Måtte lære on the hard way

Prat om tung MC.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Sykler går an å reparere,eller kjøpe! Drit i den! Viktigste er at du selv er i så god forfatning at du bare trenger litt tid. God bedring fra en av dine "brødre". :smt045
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

hehe :lol:
vega

Post by vega »

bilister er som seksåringer tror at ting stopper på femøringen :roll: du skulle ha krabba inn i bilen hans å brent sertet foran øya på`n :twisted:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Trafikkulykker med personskade skal ALLTID anmeldes, og politiet skal også være på stedet. Ved denne type uhell skal politiet lage en sak på det, og den skal også etterforskes.
Trafikkulykker (ikke uhell) er undergitt offentlig påtale, og krever egentlig ikke anmeldelse og påtalebegjæring fra partene.

Det finnes minst en god grunn til at politiet er på stedet i slike tilfeller, og det er opp i mot forsikringsselskap dersom det viser seg at du pådrar deg alvorlige skader eller plager som oppstår på et senere tidspunkt.
vega

Post by vega »

især i forsikrings sammenheng!!!!! hvis begge partene har samme selskap så prøver de i det lengste å få skyldeling :evil: å det er fordi de er noen %&&&# "##&&%¤¤ %%%& %&!!! hele gjengen :twisted: tar blodpris for forsikring også :cry:
HD 1340 softail "custom"
mil0

Post by mil0 »

Kresjet for en stund tilbake siden jeg også, men da var jeg mer et offer for meg selv.. :lol:
Ble nesten nedkjørt av en fyr fullfart inn i rundkjøringa i dag også.. stoppet helt opp og fikk full øyenkontakt med ham, og det gikk bra heldigvis.

Som tidligere sagt lærer folk ikke av andres feil.. men en må nesten oppleve et uhell selv for å forstå det. :? Tragisk...
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
vega

Post by vega »

Ulempen er at det gjør så forbanna vond i kropp å pengebok når vi gjør det :(
HD 1340 softail "custom"
Christoph
MC: Ducati 748 BIP

Re:

Post by Christoph »

Banditbiker wrote:Trafikkulykker med personskade skal ALLTID anmeldes, og politiet skal også være på stedet. Ved denne type uhell skal politiet lage en sak på det, og den skal også etterforskes.
Trafikkulykker (ikke uhell) er undergitt offentlig påtale, og krever egentlig ikke anmeldelse og påtalebegjæring fra partene.

Det finnes minst en god grunn til at politiet er på stedet i slike tilfeller, og det er opp i mot forsikringsselskap dersom det viser seg at du pådrar deg alvorlige skader eller plager som oppstår på et senere tidspunkt.

Loven sier vel at ved ulykker med "ikke ubetydelig personskade" skal politiet kontaktes.
Men dette tilfellet med røket leddbånd kvalifiserer nok til "betydelig personskade" og skal ihh. til gjeldene regler opplyses til politiet.
Forsikringsselskapene er veldig glad i anmeldelser :)
Citius, altus, fortius
Kawazaxi

Re: Måtte lære on the hard way

Post by Kawazaxi »

Huff. Det var slik jeg lærte det også. Da på en 50 ccm scooter, men han hadde likevel vikeplikt for meg. Jeg hadde kjørt 270 grader rundt en rundkjøring og var på strak vei ut av den, da en bil kom fra min høyre og knuste i meg. Scooteren, som var totalt vraket og hvis komponenter lå spredt over hele rundkjøringen, ble kondemnert og jeg fikk avlagt legevakten en visitt, men det gikk heldigvis bra.

Bra jeg fikk en så "ufarlig" smell i begynnelsen av tohjulskarrierren min. Det førte til at jeg lærte umiddelbart, og alltid har kjørt ydmykt med tanke på vikeplikt der jeg kan være lite synlig. Flere ganger i rundkjøringer har jeg stoppet på vei rundt, fordi en bil holder for stor fart mot rundkjøringen. Noen ganger bråbremser de og kan lure på hvorfor jeg stopper, mens andre ganger har jeg gjort det helt riktig, og ville blitt knust om jeg ikke hadde stoppet for bilistene som hadde vikeplikt. Det er trist og frustrerende, men sånn er det nå en gang.
lostiones
MC: FZ6 devil, PC III, BMC

Re: Måtte lære on the hard way

Post by lostiones »

Det viktigeste er at du kan skrive om det, resten kan fikses.
Eg har kjørt mc i 27 år og opplevd lit av kvært på veiene, men ifjår opplevde eg noe liknendes en varebil som ikkje såg meg og svingte av rett over i mitt kjørefelt, så smalt det, så selv om man er våken og er forberedt på at biler ikkje holder vikeplikt er umuligt å gardere seg.
Post Reply