Valg av ny hund?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Valg av ny hund?

Post by Desmo-Dude »

Det stemmer sikkert det med at små raser kan være mer agressive enn store raser,men her tror jeg det går mye på eierene også.Mange som skaffer seg en liten hund,kan virke som tar litt for lett på det å oppdra den riktig.En hund er,uansett størrelse,et rovdyr du har valgt å ta inn i stua.Eneste forskjellen på store og små raser er skaden de kan påføre.På meg kan det virke som mange,spesielt de med små raser :) ,ser på hunden som et barn fremfor et dyr.Og der tror jeg mange går på en smell.Det å tillegne en hund en masse egenskaper som den ikke er mentalt i stand til å takle,kan dessverre mange ganger få tragiske konsekvenser.En hund trenger klare og konsekvente retningslinjer.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
custom
MC: 96 Yamaha Xv 1100
2008 xv1900
X 80 Suzuki Gsx 750
X 78 Suzuki Gs 750

Post by custom »

Baron von Waffel wrote:For min del har jeg Labrador. Og jeg har inntrykk av at hun er avlet frem på utseende og gemytt. Men neppe med tanke på å være brukshund. Med andre ord passer hun bra hos en familie som vår som bare har hund til hygge og ikke til nytte.

Jeg har forstått av Labrador avles i forskjellige miljøer. Noen avles til brukshunder. Andre bare til kos og utstilling. Vi valgte labbis fordi vi da visste hva vi fikk. Det er ikke nødvendigvis så lett å finne riktig familiehund på blandingshundmarkedet.

Det oppdretteren vår fortalte var at de var skeptiske til engelske linjer, for det var mye rart på kjøpet med engelske hunder. Og en nabo av oss kjøpte en labbis med engelsk opphav. Tanken var å drive oppdrett på henne. Men det viste seg at det både var feil med tannstilling og diverse på ledd / skjellett. Så hun halter omkring som familiehund. Avl ble det aldri noe av. Kravet om prisavslag ble møtt med tilbud om å ta hunden tilbake og gi tilbake pengene. Men naboene hadde gått i fella og blitt glade i bikkja, så de ville ikke gi den tilbake. Man kan ikke fortelle barn at bikkja skal avlives på grunn av forbrukerrettigheter.

Noe av dette har kanskje overføringsverdi også for kjøp av andre raser.
Den at oppdretteren skal hatilbake hunden, for og gi tilbake penger er ganske vanlig blandt mange oppdrettere.
NKK og forbrukerrådet mener i de tilfellene at valpekjøper skal ha tilbake en del av kjøpesummen og få beholde valpen om de ønsker det. Det beste er når man får innlemmet i kjøpekontrakten hvilken sum skal innrømmes ved feil på hunden.
Er ikke oppdretter villig til det STYR UNNA DEM. På den måten tar man fra dem `næringsgrunnlaget`
mvh
Custom
I stallen
xv 1100 a 95 ombygd
xv 1900 midnight star 2008
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Post by thomasgsxr »

pussig at det er en dokumentar om dette på nrk3 akkurat nå.. :-k
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
carboy

Post by carboy »

Jeg skal lese dokumentaren men vil bare legge inn et lite innlegg på hvor glad jeg er i vårt familie medlem :D
Ei jente med navn Tiara, Tibetansk spaniel som vi er å glad i at vi ikke tenker på henne som en hund men et familie medlem, kunne aldri tenke meg og ikke hatt henne i hus, den ligger og sover sammen med meg på pute og koser oss :D
Du kommer ikke til og angre ved anskaffelse av Hund ;-)
-Carboy-
Kriston
MC: Ducati 1198S Corse

Post by Kriston »

Jeg har selv en hund som jeg er utrolig glad i, og jeg blir så sinnsykt frustrert og lei meg når jeg leser om dette, og spesielt da jeg så videoen du la ut. Det at så mange faktisk er villig til å gjøre dette med hundene for å vinne konkuranser er helt ufattelig.

Ta de schæferne som et eksempel. Det er veldig lett å se at de sliter. Man kan da umulig tro at de har det bra når de må gå på den måten.
Skulle gjerne knust trynet på alle de som er med på å forårsake disse sykdommene! :evil:
carboy

Post by carboy »

Kriston wrote: Skulle gjerne knust trynet på alle de som er med på å forårsake disse sykdommene! :evil:
Det er du ikke alene om.
-Carboy-
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

+1!!!!!!!!