Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Jeanette sin blogg

Post by Lølle »

:-#
Bare lurte på hva det var, jeg.
Ei bule, bula med andre ord.
Image
Image
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Riktig, hehe! Ser den "skriveleifen" der - var ikke helt med med en gang :oops: :lol:
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Etter jobb i dag ble det årets første ute-softis på Karl Johan. Satt i sola med ei venninne og koste meg :) Det var vel en 10-12 sykler der også, og deilig temperatur. Satser på at det ikke er lenge til jeg er på veien selv!
Cheron
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell

Post by Cheron »

Jeanette wrote:Etter jobb i dag ble det årets første ute-softis på Karl Johan. Satt i sola med ei venninne og koste meg :) Det var vel en 10-12 sykler der også, og deilig temperatur. Satser på at det ikke er lenge til jeg er på veien selv!
Kjørte i dag vi gutta i Guttebulen ;)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Hehe, det tviler jeg ikke på! Det hadde vært superdigg å kjøre i dag, frista skikkelig, men jeg skal holde meg i skinnet litt til. Satser på å hente sykkelen senest til onsdag da, så jeg har den til påsken :) Er 5 mnd siden jeg parkerte for vinteren i dag, så det er på tide å få den ut på veien igjen nå!
Cheron

Post by Cheron »

Jeanette wrote:Hehe, det tviler jeg ikke på! Det hadde vært superdigg å kjøre i dag, frista skikkelig, men jeg skal holde meg i skinnet litt til. Satser på å hente sykkelen senest til onsdag da, så jeg har den til påsken :) Er 5 mnd siden jeg parkerte for vinteren i dag, så det er på tide å få den ut på veien igjen nå!
*meldt snø til påske* :smt064
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Wæææ *holde seg for ørene*. VIL IKKE!! =; [-(
Cheron

Post by Cheron »

Nei det vil ikke jeg heller. For har planlagt å kjøre så ofte som mulig fremover nå :)
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Jeanette wrote:Hehe, det tviler jeg ikke på! Det hadde vært superdigg å kjøre i dag, frista skikkelig, men jeg skal holde meg i skinnet litt til. Satser på å hente sykkelen senest til onsdag da, så jeg har den til påsken :) Er 5 mnd siden jeg parkerte for vinteren i dag, så det er på tide å få den ut på veien igjen nå!
Fem måneder? Ble det så stor forskjell? For meg ble det 3 måneder og 3 uker mellom siste og første tur.
KimO
MC: BMW F 800 S

Post by KimO »

Da har jeg kommet meg inn på MC-forumet jeg og(brodern til "Night Rider" Thomas)

Har du ikke vært ute enda :shock:
Har du sykkelen hjemme eller står den til vinterlagring?
Henta sykkelen den 20. og har vel blitt en 7-8 dager på sykkelen siden da,
får håpe brodern får ut sykkelen til helga nå som han er nogenlunde ferdig utflytta.

Finn frem kjøredressen og kom deg ut, er jo så flott vær i dag :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Ulvinnen wrote:Fem måneder? Ble det så stor forskjell? For meg ble det 3 måneder og 3 uker mellom siste og første tur.
Jepp, parkerte 1. november, så det har gått 5 mnd. Har heldigvis gått forholdsvis fort, men nå er jeg virkelig klar for å komme meg på 2 hjul igjen.
KimO wrote:Har du ikke vært ute enda :shock:
Har du sykkelen hjemme eller står den til vinterlagring?
Heisann Kim, hyggelig å se deg her inne også! =) Har ikke vært ute og kjørt enda, nei :-# Har sykkelen på vinterlagring på Vinterbro, så det er en medvirkende årsak til "sen" start. Skal ikke se bort fra at jeg kanskje hadde kjørt tidligere dersom jeg hadde hatt den hjemme.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

Jeg synes ikke du er sent ute Jeanette. Har jo vært snø og kaldt lenge. Har selv bare et par turer. Det er først nå og fremover det begynner å hjelpe. Mye grus i veien og en del smeltevann noen steder. Det med at snøen smelter er også litt skummel på morningen, for da har det blitt til is i veibanen. Vinteren ble lang denne gangen, det var den ikke i fjor. Neste vinter blir forhåpentligvis kortere.

Uansett så begynner det og bli bra nå. Men merker selv at jeg kikker litt ekstra etter grus osv i veiene forstatt. Heldigvis så blir det bedre og varmere for hver dag som går nå. Og DA blir det herlig å kjøre.
Image
Lølle

Post by Lølle »

Enig i det.
De fleste vil jo tidlig ut, men er det is på veien om morra'n er det bare teit å kjøre avgårde.
Det ble en tur 29 feb i fjor, men så kom jo snøen igjen og det var ikke så mye mer før etter påske.
Image
Image
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Det går an å vurdere fra dag til dag. Og heldigvis er man ikke nødt til å ta ut mc-en tidlig om morgenen, det hjelper å vente noen timer til temperaturen stiger.
Lølle

Post by Lølle »

Hehe... det er nok ikke sånn for folk flest, gitt.
Tror kurselevene og arbeidsgiver hadde vist liten forståelse om jeg hadde ventet på kjøreføre gitt ;-)
Image
Image
Post Reply