Skifte av olje.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
esstrom
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)

Skifte av olje.

Post by esstrom »

Etter mye søking og greving har jeg funnet ut hvordan man gjør dette, har bestillt filter og skal kjøpe olje.
Men har et problem, har en femliterskanne som jeg skal fylle gammeloljen over på, og sykkelen er for lav til å få plass til kannen under, noen som har noen tips til hvordan jeg kan få hevet sykkelen? tenker på en billig og lettvint måte, er forøvrig en Honda Magna så den er rimelig tung(250 kg)
inunf
MC: Ymse

Re: Skifte av olje.

Post by inunf »

Skjær hull i siden på kanna og legg den ned.
esstrom
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)

Post by esstrom »

Kjempe, da må jeg bare stikke å kjøpe en annen kanne så er jeg på nett. :)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Ellers har Biltema denne for en hundrings:
Brukes flere ganger, du kan skru igjen og kvitte deg med oljen senere eller fylle over på kanna du nettopp har tømt.
Image
Image
Image
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

esstrom wrote:Kjempe, da må jeg bare stikke å kjøpe en annen kanne så er jeg på nett. :)
Masse tomme kanner utenfor de fleste bensinstasjoner i disse vindusspylertidene.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
esstrom

Post by esstrom »

Ja fant ut dette, var å handlet mat å der lå det en tom kanne å ventet på meg utenfor :)

edit: nå har jeg tømt sykkelen, men skal jeg bare la den stå i et par timer til den er helt tom for olje eller skal jeg bare skru på plass, filteret kommer på i morgen.
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Tror ikke du må ha ut hver eneste dråpe... Tøm den i 10-15 minutter og skru igjen. Da er det ikke mye igjen i motoren om oljen har vørt varm ved tømming.

Kjøpte olje og filter selv i vinter som jeg skal skifte til våren :)
1.3.1.2
esstrom

Post by esstrom »

Ja jeg burde vel egentlig ha ventet, fikk lite lyst til å kjøre nå :)
Post Reply