker bedriftene også på lengere sikt da har de igjen de "beste" mannskapet...
Permitering
Re: Permitering
Jeg er uenig med deg. En person som gjør jobben flittig, godt og effektivt har større "rett" til å forbli i bedriften enn en som ikke gjør jobben like godt, uansett hvor lenge de har vært i bedriften (min mening). Vi har selv hatt nedskjæringer i bedriften og der fikk noen som hadde vært på arbeidsplassen mye lengre enn meg sparken fordi de gjorde en dårligere jobb enn meg og mange andre. En bedrift overlever ikke ved å beholde folk som ikke gjør jobben skikkelig, og hvis kollegaene ikke kan se det, så kan de bare være sur. Så jeg støtter xadox her, men jeg forstår hva du mener. Jeg er dog uenig.medic1136 wrote:siden de fleste bedrifter permiterer og sier opp folk etter ansinitet så stemmer ikke det helt. skal mye til for at ansinitet ikke skal ha betydning på en arbeidsplass. så fort en arb.giver sier opp/permiterer uten å se på ansinitet vil det bli bråk på arbeidsplassen. Og dette er noe arb.giver tar med i betreaktningen før de tar slike viktige avgjørelser.xadox wrote:Det styrker bedriftene også på lengere sikt da har de igjen de "beste" mannskapet...

ingen KiM, ingen kos
Alle KAN sitte å si det, men de aller fleste vet om de står i fare for å bli permitert. Det er veldig opp til din egen innsats, kunnskap og ditt fravær. Om du mener at du har gjort en god jobb i den perioden du har jobbet der, burde du kunne føle deg nok så sikker. Dessverre vil du jo selvfølgelig bli mer utsatt ettersom det er såpass få ansatte der du jobber.Trond_V wrote:Det kan alle sitte og si detRH racing wrote:Da MÅ jo jeg være igjen.. hehehexadox wrote:Det styrker bedriftene også på lengere sikt da har de igjen de "beste" mannskapet...Ingen som vil miste jobben sin regner jeg med
Uansett, lykke til!

jeg driver et firma med 17 ansatte selv, og vi har heldigvis ikke merket noe til finanskrisen ennda, så det problemstillingen tar jeg senere om den skulle dukke opp...
Men for par uker siden hadde vi et møte angående finanskrisen, og da ble de ansatte informert om at det er de som står på best og "tjener" mest inn til bedriften som får bli lengst om vi blir nødt til å si opp folk...
Alle så seg enige i besluttningen uten å protestere (logisk nok)...
Men som sagt alle er trygge ennda siden bedriften går veldig bra selv om finanskriser har slått til for fullt...
Men for par uker siden hadde vi et møte angående finanskrisen, og da ble de ansatte informert om at det er de som står på best og "tjener" mest inn til bedriften som får bli lengst om vi blir nødt til å si opp folk...
Alle så seg enige i besluttningen uten å protestere (logisk nok)...
Men som sagt alle er trygge ennda siden bedriften går veldig bra selv om finanskriser har slått til for fullt...
1.3.1.2