Skeptisk ang. kjøp av importsykkel

Prat om tung MC.
Post Reply
IImilleniumII

Skeptisk ang. kjøp av importsykkel

Post by IImilleniumII »

Vurderer å kjøpe en sykkel fra denne siden: http://mc-import.no/

Ellers skal COC doukemnt følge med. Er det helt problemfritt å registrere en sykkel så lenge jeg kommer med dette dokumentet?

Det er forøvrig denne sykkelen jeg tenker på:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=16438745
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Skeptisk ang. kjøp av importsykkel

Post by RH racing »

kommer litt ann på hvor denne sykkelen har gått før.. import fra bl.a usa virker nesten håpløst å få skilter på.. undersøkte litt for en stund siden.. men mistet litt av intressen da jeg så vilken papirmølle dette var. virker som at sykkler fra eu land er en del lettere å tolle inn.. men hvorfor kjøper du ikke denne ferdig regget da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Sykkelen kommer fra Nederland. Selgeren nevnte også at sykkler fra usa er veldig vanskelig å få reg. sykkler derfra pga dokumenter. Skulle man skaffe COC dokumentene fra Norge kostet dette ca 40 000 etter det han nevnte.

Jeg har tenkt å spørre han om å reg. den for meg, men jeg er litt usikker på hva som er vanlig å gjøre. Kan man skifte eier gratis uten å betale omreg. avg. hvis det har gått under 1 mnd ?
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

han kan regge den for deg. men i ditt navn..

fri omreg innen tre mnd om ikke dette er gjort om igjen...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Han som driver MC-IMPORT er i høyeste grad en av miljøet og er en veldig fin fyr å handle med.
Men siden du er usikker og alt det der så be om å få kjøpe sykkelen ferdig registrert. Det er en god regel uansett når man kjøper importsykkel gjennom et firma. De skal kunne dette, og gjør det mye enklere enn en vanlig dødelig som er usikker på fremgangsmåter og papirer.
Dessuten er det de som da må forholde seg til etater som ikke bestandig har ansatt de mest kundeorienterte medarbeiderne i stedet for du.
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

RockeRolf wrote:Han som driver MC-IMPORT er i høyeste grad en av miljøet og er en veldig fin fyr å handle med.
Men siden du er usikker og alt det der så be om å få kjøpe sykkelen ferdig registrert. Det er en god regel uansett når man kjøper importsykkel gjennom et firma. De skal kunne dette, og gjør det mye enklere enn en vanlig dødelig som er usikker på fremgangsmåter og papirer.
Dessuten er det de som da må forholde seg til etater som ikke bestandig har ansatt de mest kundeorienterte medarbeiderne i stedet for du.
Hvordan kjenner du til mc-import da?
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Innehaveren et kjent og hyggelig fjes bl.a fra ACR. Samt at han selger ting jeg trenger til en grei pris og med god service.
Post Reply