Etter mye søking og greving har jeg funnet ut hvordan man gjør dette, har bestillt filter og skal kjøpe olje.
Men har et problem, har en femliterskanne som jeg skal fylle gammeloljen over på, og sykkelen er for lav til å få plass til kannen under, noen som har noen tips til hvordan jeg kan få hevet sykkelen? tenker på en billig og lettvint måte, er forøvrig en Honda Magna så den er rimelig tung(250 kg)
Skifte av olje.
Re: Skifte av olje.
Skjær hull i siden på kanna og legg den ned.
- esstrom
- MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Kjempe, da må jeg bare stikke å kjøpe en annen kanne så er jeg på nett. 

Ellers har Biltema denne for en hundrings:
Brukes flere ganger, du kan skru igjen og kvitte deg med oljen senere eller fylle over på kanna du nettopp har tømt.

Brukes flere ganger, du kan skru igjen og kvitte deg med oljen senere eller fylle over på kanna du nettopp har tømt.

- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Masse tomme kanner utenfor de fleste bensinstasjoner i disse vindusspylertidene.esstrom wrote:Kjempe, da må jeg bare stikke å kjøpe en annen kanne så er jeg på nett.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- esstrom
- MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Ja fant ut dette, var å handlet mat å der lå det en tom kanne å ventet på meg utenfor 
edit: nå har jeg tømt sykkelen, men skal jeg bare la den stå i et par timer til den er helt tom for olje eller skal jeg bare skru på plass, filteret kommer på i morgen.

edit: nå har jeg tømt sykkelen, men skal jeg bare la den stå i et par timer til den er helt tom for olje eller skal jeg bare skru på plass, filteret kommer på i morgen.
Tror ikke du må ha ut hver eneste dråpe... Tøm den i 10-15 minutter og skru igjen. Da er det ikke mye igjen i motoren om oljen har vørt varm ved tømming.
Kjøpte olje og filter selv i vinter som jeg skal skifte til våren
Kjøpte olje og filter selv i vinter som jeg skal skifte til våren

1.3.1.2
- esstrom
Ja jeg burde vel egentlig ha ventet, fikk lite lyst til å kjøre nå