Automobilia i Oslo har Haynes-bøker til det meste. Også '99 CBR600F.
Har handlet der et par ganger. Kan anbefales.
Edit: (Off Topic) Kan godt hende du finner bøkene billigere ett annet sted også. Men jeg er tilhenger av de butikkene som tør spesialisere seg innenfor ett område og har ett solid utvalg, istedenfor litt av alt pluss vg-lista. Er kanskje litt sær som mener at sånt kan være verdt å betale _litt_ ekstra for.
Hvilke verksted utfører ventiljustering?
- Bølle
- MC: '02 Suzuki GSX750F (Katana)
Leter etter et prosjekt, 1960-85 modell med to hjul - Contact:
Re: Hvilke verksted utfører ventiljustering?
"Definisjonen av en ekte gentleman er en person som kan spille trekkspill, men som greier å la være"
Ikke bare en, for alle modeller. Ta en kikk på side 4 av den øverste tråden i dette forumet.eneRmiK wrote:Har Haynes laget en CBR-bok?

- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Jeg har CBR 600 F4 boka dems, der står vel omtrent alt + litt til. Men de er litt hysteriske da, alt skal jo sjekkes en gang i uka omtrenteneRmiK wrote:Har Haynes laget en CBR-bok?

BMW S1000RR, Simply the best!
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Jeg har "Factory repair manual" for CB_600Fm (1998) som pdf.eneRmiK wrote:Har Haynes laget en CBR-bok?
PM hvis du vil ha den.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Hvor kjøpte du den?MowZ wrote:Jeg har CBR 600 F4 boka dems, der står vel omtrent alt + litt til. Men de er litt hysteriske da, alt skal jo sjekkes en gang i uka omtrenteneRmiK wrote:Har Haynes laget en CBR-bok?
Har dog ikke fått svar på det viktigste spørsmålet om dette er noe som en kan gjøre selv... Sendt litt mailer om pris:
Yamaha Bergen: Selve ventilkontrollen og synk av forgassere koster ca 4300,- det er tillegg om det er justering på ca 1000,- + eventuelle shims.
MC Marine: mellom 2900,- og 3400,- litt avhengig av om det er en 600,900 eller 1000
Ride: Hadde ikke tid
Kvikk MC/Kårbø: Ikke fått svar enda

Ser ut som om MC Marine er de jeg skal gå til om det skal gjøres på verksted iallefall. Hva sier dere til at jeg evt skrur av alt av kåper, tank osv og kjører den ned der på henger? Da burde det vel ta mindre tid? Ikke meningen å være gniten, men liker ikke betale for ting jeg kan gjøre selv

ingen KiM, ingen kos
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Tviler på at det er store besparelsen. Jeg er på ingen måte mekaniker, og det tar meg under 10 minutter å få av all plasten og tanken.eneRmiK wrote: Hva sier dere til at jeg evt skrur av alt av kåper, tank osv og kjører den ned der på henger? Da burde det vel ta mindre tid? Ikke meningen å være gniten, men liker ikke betale for ting jeg kan gjøre selv
--
- Hunter S. Thompson
- Hunter S. Thompson
Fikk meg akkurat en meget god nyhet. Sendte en sms til forrige eier bare for å forsikre meg at det ikke ble gjort på forrige service...men det var det! Så da trenger jeg ikke tenke på det
Woho! Takk for alle svar dog, så har jeg lært litt i samme slengen også 

ingen KiM, ingen kos
ikke lenge til jeg treffer 24.000km, jeg ringte fast-bikes i oslo, og de sa det ikke var vits med ventiljustering på 24.000km... men de anbefalte å ta sykkelen inn til skjekk som kostet ca 3000kr.
hva skal gjøres på 24.000km ?
hva skal gjøres på 24.000km ?
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Ventiljustering, plugger, luftfilter vel. Muligens kjølevæske og bremsevæske.
Har manual på pdf jeg også, si ifra hvis du vil ha den!
kan kjøpes her: http://mc-utstyr.no/storefront.php?pid=681
Har manual på pdf jeg også, si ifra hvis du vil ha den!
kan kjøpes her: http://mc-utstyr.no/storefront.php?pid=681
BMW S1000RR, Simply the best!