Bergen-hvor gir dere "litt ekstra"?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Erlend

Bergen-hvor gir dere "litt ekstra"?

Post by Erlend »

Østlandet: dere har milevis med flate partier som innbyr til å "kose" seg med sykkelen mens vi fjellgeiter i vest ikke har samme mulighetene.

Hvor i Bergen liker du deg?

For min del vil jeg fremheve følgende partier:

*sentr-Fles, her vil jeg fremheve område Krambua-rundkjøringen ved Lagunen.

Ytre Sandviken-rundkjøringen ved Ikea

Damsgårdstunellen-Sotrabroen, tur/retur

Askøy nord: ved passering ravnanger mot Herdla, her finner man noen flotte partier

Straumeveien ved shell ved Nordåsvannet, fine strekker
inunf
MC: Ymse

Re: Bergen-hvor gir dere "litt ekstra"?

Post by inunf »

Milevis med flate partier er vel ikke noe morsomt?
Joachim

Post by Joachim »

Nei, dette skjønte jeg heller ikke noe av. Alle kan jo klare å kjøre fort rett frem og SÅ sinnsykt gøy er det ikke.

Takke meg til svingete vestlandsveier der en kan jakte den perfekte sving :)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Erlend wrote: *sentr-Fles, her vil jeg fremheve område Krambua-rundkjøringen ved Lagunen.

Ytre Sandviken-rundkjøringen ved Ikea

Damsgårdstunellen-Sotrabroen, tur/retur
Alle disse stedene er det jo ofte laserkontroller på, så det er vel der jeg IKKE "gir litt ekstra"
Erlend wrote: Hvor i Bergen liker du deg?
Som de andre sier er det kjekkere å kjøre der hvor det ikke er så mye rett frem. Jeg foretrekker Fanafjellet, Nesttun-Arna, Kismul-området (litt trangt), Arna-Samnanger-Fusa og innover.
ingen KiM, ingen kos
Erlend

Post by Erlend »

Nå har jeg full kontroll på laserkontrollene og jeg kjenner de sivile politibilene som min egen bukselomme. Kismuloråde er det mye syklister fra Fana og Fanafjellet er også veldig trangt og uoversiktlig. Ofte lite trafikk, men man møter ofte biler som eier hele veien, da er det lite kjekt å sitte på mc. :(

Har merket meg flere som gir noe sinnsykt gass i Løvstakktunellen og der er det kun 60- sone. Opplevde en gang når jeg kjørte bil i denne tunnelen på vei mot fyllingen at i det jeg møtte en bil så ble jeg forbikjørt av en mc som kjørte på bakhjulet. Kunne fort blitt en hamburger det. Mange idioter som kjører sinnsykt fort i denne tunellen i østgående retning, da det da heller nedover. Fy. [-X

Politiet finner man ofte ved utgangen i Damsgårdtunnelen på Vestsiden av tunnelen, På Vestsiden av Løvstakktunnelen, Fjøsangerveien, Avkjøring ved Hop, Ved Gamle Lidl mot Åsane og like ovenfor Gjensidigegården i Sandviken. =D>

Jeg liker ikke svinger, kune lange strekninger så langt øye kan se og en sterk motor under rumpeballene. =D>
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Trenger en raceway du da, en dragstripe...
Image
Vennlig hilsen Juliet
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Mange gode plasser der du nevner...

Utover mot øygarden er også masse fine strekk.
For ikke å snakke om Knarvik mot romarheimsdalen! Der kommer du over lange strekk etterfulgt av gode svinger.

Ta første ferga over mot stavanger også (fra bergen) nedover der er sinnsykt mye fine veier :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
MuV

Post by MuV »

Fin tråd. De turene jeg har hatt i år har blitt relativt kjedlige, da jeg bare kjører meg inn i køer og rette strekker. Gøyeste har egentlig vært på motorveiene, da jeg ikke "finner" noen fine, øde og svingete veier. Eneste greie turene jeg har vært på er mot Samnanger. Så det er bare til komme med fine turruter i området :D
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

MuV wrote:Fin tråd. De turene jeg har hatt i år har blitt relativt kjedlige, da jeg bare kjører meg inn i køer og rette strekker. Gøyeste har egentlig vært på motorveiene, da jeg ikke "finner" noen fine, øde og svingete veier. Eneste greie turene jeg har vært på er mot Samnanger. Så det er bare til komme med fine turruter i området :D
En kjekk rute er: Arna -Litt forbi Samanger - ta av mot Rolfsvågen (mot Os) - Os - Ulven - Fanafjellet

I Rolfsvågen er det også en del strekker for de som vil ha det...
ingen KiM, ingen kos
Post Reply