Musikkquiz!
- PerTore
- MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant - Location: Vestfossen, Øvre Eiker
Re: Musikkquiz!

Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Livet det er Kawa-grønt!
BUMP!!!
Jeg tenkte jeg skulle mekke en slik quiz selv, men har ikke tid her på jobb *plystre*
Men ser gjerne at noen andre gjør det. Jeg er klar for flere utfordringer
Jeg tenkte jeg skulle mekke en slik quiz selv, men har ikke tid her på jobb *plystre*
Men ser gjerne at noen andre gjør det. Jeg er klar for flere utfordringer

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Prøver meg, jeg
Legger inn vanskelighetsgrader, bommer sikkert helt på disse.
De lette:
1. Hva heter han Kirk Hammet overtok leadgitaren for i Metalllica, og hva heter bandet han startet?
2. Han ene tok selvmord, han andre startet Foo Fighters, hva heter han tredje og hva het bandet?
3. Hvilket band ga ut Youth Gone Wild? Trøstepoeng til de som nevner noen store som har laget cover
De ikke fullt så lette kanskje:
4. Hvem ga ut sangen Man made God?
5. En gang ytret jeg setningen "han her høres ut som vokalisten i Stone Sour", hvilket band hørte vi på da? Bedre formulert: Vokalisten i Stone Sour synger også i et annet band, hvilket?
6. Hvem varmet opp for Iron Maiden i Bergen og Oslo i 2006?
Nå håper jeg det begynner å bli vanskelig:
7. Tommy used to work on the docks, hvem synger?
8. Hva var kallenavnet til Jackson Taylor som bodde i frukthagen, og hvem synger om ham?
9. Hvilken norsk musiker frøs i hjel på fjelltur i 2004? Hint, en bruker på forumet bruker hans artistnavn, ukjent om det er sammenheng.
Den jeg burde spart meg for:
10. Hvem synger Andrea Bochelli duett med på sangen Time to say Goodbye (Con te partirò)?

De lette:
1. Hva heter han Kirk Hammet overtok leadgitaren for i Metalllica, og hva heter bandet han startet?
2. Han ene tok selvmord, han andre startet Foo Fighters, hva heter han tredje og hva het bandet?
3. Hvilket band ga ut Youth Gone Wild? Trøstepoeng til de som nevner noen store som har laget cover
5. En gang ytret jeg setningen "han her høres ut som vokalisten i Stone Sour", hvilket band hørte vi på da? Bedre formulert: Vokalisten i Stone Sour synger også i et annet band, hvilket?
8. Hva var kallenavnet til Jackson Taylor som bodde i frukthagen, og hvem synger om ham?
9. Hvilken norsk musiker frøs i hjel på fjelltur i 2004? Hint, en bruker på forumet bruker hans artistnavn, ukjent om det er sammenheng.
10. Hvem synger Andrea Bochelli duett med på sangen Time to say Goodbye (Con te partirò)?
Den eneste jeg kan, men som jeg egentlig ikke burde kunneknetrom wrote: Den jeg burde spart meg for:

10. Sarah Brightman
Jeg er på generell basis meget håpløs hva angår musikk
ingen KiM, ingen kos
- PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
Hmmm. Vrien...
"Lett " nr 2: Nirvana, og husker jeg ikke helt feil, het bassisten der Krist Novosevic n
Nr3: Satt akkurat og lagde en ny quiz, og der hadde jeg faktisk med et spm. om det aktuelle bandet: Skid Row
Hopper elegant over "de ikke fullt så lette" og svarer Bon Jovi på 7'ern.
"Lett " nr 2: Nirvana, og husker jeg ikke helt feil, het bassisten der Krist Novosevic n
Nr3: Satt akkurat og lagde en ny quiz, og der hadde jeg faktisk med et spm. om det aktuelle bandet: Skid Row
Hopper elegant over "de ikke fullt så lette" og svarer Bon Jovi på 7'ern.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Livet det er Kawa-grønt!
Hmm, hvordan skal jeg "rette" egentlig? Bare godkjenne svarene eller vente så og så lenge så alle får svart?
Er forresten litt fornøyd med at jeg har lagt listen litt høyt, hehe
Reflekterer vel min musikksmak rimelig bra..
Er forresten litt fornøyd med at jeg har lagt listen litt høyt, hehe

hvis noen har rett kan du vel bare si det, oppdater første post og sett de som er besvart i grønn...eller noe sånt?
ingen KiM, ingen kos
Tja, kan heller skrive her, så kan de som vil svare uten å bli påvirket gjøre det.
Da er resultatene så langt *drumroll*
eneRmiK svarte på 1/10 og hadde 1 riktig svar, 1 poeng
Mens PerTore svarte på 3/10 og hadde 3 riktige svar, 4 poeng (2 svar i et spørsmål)
Da er resultatene så langt *drumroll*
eneRmiK svarte på 1/10 og hadde 1 riktig svar, 1 poeng
Mens PerTore svarte på 3/10 og hadde 3 riktige svar, 4 poeng (2 svar i et spørsmål)
De lette:
- Dette er David Scott Mustaine og bandet er megadeth... når det kommer til tidligere medlemmer i metallica tenker folk stort sett bare cliff burton.
- Krist Novoselic heter han, å bandet het nirvana, han har spilt i flere band etter nirvana!
- aaahhh dette må være skid row!!?? jeg tenkte først på cover, men når du sier cover låter så er jeg ikke sikker på om ramones laget cover av deres låt, eller om skid row laget cover av ramones sin låt
- Denne konserten var jeg på.... Men jeg husker ærlig talt ikke hvilken gruppe det var. Enten Godsmack eller var det Trivium eller hvordan det skrives? Tror kanskje Godsmack var metallica
10. Hvem synger Andrea Bochelli duett med på sangen Time to say Goodbye (Con te partirò)
- Sarah Brightman
- Dette er David Scott Mustaine og bandet er megadeth... når det kommer til tidligere medlemmer i metallica tenker folk stort sett bare cliff burton.
- Krist Novoselic heter han, å bandet het nirvana, han har spilt i flere band etter nirvana!
- aaahhh dette må være skid row!!?? jeg tenkte først på cover, men når du sier cover låter så er jeg ikke sikker på om ramones laget cover av deres låt, eller om skid row laget cover av ramones sin låt

- Denne konserten var jeg på.... Men jeg husker ærlig talt ikke hvilken gruppe det var. Enten Godsmack eller var det Trivium eller hvordan det skrives? Tror kanskje Godsmack var metallica
10. Hvem synger Andrea Bochelli duett med på sangen Time to say Goodbye (Con te partirò)
- Sarah Brightman
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
LordShaft:
2 poeng på 1
2 poeng på 2
1 poeng på 3
1 poeng på 6 (Trivium, Godsmack varmet for Metallica i 2003 hvertfall og det var de jeg egentlig skulle spørre om men så hadde jeg et Metallicaspørsmål allerede;) )
1 poeng på 10
og det gir 7 poeng, woho!
2 poeng på 1
2 poeng på 2
1 poeng på 3
1 poeng på 6 (Trivium, Godsmack varmet for Metallica i 2003 hvertfall og det var de jeg egentlig skulle spørre om men så hadde jeg et Metallicaspørsmål allerede;) )
1 poeng på 10
og det gir 7 poeng, woho!
konge... dette gjorde jeg helt uten hjelpemidler her på jobb også! Klart jeg kunne fjusket for å få det til å se bra ut på de hardeste spm der. men du skal ha for vanskelighets graden. Ikke god enkelte av de spm der 

Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
Nå har jeg benyttet noen hjelpemidler (i.h.h.t. reglene i 1. post), og blitt noe klokere.
4. In Flames (Spurte en kompis)
5. Bladde igjennom CD'ene til samme kompis, og han hadde "Stone Sour" albumet til Stone Sour. Vokalist: Corey Taylor=Slipknot
9. Terje "Valfar" Bakken, frontfigur for "sognametal"-bandet Windir, frøs ihjel på familiehytta i Sogndal 14. Jan. 2004 (Wikipedia)
Men Jackson Taylor har jeg ikke fått noe greie på enda...
EDIT: Jeg visste også at Sarah Brightman sang duetten med Bochelli, men svarte ikke siden spm. allerede var besvart når jeg svarte første gang... Skal man virkelig få poeng for og besvare spm. som er besvart før??
4. In Flames (Spurte en kompis)
5. Bladde igjennom CD'ene til samme kompis, og han hadde "Stone Sour" albumet til Stone Sour. Vokalist: Corey Taylor=Slipknot
9. Terje "Valfar" Bakken, frontfigur for "sognametal"-bandet Windir, frøs ihjel på familiehytta i Sogndal 14. Jan. 2004 (Wikipedia)
Men Jackson Taylor har jeg ikke fått noe greie på enda...
EDIT: Jeg visste også at Sarah Brightman sang duetten med Bochelli, men svarte ikke siden spm. allerede var besvart når jeg svarte første gang... Skal man virkelig få poeng for og besvare spm. som er besvart før??

Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Livet det er Kawa-grønt!
Tja, tenkte egentlig ikke over det, din måte å rette på gir jo mer mening
Men kan vel trekke LS litt i poeng da, hehe
Da retter jeg poengene etter første riktige svar på hvert spørsmål.
eneRmiK: 1 poeng
PerTore: 4+3 = 7 poeng
LordShaft: 3 poeng etter den nye måten å rette på.
Litt av en utvikling, dere! Da er det bare spørsmålet om Jackson Taylor igjen, lar det stå til noen svarer rett.. Eller til noen lager en ny quiz siden jeg har prøvd å google navnet selv uten å finne noe.
Hint: Det er en "puppedame" som synger, og i frukthagen vokser det epler.

eneRmiK: 1 poeng
PerTore: 4+3 = 7 poeng
LordShaft: 3 poeng etter den nye måten å rette på.
Litt av en utvikling, dere! Da er det bare spørsmålet om Jackson Taylor igjen, lar det stå til noen svarer rett.. Eller til noen lager en ny quiz siden jeg har prøvd å google navnet selv uten å finne noe.
Hint: Det er en "puppedame" som synger, og i frukthagen vokser det epler.
- PerTore
1995 Audi S6 Stv. Solgt
He he, musikkquiz er alvorlige saker, skjønner du...
Tipper på Dolly parton
EDIT: Måtte jukse og google, og fant ut at Jackson Taylor er og finne i Dolly Partons "Apple Jack", som forøvrig er kallenavnet til Jackson...
Tipper på Dolly parton
EDIT: Måtte jukse og google, og fant ut at Jackson Taylor er og finne i Dolly Partons "Apple Jack", som forøvrig er kallenavnet til Jackson...
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!
Livet det er Kawa-grønt!
Score! Da er quizen over, et poeng til til deg siden du gjettet Dolly men ikke poeng siden du googlet sangen. Da ble stillingen 8-3-1, du vant, LS på andre og KimRnee på tredje. Og, ja, musikkquiz is serious business