Det virker ut som disse sakene her står fast mellom de som tror på at 11. september var "staged" (de går under skjellsordet "konspirasjonsteoretikere"), og de som tilhører de som så absolutt ikke tror og lener seg på disse debunking-filmene og tekstene som ligger ute. Midt i mellom har man de som tviler, men ikke lener den ene eller andre veien og synes det er interessant å vandre mellom begge verdener og se. Jeg tilhører nok denne her gruppen. Det som får meg til å stusse, er hvor ufullstendig 9/11 rapporten var:
http://www.gpoaccess.gov/911/Index.html
Det står kun 1 - en - side omtrent om tårn 7 alene, og rapporten tar bare for seg hva som skjedde fram til flyene traff tårnene, men ikke alt som skjedde etterpå mens tårnene raste sammen. Jeg lurer på hvorfor man brukte mangegangern i etterforskningsmidler på å etterforske Clintons Monica Lewinsky affære i forhold til 11. september. Hadde de brukt like mange dollar på rapporten rundt 11. september og gitt troverdige svar, så ville ikke disse "konspirasjonsteoretikerne" hatt noe å gjøre sannsynligvis. Grunnen til at tvil oppstår, er at det er så mange ubesvarte spørsmål og ting som ikke henger sammen. Grunnen til at teorier, la oss kalle dem "konspirasjonsteoretikerne" ikke slipper taket, er pga at denne rapporten blant annet ikke besvarer noe som helst omtrent. Jeg lurer enda på hvorfor ikke det som skjedde med tårn 7 ble gjenstand for en egen rapport. Det som skjedde ved pentagon er også merkelig, rundt hvordan man angivelig greide å samle dna-bevis, når motorene på flyet f.eks greide å brenne opp. En annen ting er hvordan man greide å finne et pass tilhørende en eller flere av kaprerne i restene av et av flyene som traff tårnene. Et pass ble angivelig funnet på bakken utenfor et av tårnene. Hva er sannsynligheten for at man kan finne noe sånt når resten brant opp og i alt restene?
En annen ting som er merkelig, er hvordan det samme kan skje 3 ganger. Hva er sannsynligheten for at tårnene detter ned på eksakt samme vis etter å ha blitt truffet av et fly (med unntak av bygning 7)? Og videre, hva er sannsynligheten for at to bygninger av stål detter ned, når det aldri har skjedd før? Hvorfor løper politi-styrkene rundt og skriker "it's coming down" rett før tårn 7 datt ned når de vet at et stålbygg aldri har rast i bakken som følge av brann? Da finner man en ekstra forklaring på tårn 7 datt ned fordi den ble truffet av rester fra tvillingtårnene, til tross for at det er en fotballbane som skiller dem. Mange bygninger har brent i timesvis så de nærmest ser rødglødende ut, uten at de har dettet i bakken. Siden man er nærmest blir presset til å tro på dette her av "debunkere" og anti-konspirasjonsteorister, og raskt kommer i båsen "konspirasjonsteoretiker" av de samme, kan man i allefall begynne å spille lotto alle mann. Kunne alt dette skje på 11. september, og ingen er interessert i å grave dypere, da er vel sannsynligheten stor for at man vinner i lotto, selv om det nesten er en større sannsynlighet å bli truffet i hodet av en meteoritt enn å vinne. Unntaket gjelder de som bor i Verdal.
Rambler, du hevder det må ha vært rester av et fly som traff bygningen. Hvordan kan noen flyrester treffe bygningen med så stor presisjon? Ville ikke et fly halvveis blåst i filler dette rett ned fra himmelen?
Det er så mange ting som står ubesvart, og langt flere enn de over. Hadde rapporten gitt flere svar, ville man ikke hat skytterleirene mellom de som TROR og de som ikke tror. Problemet er at ingen VET, og det er jo det slike rapporter skal bidra til. Slik ting står nå, trenger man ikke å være konspirasjonsteoretiker en gang for å klø seg i hodet.
Igjen, det er fullstendig merkelig at man bruker så store ressurser på å diskutere en såkalt "sexskandale", og er så ufullstendige i en hendelse der 3000 mennesker mistet livet. Man gikk inn i Afghanistan først, og siden Irak, hvor man førte hele verden bak lyset åpenbart når det kom til masseødeleggelsesvåpen (eventuelt er etteretningsvesenet inkompetente noe jeg ikke finner sannsynlig). Så setter man i gang en "krig mot terror", som virker helt meningsløst, siden man nesten skaper flere terrorister enn man greier å utslette. The patriot act med de følgene den har (les hva den innebærer folkens) var skrevet FØR 11. september. De må være forutseende for å se behovet for noe sånt når de skriver noe sånt på forhånd og iverksetter den like etterpå. Al Quaeda var i følge avdøde (på merkelig vis) utenriksminster Robin Cook en liste over USAs ettersøkte opprinnelig, men kan fint i dag ha blitt en slags organisert terrororganisasjon. Man kan egentlig holde på i evigheter, men så lenge det er slike spørsmål som dette, så vil det være folk som stiller spørsmålstegn ved alt sammen. Det tror jeg er sunt, i motsetning til en tidligere som mente at folk som skriver i tråden har for mye tid og/eller burde finne på noe bedre å gjøre. Stikker man hodet i sanden, så kommer man ikke lenger. Men, man bør ikke låse seg helt fast, siden det finnes teorier som debunkerne svarer på som det ikke virker ut som mange tror på. Dermed blir folk som blant annet bygningsingeniørene i ae911truth.org på en måte puttet i den store, stygge båsen "konspirasjonsteoretikere". Det er omtrent det samme nå om dagen som å være holocaust-fornekter.
11. september har ført til så mye krig og elendighet, at jeg ikke skjønner at noen kan slå seg til ro med den offisielle forklaringen. Bare det at jeg blir fratatt vannflaska mi på flyplassene og må helle dette ut, og blir mistenkt nærmest for å være terrorist gjør meg forbanna nok alene til at jeg ikke kan slippe taket på disse spørsmålene. Jeg liker ikke tanken på at vi beveger oss mot et overvåkningssamfunn, hvor all kommunikasjon på nettet mellom sverige blir overvåket og blir byttet med etteretningsinformasjon med USA. Snart kommer det et datalagringsdirektiv, hvor alle samtalers avsender, mottaker, sted du ringer fra og slikt blir registrert.
Er dette helt greit ?? Har jeg ingenting å skjule, så er alt helt fint? Denne rapporten over fra 11. september skal forklare startskuddet for alt dette vi utsettes for over. Dette gir grunn nok alene til å grape dypere når det ikke finnes sikre svar å få. Jeg tror en ny etterforskning er på sin plass, og det er det eneste de folkene i ae911truth.org etterspør.