Jeg tenkte jeg skulle lage en liten verkstedstråd når det kom til sykkelen min, i å med at jeg skal begynne å plukke litt på den.
Jeg startet sykkelen min her om dagen (hadde ett par kompiser på besøk) å da kom det bare eksos ut av ene potta bak! Den venstre... når jeg ruset den litt kom det ut av begge, men merkabart mer i den venstre!?
Er dette slik det skal være, eller er det tegn på andre ting!
Da jeg ikke er så veldig motorkyndig vil jeg gjerne høre deres innspill på nettopp dette.
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Er det dobbelt rør hele veien, altså ett rør fra hver sylinder hele veien?(kjenner ikke ducati så godt) Da burde det i alle fall være likt i begge! Men hvis de går sammen i noen kammere osv så er det mulig det er litt forskjell på de... Sikkert noen andre som har mer peiling på dissa ducatiene
Tror du kan ta det alldeles med ro.
Om fraværet av eksos fra ene potta skulle indikere at en sylinder ikke gikk som den skulle; ville du merket det!!
En Duc, eller hvilken som helst twin som bare går på en sylinder gir tydelig beskjed om det.
Dessuten har du kollektor på anlegget.
Om sykkelen har stått hele vinteren kan du heller vente å se til du får kjørt motoren gjennomvarm. Du vil alltid ha litt ekstra (hvitaktig) røyk etter vinterlagring pga. avdamping av oppsamlet fuktighet/kondens.
Ja var igrunn det jeg tenkte jeg også, men siden jeg ikke er så veldig motorkyndig var det bedre å spørre.
Har ikke sjekket det, men er ikke begge rørene også koblet til på samme inntak på motoren? Slik at da vil eksosen finne letteste vei.
Der er en del kvitrøyk om dagen, men det vet jeg kommer av kondens osv. Det forsvinner etter litt kjøring
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
en lærer noe hver dag, så takk for svar
Skal studere dette litt når jeg plukker fra hverandre sykkelen.
Skal også ha den inn til ventiljustering snart, så da får jeg også kontrollert at alt er som det skal
Noen som har byttet olje i framgaffelen på en slik sykkel!? Er det mye jobb eller er det en lett sak? Noe jeg bør være oppmerksom på!?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Du har Øhlins. Finn manual på nett. Det kryr av slike. Er like greit med en gang. Du skal både ha korrekt væskehøyde samt gjøre rein og blåse rein småtterier og komponenter som ikke er helt opplagt å se bare ved å kikke på gaffelen med et "uvant øye". Er utrolig hvor dårlig oljen kan bli på ganske kort tid.
Husk også å beskytte overflater o.l. mot verktøyet. Er utrolig hvor stygge merker en fastnøkkel o.l. kan sette på ventiler og justeringsskruer.
Nei det er ikke Øhlins...har bare en S, ikke R/SPS Får se om jeg ikke finner noe info om det på nettet.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Jeg startet sykkelen min her om dagen (hadde ett par kompiser på besøk) å da kom det bare eksos ut av ene potta bak! Den venstre... når jeg ruset den litt kom det ut av begge, men merkabart mer i den venstre!?
Detta har jag sett flera gånger på kall 748/998. Inte att det inte kommer något alls från höger potte, men att det är mer vitrök ur vänster potte. Kör motorn varm och se om det förändrar sig (det gör det troligen).
Det var väl inte förrän på 749/999 alla S fick Öhlins fram. Innan dess var det bara R-modellerna (inte alla) och en del specialutgåvor som hade Öhlins fram. På 748 var det bara R från 01/02 som hade Öhlins fram.