Varmehåndtak og mye nytt hos Biltema!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
TageSK
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.

Re: Varmehåndtak og mye nytt hos Biltema!

Post by TageSK »

RH racing wrote:
eneRmiK wrote:.. men kan jo høre med Tage hvordan det er å kjøre dem.. han er jo opp ned der daglig...
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Slik?

Legg merke til at det skjer noe spesiellt 13 sekunder ut i filmen. Jeg er for rask med clutchen og bakhjulet slipper. Du ser at bakenden danser litt før jeg gasser på og får den under kontroll. Men det er skummelt å måtte gasse noen sekunder før en hårnålsving :shock:
Slik er det nå man virkelig, virkelig vil hjem efter en lang dag i salen :roll:

Men tilbake til tråden: Noen som kan forsikre meg om at disse håndtakene vil passe på en R1150GS ?

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

tHaWuLf wrote:Jeg kan skrive under på et viskerne ikke holder mål, og blir ødelagt etter en gangs bruk omtrent. Men, hva kan man forvente når de koster 18kr pr stk. De kunne med fordel hevet kvaliteten litt der.
De gjør det.. de koster litt mer og er MYE bedre. Forrige par var Bosch - aldri mer. Biltemas nest billigste er bedre og koster så lite at du ikke behøver å tyne levetid i det hele tatt.
Image
Image
knetrom

Post by knetrom »

Betalte ca 80 kr for 2 viskere i januar, tror jeg. Var først på bensinstasjon, der kostet de 550 kr eller noe.. Haha, jeg bytter heller oftere
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

De viskerne jeg har kjøpt på Biltema ble harde som treverk etter bare noen måneders bruk, så det har jeg sluttet med. Hvis de har kommet med bedre viskere kan det kanskje være verdt å prøve igjen.

Det jeg praktiserer nå er å kjøpe bare viskergummien og beholde selve rammeverket. Hvorfor man må bytte hele viskeren har jeg aldri skjønt. Mange merkeforhandlere selger bare komplette viskere, selvfølgelig fordi de tjener mer penger på det. Mitt tips er å gå til Volkswagenforhandlere og kjøpe viskergummi. De har stort sett alle kurante lengder \:D/
hanja
MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV)

Post by hanja »

Jeg har nå kjøpt og montert varmeholkene for enstund siden. Første inntrykket er at dette er noe som funker bra, men etter at jeg begynte å kjøre så ble det litt til og fra. Årsaken er veldig enkel. Kontaktene. De billig hurtig-plast-kontaktene er dårlig. Sånn er det med alle sånne kontakter. Tåler vann og drit dårlig, og er ikke heller veldig fan av viberasjoner.
Er ganske sikker på at det ihvertfall er hele feilen.

Men løsningen er enkel: Klipp av kontaktene og sett på sikkelig kabelsko, men da bryter du garanti.
Men hvis du vil beholde garantien så kan du teipe det sikkelig sammen, da holder det nok. Selv har jeg ikke teipa det enda, da det ikke er så kaldt ute nå (-2 på morgenen)så jeg har ikke orka :wink:
Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Tar opp igjen denne tråden jeg, noen som har testet dette kjedeverktøysettet fra biltema?

Må jo være veldig kjekt å ha hvis man skal bytte kjede selv?

Tror jeg må en liten tur innom og ha litt småsaker før sesongstart i år :P
Post Reply