Kan trykke bremsehendelen helt inn i styret men trykket blir ikke mindre så da lekker det vel ingen plass?
bremseklossene er det mye igjenn av.
hendelen er stillt helt ut.
må jeg lufte systemet eller noe på kalypteren jeg kan stille på?
liker kun og bruke 2 fingre når jeg bremser så hendelen må lengre ut
prøv å bytt bremsevæsken og luft systemet på nytt... kan og på min trykke hendelen helt inn, me ikke når jeg nødbremser/trykker fort.. men klarer å klemme denne helt inn...
se på "til salgs" topicen.. jeg har ATE super blue racing bremsevæske til salgs..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Pump med hendelen så lenge du orker. Klem den så langt inn du klarer, og lås den i denne posisjonen med en elektrikerstrips e.l.
La den stå over natta. Løsne luftenippelen på selve pumpa forsiktig. Du kan da oppleve at du får ut ei boble eller tre. Gjenta dette en eller flere ganger på hvert kalipter etterpå.
Dette med bremsevæske Vs lakk/overflatebehandling vet du garantert om fra før.
Du har kombibremser, og jeg har selv hatt erfaring med at disse kan være tricky å lufte. Husker ikke helt, men er det også en nippel på ei fordelingsblokk mellom gaffelbena?
Ellers så skal man heller bruke penger på omspunnede bremseslanger istedet for å begynne å eksprimentere med eksotiske bremsevæsker. I ditt tilfelle kan jo dette bli dyrt pga. alle slangene. Bytt heller væske hvert annet år, og finn ut hvordan man best mulig lufter bremsene på sykkelen din.
RockeRolf wrote:
Ellers så skal man heller bruke penger på omspunnede bremseslanger istedet for å begynne å eksprimentere med eksotiske bremsevæsker. I ditt tilfelle kan jo dette bli dyrt pga. alle slangene. Bytt heller væske hvert annet år, og finn ut hvordan man best mulig lufter bremsene på sykkelen din.
Enig med deg at det er viktig med stålomspunnede slanger.. men har han gammelvæske og denne har hatt antydning til koking viljeg uanset anbefalle han å skifte denne.. bør gøres minst hvet andre år.. og den væsken jeg selger er ikke no spesielt eksotisk.. ATE er den produsenten som lager væske til di fleste bilmerker.. Superblue racing er en væske utviklet for di som kjører litt hardere og kanskje en tur eller to på bane.. dette er ikke en ren racing væske som ofte er silicon basert..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Det med stålomspunnede bremseslanger kan være et tips. Dette er noe jeg har blitt fortalt av en jeg kjenner som lever for å skru på Volvoer, nemlig at gummislangen som går siste stykket ut mot hjulene på bilen kan være svekket, men ikke lekk. Så når du ser på den, ser den fin ut og du finner ingen lekkasjer. Men når du bremser, så blåser den seg opp. Kan vel være noe sånt du sliter med?
Jeg tror nok at lufting er tingen å gjøre her ja. Jeg har akkurat det samme problemet på en gammel Mercedes jeg skrur på, hvor pedalen går rett i bunn, men hvor jeg forsåvidt kan pumpe opp trykket på et vis. Det har med at jeg har byttet bremserør og ikke luftet godt nok, så på bakgrunn av det, virker det ut som det er det du sliter med. Stålomspunnede bremseslanger gir mer respons typisk når man bremser, og alt blir mer kontant. Det er nok lite trolig at hans bremseslanger blåser seg opp.
Sikker på at det er mye igjen av bremseklossene ? Jeg bare spør ettersom du ikke vet hva ny bremsevæske og lufting er. Hvordan har du sjekket belegget på klossene ?
Enkelte her anbefaler kun bytt av bremsevæske og lufting, men jeg anbefaler også nye klosser i samme slengen. Hvorfor være sparsom på det som skal redde livet ditt...
Bytte av bremseklosser er viktig. Når det trengs.
Men å sette noen sammenheng mellom problem med bremsetrykk og slitasje på klosser blir feil så lenge man har hydrauliske bremser. Et slikt system er selvkompenserende gjennom væskereservoarene. Og visst man etterhvert har problemer med å opprettholde bremsetrykk pga. slitasje har man bremsa ned både klosser, stempler og alt.
Det er ikke min erfaring. Langt de aller fleste motorsykler nå, (og biler for den del) har en plate mellom klossene som gjør at du aldri vil klare å slite klossene inn til metallet. I stedet fjærer de, slik at hendelen kommer lenger og lenger inn i slutten på levtiden.
MvAgustaRider wrote:Sikker på at det er mye igjen av bremseklossene ? Jeg bare spør ettersom du ikke vet hva ny bremsevæske og lufting er. Hvordan har du sjekket belegget på klossene ?
Enkelte her anbefaler kun bytt av bremsevæske og lufting, men jeg anbefaler også nye klosser i samme slengen. Hvorfor være sparsom på det som skal redde livet ditt...
har ingen problemer med og teipe fast hendelen, skru på en 8mm skrue på kalypterene for og slippe ut luften. heller ikke skru av bremsevekse lokket for fylling visst det var behov.
har selvfølgelig sjekket klossene, men til opplysning har belegg på klossene ingenting med at hendelen bunner.
er kombined brake system som forvirret meg. det var det jeg mente da jeg spurte om det var noe jeg kunne stille på kalypteren? eller om fordelingen gikk av seg selv.
nå på lørdag forsvant dette problemet av seg selv, hendelen klarer jeg ikke bunne om det så smalt i hel....