Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Prat om tung MC.
TholoRacing
Posts: 51
Joined: 02 Oct 2008 19:56
MC: Har nylig solgt min kjære CBR - neste sesong : YZF-R6.

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by TholoRacing »

Meget overaskende at If var så billig. Jeg er 21 år, og skulle forsikre en CBR 600F3 - det kom på over 10,000,- UTEN fullkasko.

Og det der med at NMCU har inngått avtale med If er en tragedie (som heldigvis er på vei ut.), når det er en kjennsgjerning at det er billigere hos Gjensidige - spesielt hvis du kjører racing. Jeg for min del sverger til Gjensidige, der sparer jeg over 50% av hva If kan tilby.

Men klart, er man flink med kjeften - kan man spare tusenvis av kroner. Uavhengig av selskap. :)
Nightrider
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2009 16:41
MC: Yamaha Virago 1100

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nightrider »

Hei, konsekvensen er at du vil få en avkortning som tilsvarer rabatten i prosent. Det vil si at hvis du får 10 % billigere premie blir det 10 % avkortning i tillegg til egenandelen.
Janmo
Posts: 1
Joined: 27 Jan 2009 17:34

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Janmo »

Jeg fikk nylig et tilbud fra Gjensidige, på en 2002 Yamaha YZF-R6:

Ansvar: 23000!
Tyveri og passasjerulykke: 2500!

Tør ikke tenke på hva prisen blir med fullkasko... Men det må da være mulig å få noe billigere enn dette? Jeg er 19 år. Vil også føye til at dette var med 20% bonus...

- Janmo
Hoggen
Posts: 22
Joined: 13 Mar 2008 16:31
MC: Yamaha 1996 mod, YZF 600r
Location: Oslo

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Hoggen »

Koster å være kar,hehe

Sjekket litt selv ang forsikring. Blir 30 i mars og da tenkte jeg at forsikringen ville synke en del,men neida. 896 kr mindere fikk jeg som svar. Synes dette var lite. Har forsikring i TrygVesta og 60 % bunus. Har også bil og reiseforsikring.

Så blir nok noen ringerunder om ikke så altfor lenge!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Jarle »

inunf wrote:Hva er konsekvensen av å krysse av for "alle førere over 30 år", når man egentlig bare er 20? At forsikringsutbetalingen blir avkortet er greit, men er den avkortningen begrenset oppad til det beløpet du har lurt deg unna å betale i forsikringspremie?
Tviler på at du får igjennom den, da du må oppgi fullt personnr...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by KiM »

TholoRacing wrote:Meget overaskende at If var så billig. Jeg er 21 år, og skulle forsikre en CBR 600F3 - det kom på over 10,000,- UTEN fullkasko.

Og det der med at NMCU har inngått avtale med If er en tragedie (som heldigvis er på vei ut.), når det er en kjennsgjerning at det er billigere hos Gjensidige - spesielt hvis du kjører racing. Jeg for min del sverger til Gjensidige, der sparer jeg over 50% av hva If kan tilby.

Men klart, er man flink med kjeften - kan man spare tusenvis av kroner. Uavhengig av selskap. :)
I mitt tilfelle var IF absolutt billigst (og ikke minst mye mer hjelpsom på telefonen, men avhenger vel hvem du snakker med :P). Husker ikke nøyaktig priser ettersom det er lenge siden jeg sjekket, men IF var iallefall betydelig billigere for min del.
ingen KiM, ingen kos
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nez »

inunf wrote:Medlemer i NMCU eller ikke, unge får ikke forsikre skikkelige sykler hos If.
Jeg har min RGV 250 hos If. Betaler 4200 (kun ansvar), mens gjensidige tilbød meg 16 000 (dette er snart 2 år siden). Når jeg nå går over til tung er fremdeles gjensidige knalldyre, mens if åpnet for videre "billig" forsikring, men har ikke fått noen konkret pris på de forespørslene jeg har gitt dem. Så blir spennende å se :-)

edit: Og er bare 20 år
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nez »

Jarle wrote:
inunf wrote:Hva er konsekvensen av å krysse av for "alle førere over 30 år", når man egentlig bare er 20? At forsikringsutbetalingen blir avkortet er greit, men er den avkortningen begrenset oppad til det beløpet du har lurt deg unna å betale i forsikringspremie?
Tviler på at du får igjennom den, da du må oppgi fullt personnr...
Og kjipt når du krasjer og de finner ut at du bare er 20. Plutselig har du ingen forsikring lengre ;p
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nez »

eneRmiK wrote:
TholoRacing wrote:Meget overaskende at If var så billig. Jeg er 21 år, og skulle forsikre en CBR 600F3 - det kom på over 10,000,- UTEN fullkasko.

Og det der med at NMCU har inngått avtale med If er en tragedie (som heldigvis er på vei ut.), når det er en kjennsgjerning at det er billigere hos Gjensidige - spesielt hvis du kjører racing. Jeg for min del sverger til Gjensidige, der sparer jeg over 50% av hva If kan tilby.

Men klart, er man flink med kjeften - kan man spare tusenvis av kroner. Uavhengig av selskap. :)
I mitt tilfelle var IF absolutt billigst (og ikke minst mye mer hjelpsom på telefonen, men avhenger vel hvem du snakker med :P). Husker ikke nøyaktig priser ettersom det er lenge siden jeg sjekket, men IF var iallefall betydelig billigere for min del.
If var utrolig mye mer hyggelige på telefon enn gjensidige for min del også. Som to ulike verdener det der! Gjensidige = sur og gretten kjerring, som virket lite interessert i å gi meg noen som helst forsikring eller hjelp. If = koselig, søt (virket sånn i alle fall ;p) og hjelpsom jente :-) konge! :)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Magnalf »

Hør litt rundt, gjerne på forskjellige kontorer. Selv betaler jeg ca 7000kr, Del-kasko på en 2007 CBR1000RR, 21 år /50% bonus.

Flyr snart opp til 60% :)
Road Rider c" ,)
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nez »

Hvordan i alle dager fikk du til den prisen? Jeg har sendt masse mail rundt til både gjensidige og IF på diverse R-sykler; IF nekter å forsikre R-sykler (selv om jeg har min 250 RGV der nå da, merkelig) og gjensidige har jeg ikke fått en pris under 23 000kr og da snakker vi om gamle Kawasaki 600 og 750 (1993 modeller osv). Jeg gir snart opp, for å være helt ærlig!

Er det noen som har noen forslag til andre forsikringsselskaper enn IF og gjensidige, der en får forsikre MC uten å være bankkunde eller ha andre forsikringer? Er SYKT kjedelig å måtte velge sykkel ut i fra forsikring og ikke lyst.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Magnalf »

Nez wrote:Hvordan i alle dager fikk du til den prisen? Jeg har sendt masse mail rundt til både gjensidige og IF på diverse R-sykler; IF nekter å forsikre R-sykler (selv om jeg har min 250 RGV der nå da, merkelig) og gjensidige har jeg ikke fått en pris under 23 000kr og da snakker vi om gamle Kawasaki 600 og 750 (1993 modeller osv). Jeg gir snart opp, for å være helt ærlig!

Er det noen som har noen forslag til andre forsikringsselskaper enn IF og gjensidige, der en får forsikre MC uten å være bankkunde eller ha andre forsikringer? Er SYKT kjedelig å måtte velge sykkel ut i fra forsikring og ikke lyst.
Mja, si det. Tror kunsten er å få dem til å bli interessert i å ha deg som kunde. Som f.eks true med å flytte innbo, bil, ulykke osv osv til konkurrenten, som jeg gjorde :)
Road Rider c" ,)
Nez
Posts: 96
Joined: 25 May 2007 17:10
MC: 1998 Husqvarna TE 610 "motardrigget"
1992Suzuki RGV 250

X: Aprilia RS 125 1993 m/ 160 polini trimsett, el. eksosventil, 34mm flatside ++
X: Yamaha YX Radian 600

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Nez »

Heh, okei, skjønner! Har vel et lite problem da den eneste andre forsikringen jeg har er innbo og den er i gjensidige :p sendte en litt sint mail til IF ang. forsikring på R-sykler osv, og at de mister meg som kunde pga. dette her (jeg har jo RGVen min der). Tviler sterkt på at dette hjelper så veldig mye, men de fortjener i alle fall å høre det!
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by Magnalf »

asker-anders wrote:Fikk tilbud på mc-messen.

19 år
0 bonus
suzuki sv 650s 34hk


Fullkasko 4900

mener å huske at forsikringsselskapet het: bilsport & mc spesialforsikring og de starter opp den 16 mars.

http://bilsport-mc.no/
Jøss, ikke verst
Road Rider c" ,)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Til dere yngre håpefulle mc-eiere! Forsikring!

Post by tshansen »

asker-anders wrote: 19 år
0 bonus
Hvordan er det mulig å få 0 bonus ved tegning av forsikring på ny sykkel!?
Har du minus bonus på andre kjøretøy? Har du vraket sykkel tidligere osv? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply