Hyosung GT 125R
Re: Hyosung GT 125R
Ducati 1098:
En 2-takt var ikke jeg så glad i heller før jeg skjønte at de er mye bedre (min smak) en 4-takt, og lyden er faktisk veldig fin original og ikke minst trimmet med en dyp og litt R lyd i seg når du kommer opp i turtall.
har vært og sett på masse sykkler og lurte på masse av det samme som deg, jeg hadde først en Custom Suxuki intruder 125, men fant ut at R var min stil, og det er viktig at du finner en sykkel som du slipper og bytte etter ett år, der har jeg selv gjort et så godt valg at jeg klarer meg med RS'en helt til jeg skal ha større, kanskje jeg faktisk beholder den siden 2-takt er utrolig morro.
Men som du spurte om så har jeg noen forslag som du kan sjekke ut på finn.no/autodb.no eller i butikker:
Aprilia RS (2-takt, reis og se på den før du dømmer noen av 2-takterne)
Cagiva Mito 2-takt
Yamaha YZF-R 4-takt
Honda NSR 2-takt
Honda CBR 4-takt
Dra ialefall og se på disse sykklene og gjerne prøv så tenker jeg du har kommet litt lengere, prøv Hyosung også samtidig som du prøver disse.
Carboy
En 2-takt var ikke jeg så glad i heller før jeg skjønte at de er mye bedre (min smak) en 4-takt, og lyden er faktisk veldig fin original og ikke minst trimmet med en dyp og litt R lyd i seg når du kommer opp i turtall.
har vært og sett på masse sykkler og lurte på masse av det samme som deg, jeg hadde først en Custom Suxuki intruder 125, men fant ut at R var min stil, og det er viktig at du finner en sykkel som du slipper og bytte etter ett år, der har jeg selv gjort et så godt valg at jeg klarer meg med RS'en helt til jeg skal ha større, kanskje jeg faktisk beholder den siden 2-takt er utrolig morro.
Men som du spurte om så har jeg noen forslag som du kan sjekke ut på finn.no/autodb.no eller i butikker:
Aprilia RS (2-takt, reis og se på den før du dømmer noen av 2-takterne)
Cagiva Mito 2-takt
Yamaha YZF-R 4-takt
Honda NSR 2-takt
Honda CBR 4-takt
Dra ialefall og se på disse sykklene og gjerne prøv så tenker jeg du har kommet litt lengere, prøv Hyosung også samtidig som du prøver disse.
Carboy
-Carboy-
- Ducati1098
- Posts: 92
- Joined: 30 Mar 2009 17:58
- MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀ - Location: Kongsvinger
Re: Hyosung GT 125R
carboy wrote:Ducati 1098:
En 2-takt var ikke jeg så glad i heller før jeg skjønte at de er mye bedre (min smak) en 4-takt, og lyden er faktisk veldig fin original og ikke minst trimmet med en dyp og litt R lyd i seg når du kommer opp i turtall.
har vært og sett på masse sykkler og lurte på masse av det samme som deg, jeg hadde først en Custom Suxuki intruder 125, men fant ut at R var min stil, og det er viktig at du finner en sykkel som du slipper og bytte etter ett år, der har jeg selv gjort et så godt valg at jeg klarer meg med RS'en helt til jeg skal ha større, kanskje jeg faktisk beholder den siden 2-takt er utrolig morro.
Men som du spurte om så har jeg noen forslag som du kan sjekke ut på finn.no/autodb.no eller i butikker:
Aprilia RS (2-takt, reis og se på den før du dømmer noen av 2-takterne)
Cagiva Mito 2-takt
Yamaha YZF-R 4-takt
Honda NSR 2-takt
Honda CBR 4-takt
Dra ialefall og se på disse sykklene og gjerne prøv så tenker jeg du har kommet litt lengere, prøv Hyosung også samtidig som du prøver disse.
Carboy
Jeg syntes at aprila rs er fin.
Men rs en låter vel ikke som en moped?
Er det bedre aks på en 2-takt eller en 4-takt? Jeg er opptat av aks siden veiene i norge ikke egner seg for å kjøre fort.
Blir det ikke mer effekt når du skal trimme en 2-takter enn en 4-takter?
Jeg syntes at aprila rs er fin.
Men rs en låter vel ikke som en moped?
Er det bedre aks på en 2-takt eller en 4-takt? Jeg er opptat av aks siden veiene i norge ikke egner seg for å kjøre fort.
Blir det ikke mer effekt når du skal trimme en 2-takter enn en 4-takter?

Denne syklen er fin, Det er 2-takt ikke sant?
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
- Ducati1098
- Posts: 92
- Joined: 30 Mar 2009 17:58
- MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀ - Location: Kongsvinger
Re: Hyosung GT 125R
carboy wrote:Ducati 1098:
En 2-takt var ikke jeg så glad i heller før jeg skjønte at de er mye bedre (min smak) en 4-takt, og lyden er faktisk veldig fin original og ikke minst trimmet med en dyp og litt R lyd i seg når du kommer opp i turtall.
har vært og sett på masse sykkler og lurte på masse av det samme som deg, jeg hadde først en Custom Suxuki intruder 125, men fant ut at R var min stil, og det er viktig at du finner en sykkel som du slipper og bytte etter ett år, der har jeg selv gjort et så godt valg at jeg klarer meg med RS'en helt til jeg skal ha større, kanskje jeg faktisk beholder den siden 2-takt er utrolig morro.
Men som du spurte om så har jeg noen forslag som du kan sjekke ut på finn.no/autodb.no eller i butikker:
Aprilia RS (2-takt, reis og se på den før du dømmer noen av 2-takterne)
Cagiva Mito 2-takt
Yamaha YZF-R 4-takt
Honda NSR 2-takt
Honda CBR 4-takt
Dra ialefall og se på disse sykklene og gjerne prøv så tenker jeg du har kommet litt lengere, prøv Hyosung også samtidig som du prøver disse.
Carboy
Jeg syntes at aprila rs er fin.
Men rs en låter vel ikke som en moped?
Er det bedre aks på en 2-takt eller en 4-takt? Jeg er opptat av aks siden veiene i norge ikke egner seg for å kjøre fort.
Blir det ikke mer effekt når du skal trimme en 2-takter enn en 4-takter?

Denne syklen er fin, Det er 2-takt ikke sant?
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
Re: Hyosung GT 125R
Det er en 2 takt ja. 2taktere 125ccm høres ikke ut som noen moped. 
Det blir utrolig mye mer effekt av å trimme en 2 takter enn en 4 takter.
Eksempel 2 takter: Cagiva Mito: Orginal 15hk. Med effektanlegg bare: ca 25-30hk.
Eksempel 4 takter: Hyosung GT125R: Orginal 15hk. Med effektanlegg: 16-17hk.

Det blir utrolig mye mer effekt av å trimme en 2 takter enn en 4 takter.
Eksempel 2 takter: Cagiva Mito: Orginal 15hk. Med effektanlegg bare: ca 25-30hk.
Eksempel 4 takter: Hyosung GT125R: Orginal 15hk. Med effektanlegg: 16-17hk.
Re: Hyosung GT 125R
4-takt er underlegen på alt av effekt..
Men original går den bra.. og min har høyere toppfart enn kameraten sin originale NSR.. Og jeg slipper å skru på sykkelen.. Det har man MT til
men.. Anyways.. Trim til Hyo : Effektanlegg (16-18hk).. turbo fra Japan(Ukjent effekt).. Fleske til og kjøpe inn en SV250CC motor å plugge den i sykkelen.. Snakker vi 30hk
Men om akselerasjon er alfa-omega så kan du bare dreve om Hyosungen..
De andre syklene er pene.. Smak og behag.. Men ærlig.. så syns jeg Hyo både original og med effektanlegg SLAKTER alt av lyd i andre 125CC.. både 2- og 4-takt.. og den har fin toppfart.. utseendemessig er den utrolig pen og jeg falt selv for denne først pga utseende.. Så på musikken som kommer fra eksospotta..
Men å kjøre på vinteren med den gjør du IKKE.. ikke på vei under 0*C.. Om det blir glatt er den sykkelen SÅ tung å få opp igjen.. pluss at plastikken er dyr..(som på alle sykler).. Ihvertfall.. Du er idiot om du kjører R-sykkel på vinteren.. Flesk til og kjøp deg en Honda MT5 til vinteren.. Du dør ikke av å tryne.. og det gjør FAEN ikke MTen heller
My two cents
Men original går den bra.. og min har høyere toppfart enn kameraten sin originale NSR.. Og jeg slipper å skru på sykkelen.. Det har man MT til

men.. Anyways.. Trim til Hyo : Effektanlegg (16-18hk).. turbo fra Japan(Ukjent effekt).. Fleske til og kjøpe inn en SV250CC motor å plugge den i sykkelen.. Snakker vi 30hk

Men om akselerasjon er alfa-omega så kan du bare dreve om Hyosungen..
De andre syklene er pene.. Smak og behag.. Men ærlig.. så syns jeg Hyo både original og med effektanlegg SLAKTER alt av lyd i andre 125CC.. både 2- og 4-takt.. og den har fin toppfart.. utseendemessig er den utrolig pen og jeg falt selv for denne først pga utseende.. Så på musikken som kommer fra eksospotta..
Men å kjøre på vinteren med den gjør du IKKE.. ikke på vei under 0*C.. Om det blir glatt er den sykkelen SÅ tung å få opp igjen.. pluss at plastikken er dyr..(som på alle sykler).. Ihvertfall.. Du er idiot om du kjører R-sykkel på vinteren.. Flesk til og kjøp deg en Honda MT5 til vinteren.. Du dør ikke av å tryne.. og det gjør FAEN ikke MTen heller

My two cents
Re: Hyosung GT 125R
Du setter ikke turbo på en 125cc:P og hvis du gjør det så koster plutselig ikke den Hyosungen din så lite lengre.
Det skal godt gjøres å få mer en 16-17 hk på GTen.
Jeg skulle kjøpe GT 125 R men endte opp med RS.
Forhandleren skremte meg vekk fra å kjøpe en GT 125 R da jeg var i butikken og klar for å kjøpe
Sånn helt serr, han var ikke særlig god selger og bare ramset opp hva han mente om GT 125 R. Det var ikke mye positivt bortsett fra lyden og størrelsen.
Men personlig driter jeg i om lyden er mørkere og ¨bedre¨ på en 4-takt. Det er følelsen av å kjøre som teller=)
Det skal godt gjøres å få mer en 16-17 hk på GTen.
Jeg skulle kjøpe GT 125 R men endte opp med RS.
Forhandleren skremte meg vekk fra å kjøpe en GT 125 R da jeg var i butikken og klar for å kjøpe

Men personlig driter jeg i om lyden er mørkere og ¨bedre¨ på en 4-takt. Det er følelsen av å kjøre som teller=)
Re: Hyosung GT 125R
Siden folk flest kobler 2-taktslyden til lyden av moped, vil de fleste du spør mene at en 125cc 2-takter høres ut som en moped. Samme med 250cc 2-taktere. Men folk som vet litt om motorer hører forskjell på 50, 80 og 125cc 2-takt.
Re: Hyosung GT 125R
+1knetrom wrote:Siden folk flest kobler 2-taktslyden til lyden av moped, vil de fleste du spør mene at en 125cc 2-takter høres ut som en moped. Samme med 250cc 2-taktere. Men folk som vet litt om motorer hører forskjell på 50, 80 og 125cc 2-takt.
Og vis noen synes det høres ut som en moped, til og med i høyt turtall, sier det seg selv at de kunn kan om blomster og bier, og derfor bryr ingen seg om meningen dems.
Reis og prøv en RS, eller MITO og prøv yzf-r og hyosung, så kan du komme hit og si meninga de, lover deg at du klarer og bestemme deg etter en prøve tur men feks disse sykklene

-Carboy-
- Ducati1098
- Posts: 92
- Joined: 30 Mar 2009 17:58
- MC: ▄██████████████▄▐█▄▄▄▄█▌
████▄█▌▄▌▄▐▐▌████▄▄█▌
██████▌▄▌▄▐▐▌▀██████
▄▄▄▄▄██████████████▀ - Location: Kongsvinger
Re: Hyosung GT 125R
carboy wrote:+1knetrom wrote:Siden folk flest kobler 2-taktslyden til lyden av moped, vil de fleste du spør mene at en 125cc 2-takter høres ut som en moped. Samme med 250cc 2-taktere. Men folk som vet litt om motorer hører forskjell på 50, 80 og 125cc 2-takt.
Og vis noen synes det høres ut som en moped, til og med i høyt turtall, sier det seg selv at de kunn kan om blomster og bier, og derfor bryr ingen seg om meningen dems.
Reis og prøv en RS, eller MITO og prøv yzf-r og hyosung, så kan du komme hit og si meninga de, lover deg at du klarer og bestemme deg etter en prøve tur men feks disse sykklene
Ok. Jeg skal prøve de. men det er ikke så mange mc butikker her:-(
"Det är inte farten som dödar, det är smällen...."
- RkM2
- Posts: 300
- Joined: 05 Jan 2009 09:58
- MC: Daelim Roadwin 125 2007.
09= 2930 - 15062
10= 15062 16953 (15 april)
Re: Hyosung GT 125R
Hei, jeg kjørte den på kjøreskolen. Da hadde jeg dobbeltime og jeg satt på sykkelen hele tiden. Når jeg gikk av kjente jeg at jeg ikke hadde sittet helt normalt, hadde liksom litt vondt i rompen, lårene og ryggen. Når jeg satt meg på den igjen no i går så kjente jeg at det var noe feil med sitte stillingen min, den var liksom alt for bred for min kropp. Jeg ville no beskrivet meg selv som en vanelig størrelse for en 10 klassing. Så jeg vil anbefale at du sitter deg godt på sykkelen og sjekket at du sitter godt, sånn at du kunne tenkt deg å kjøre langt, rumpen bør være nede på sete hele tiden. Men når jeg kjørte den kjente jeg at den var ikke en sinke, den var forholdsvis rask for en 125 cc 4 t. Det ble jeg litt inponert over.
Kvalitet vil ikke jeg snakke så mye om, har hørt litt forskjellig om denne sykkelen, vet ikke hvem som snakker rett og hvem som snakker feil så derfor vil jeg ikke uttale meg om den saken, men jeg vil anbefale deg i å ringe en person som gjenre har hatt eller har en sånn sykkel å snakke litt med han, kanskje flere så får du litt forskjellig syn. og litt mer du kan tenke på.
jeg ønsker deg lykke til med valget og håper du får den sykkelen DU vil ha, ikke kjøp en RS, MITO, NSR osv for at de på forumet sier at du skal, men tenk over det folk har sagt om sykkelen, og ikke kjøp den vis de sier at det ikke er et bra kjøp .
PS: den er en stor sykkel for å være en 125. (i størrelsen.)
Lykke til.
Kvalitet vil ikke jeg snakke så mye om, har hørt litt forskjellig om denne sykkelen, vet ikke hvem som snakker rett og hvem som snakker feil så derfor vil jeg ikke uttale meg om den saken, men jeg vil anbefale deg i å ringe en person som gjenre har hatt eller har en sånn sykkel å snakke litt med han, kanskje flere så får du litt forskjellig syn. og litt mer du kan tenke på.
jeg ønsker deg lykke til med valget og håper du får den sykkelen DU vil ha, ikke kjøp en RS, MITO, NSR osv for at de på forumet sier at du skal, men tenk over det folk har sagt om sykkelen, og ikke kjøp den vis de sier at det ikke er et bra kjøp .
PS: den er en stor sykkel for å være en 125. (i størrelsen.)
Lykke til.
-
- Posts: 15
- Joined: 26 Mar 2009 08:26
Re: Hyosung GT 125R
drit deg ut daVoflmao wrote:4-takt er underlegen på alt av effekt..
Men original går den bra.. og min har høyere toppfart enn kameraten sin originale NSR.. Og jeg slipper å skru på sykkelen.. Det har man MT til
men.. Anyways.. Trim til Hyo : Effektanlegg (16-18hk).. turbo fra Japan(Ukjent effekt).. Fleske til og kjøpe inn en SV250CC motor å plugge den i sykkelen.. Snakker vi 30hk
Men om akselerasjon er alfa-omega så kan du bare dreve om Hyosungen..
De andre syklene er pene.. Smak og behag.. Men ærlig.. så syns jeg Hyo både original og med effektanlegg SLAKTER alt av lyd i andre 125CC.. både 2- og 4-takt.. og den har fin toppfart.. utseendemessig er den utrolig pen og jeg falt selv for denne først pga utseende.. Så på musikken som kommer fra eksospotta..
Men å kjøre på vinteren med den gjør du IKKE.. ikke på vei under 0*C.. Om det blir glatt er den sykkelen SÅ tung å få opp igjen.. pluss at plastikken er dyr..(som på alle sykler).. Ihvertfall.. Du er idiot om du kjører R-sykkel på vinteren.. Flesk til og kjøp deg en Honda MT5 til vinteren.. Du dør ikke av å tryne.. og det gjør FAEN ikke MTen heller
My two cents

EDIT* voflmao er en nær slektning av meei
Last edited by pidaNSR125 98mod on 02 Apr 2009 23:53, edited 1 time in total.
Re: Hyosung GT 125R
Hnmhnmhnm atte atte ate Pida.. NSR topper vel på 130kmt original? Hyo topper på 140 
Kvalitet på sykkelen er god den.. og det er god reservedelstilgang ihvertfall i Oslo/Akershus

Kvalitet på sykkelen er god den.. og det er god reservedelstilgang ihvertfall i Oslo/Akershus

Re: Hyosung GT 125R
Bevis at hyosung klarer 140?Voflmao wrote:Hnmhnmhnm atte atte ate Pida.. NSR topper vel på 130kmt original? Hyo topper på 140
Kvalitet på sykkelen er god den.. og det er god reservedelstilgang ihvertfall i Oslo/Akershus
unger ass

-Carboy-
-
- Posts: 15
- Joined: 26 Mar 2009 08:26
Re: Hyosung GT 125R
HAHA
Gleder meg til å se deg holde følge med meg over 140 erik !!!!!

Re: Hyosung GT 125R
140 er nok helt på topp Pida..
Men anyways.. original.. Jeg er fint lite interessert i å kjøre stort fortere.. Haha
Carboy: Hva prater du om? Bevis? Jeg har ikke sett stort til bevis på at NSR eller Mito gjør 170+ heller.. Selv om ingen har nevnt det så er alle "bevisene" youtube hvor alt er speedo.. ikke noen verdens målinger på GPS.. Jeg vet at Hyoen min topper på 140 på SPEEDO..
Hyosungen er ikke noe du kjøper om du virkelig vil ha god akselerasjon.. Men den er ikke kjedelig å kjøre... og den har god akselerasjon til 168kg tørr å være..
Sug på den..

Carboy: Hva prater du om? Bevis? Jeg har ikke sett stort til bevis på at NSR eller Mito gjør 170+ heller.. Selv om ingen har nevnt det så er alle "bevisene" youtube hvor alt er speedo.. ikke noen verdens målinger på GPS.. Jeg vet at Hyoen min topper på 140 på SPEEDO..
Hyosungen er ikke noe du kjøper om du virkelig vil ha god akselerasjon.. Men den er ikke kjedelig å kjøre... og den har god akselerasjon til 168kg tørr å være..
Sug på den..