Gratulerer med Burgman!

Jeg bruker mine hovedsakelig mellom Asker og Oslo, så her er det bare å ligge i bussfeltet og gi gass! Jeg vet ikke om det er noe stort å tenke på med Burgman, og din er jo helt ny, så her er det tut og kjør. 3000 km er ingenting her, og min lille har nå gått 27000 km, og surrer like fint. Det eneste som du kan tenke på, er å vite litt hvor grensene går for nedlegg på de nye 125 burgman'ene. En jeg kjenner ved navn Goose på forumet gikk på snørra så det sang da han gikk nedi med støtta, så det er vel det eneste. Ellers er burgman veldig enkle å vedlikeholde, så her kan du bare følge boka og bruke synetisk motorolje i motoren f.eks

Biltema er bra der, så til våren kan du jo ta oljeskift. Tennpluggen holder i evigheter, og jeg har faktisk samme tennplugg i min 125 enda etter 27000 km, og det eneste annet jeg har gjort er å skifte girolje, og da brukte jeg diffolje bak, selv om det i boka står det skal være motorolje. Men, dette skal uansett ikke byttes på lenge, så du trenger ikke å tenke på noe særlig
Hvor snakker du om å parkere ? I Sandvika er det jo bare å sette den på storsenteret f.eks i sentrum hvor det står en haug med scootere, og i Oslo er det flere steder å sette den. Jeg har pleid å parkere den under frosken bak jussen i sentrum der over natten, og det har gått fint. Ellers har jeg pleid å parkere borte ved kinoene like ved nationalteateret på ulike steder. Du bør uansett finne et sted hvor det er noenlunde rolig og hvor det ikke er fulle rølp rundt på alle kanter.
Men, mods ? Hva med å stash'e opp scooteren som en tro kopi av politi-burgman de har i Spania ?

Jeg knipset denne sist gang jeg var i Marbella.

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE