Jeg er på jakt etter en tung MC om dagen. Problemet er bare at jeg har lett og lett og jeg kommer bare opp med enten R-sykler eller supermotard-sykler.
R-sykkel er det jeg har hatt som lett-MC og som mellomtung, så det er dette jeg egentlig har lyst på. Problemet er bare at jeg ikke får billigere forsikring enn 20 lapper og det har jeg rett og slett ikke råd til.
SM kunne jeg for så vidt godt tenkt meg, de er jo billige å forsikre. Problemet der er bare at det finnes så alt for få passende sykler til salgs på nettet; mange er på svarte skilter, det er mange for dyre for meg eller for gamle (vil liksom ikke ha en crosser fra 1980-tallet). Dessuten er det jo nesten bare Husqvarna og Husaberg til salgs. Jeg ser også at mange SM har effekt rundt 50-70hk, min RGV har jo 66 elns, og jeg vil jo ha noe som går bedre enn den, ellers kan jeg likegodt holde på den jeg har. Tror dere jeg får følelsen (for det er jo det som er poenget) av at en SM (500-600ccm) går bedre enn en RGV 250?
Så jeg trenger altså litt forslag til andre MCer jeg kunne lett etter. Jeg er rimelig opptatt av utseendet - jeg liker at det jeg kjører på ser kult ut og gjerne går bra (og sykkelen bør gå bedre enn min nåværende RGV 250). Prisklasse er max 40 000kr. Gjerne kom med forslag på R-sykler og SM-sykler også, er jo sikkert mange jeg har oversett eller glemt. Er også et poeng at sykkelen må være overkommelig å forsikre.
På forhånd takk